Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان پارلمان آلمان تاکید کرد، غرب فرصت تاثیرگذاری بر روند تحولات سوریه را از دست داد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از سایت النشرة، رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان آلمان با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا و اروپا در خاورمیانه، گفت: غرب فرصت تاثیرگذاری بر روند تحولات سوریه را از دست داد.
این مسئول آلمانی با اشاره به اینکه سوریه و به شکل ویژه ادلب به زودی شاهد یک عملیات نظامی گسترده خواهند بود، افزود: نقش اصلی در این عملیات را دولت سوریه، روسیه و ایران ایفا خواهند کرد و من بر این باورم که تمامی اینها نتیجه سیاست کشورهای غربی در منطقه طی سال‌های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: مسئولیت این وضعیت متوجه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا است که با وجود تعهداتش نسبت به عملیاتی نظامی در این کشور، به "حمله شیمیایی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه" در سال ۲۰۱۳ واکنش نظامی نشان نداد.
رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان آلمان در ادامه اروپا را "متکدی سیاسی" توصیف کرد که تاثیر خود را از دست داده است و این امر موجب تقویت جایگاه روسیه و ایران شده است.
وی در پایان اظهار داشت: اروپا به یک متکدی دیپلماتیک تبدیل شده و در حال حاضر ما هیچ راهی پیش روی خود نداریم جز اینکه از روسیه، ایران و بشار اسد بخواهیم کارهایی که این مدت انجام می‌دادند را انجام ندهند و آشکار بگویم ما دقیقا می‌دانیم که آنها به این خواسته ما هرگز پاسخ نخواهند داد.
ایسنا  کد خبر: ۵۴۴۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: غرب فرصت سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، همتای چینی وی در پاریس، ضمن اشاره به تداوم تامین کمک برای کی‌یف، مدعی شد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند!

ماکرون که در کاخ الیزه میزبان جین‌پینگ است، در گفت‌وگو با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا اطمینان حاصل کند که پکن برای مسکو کمک قابل استفاده در جنگ فراهم نخواهد کرد. ماکرون از تعهدات پکن مبنی بر خودداری از فروش سلاح یا تامین کمک برای روسیه، استقبال کرد.

جین‌پینگ در این سفر با اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد. فون درلاین در این دیدار گفت که «برای محدود کردن تحویل کالاها با مصرف دوگانه به روسیه که می‌توان در جنگ از آنها استفاده کرد، تلاش بیشتری لازم است» و در عین حالا مدعی شد که این مساله «روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.»

ماکرون نیز گفت: توضیح اهمیت تاثیر این جنگ بر امنیت اروپا و عزم ما در حمایت از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، ضرورت دارد. البته غرب قصد تغییر رژیم در مسکو را ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از پکن خواست تا از تمام نفوذش بر روسیه برای توقف جنگ استفاده کند و در ادامه ماکرون مدعی شد که تمایل دارد تا «گفتمان نزدیک را حفظ کند.» وی همچنین از تصمیم جین‌پینگ برای سفر به فرانسه در راستای آنچه «هماهنگی مواضع دو کشور در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در ماه مه» خوانده شده است، استقبال کرد.

ماکرون افزود: ملاقات با رئیس جمهور چین امکان دنبال کردن یک دستور کار مشترک را فراهم و تکلیف قصد و نیت جهت برقراری صلح پایدار را روشن می‌کند.

جین‌پینگ در این نشست از غرب به‌دلیل تحریف وجهه چین در بحبوحه جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: چین بحران اوکراین را ایجاد نکرد و یک طرف این جنگ هم نیست. نمی‌پذیریم که از بحران اوکراین برای مقصر دانستن دیگران، خدشه‌دار کردن چهره کشورهای ثالث و به‌راه‌انداختن یک جنگ سرد جدید استفاده شود. همانطور که تاریخ به دفعات نشان داده است، همواره می‌توان جنگ‌ها را از طریق مذاکره حل و فصل کرد. پکن نیز همواره در برقراری صلح نقش مثبتی ایفا کرده است.

کد خبر 6099034

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند