Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جشنواره ملی جبرئیل امین و تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم، با حضور حجت السلام شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان، حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان ا‌قاف و امور خیریه، خدمتکار مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امروز شنبه ۱۷ شهریور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا حجت الاسلام شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان گفت: موسسه بیت الاحزان ۲۲ سال پیش فعالیت خود را از استهبان فارس آغاز کرد و در ابتدا امکانات زیادی نداشت؛ اما توانست به مرور زمان در سطح استان فارس و کل کشور کار خود را پیش ببرد.

‌وی ادامه داد: امروز ۱۸۰ شعبه در استان‌های کشور به صورت روزانه و ۱۸ شعبه شبانه فعالیت می‌کنند. طرح ملی رحله یک طرح شبانه روزی است که آن را برای فصل تابستان آغاز کردیم.

مدیر موسسه بیت الاحزان عنوان کرد: هر سال موسسه بیت الاحزان در شهریورماه جشنی به عنوان جشنواره حافظان کل قرآن کریم برگزار می‌کند که امسال این جشنواره با هدف طرح جبرئیل امین برگزار خواهد شد. امسال رکورد حفاظ موسسه شکسته شده است. رکورد قبلی ما ۲۴۰ نفر بود و اکنون به ۲۶۰ نفر ارتقا پیدا کرد.

حجت الاسلام شاهسونی افزود: ۱۹۱۰ حافظ در این موسسه در شعبه روزانه و شبانه تربیت شده اند و در میان کسانی که قرار است در این جشنواره تجلیل شوند، حفاظ کشور عراق و پاکستان هم هستند.

وی در خصوص مراسم اختتامیه جشنواره جبرئیل امین بیان کرد: امسال علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره حضور خواهند داشت. همچنین شش هزار نفر از قرآن آموزان در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند و این جشنواره در روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه، ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان ا‌قاف و امور خیریه گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف در سال جدید همکاری با موسسات قرآنی است. در این مدت سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در استان‌ها تعامل بیشتری با موسسات قرآنی داشته است. از چندسال قبل که طرح تربیت حفاظ قرآنی در سازمان ا‌وقاف آغاز شد، یکی از موسسات همراه ما موسسه بیت الاحزان بود.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در سال ۹۷ کار ویژه ما برای حفظ قرآن کریم در میان دستگاه‌های کشور طرح حفظ جزء سی قرآن بود که با عنوان طرح ۱۴۵۲ معروف است. این طرح در تابستان به خاطر تعطیلی مدارس آغاز شد؛ از فصل پاییز فاز دوم این طرح هم آغاز خواهد شد و سپس در زمستان فاز سوم را خواهیم داشت.

خدمتکار مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد هم گفت: امیدوار هستیم دستاوردهای ویژه‌ای را در حفظ قرآن شاهد باشیم. حفظ قرآن به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه معاونت قرآن در دستور کار ما در سال ۹۷ بوده است. همچنین یکی از برنامه‌های ما در این راستا بحث توسعه حفظ آموزش قرآن بین کارکنان دولت است. باتوجه به همکاری که با سازمان امور اداری و استخدامی هماهنگی‌ها در خصوص طرح حفظ در ادارات انجام شده، از اواسط مهرماه به صورت مجازی آموزش حفظ قرآن کریم را در دستگاه‌های دولتی آغاز می کنیم.

مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت ارشاد عنوان کرد: فرهنگ سازی برای حفظ قرآن کریم بسیار مهم است. به همین خاطر حوزه تبلیغ و تر‌ویج ما به دنبال توسعه فرهنگ قرآن در جامعه است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!