Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی و هیئت همراه در دومین روز از سفر خود به چین، از بخش های مختلف مرکز آموزش فضانوردان چین از جمله ایستگاه فضایی این کشور بازدید کردند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه همچنین از چند مرکز نظامی و صنعتی در این کشور بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی پس از این بازدیدها و پیش از ترک چین به مقصد تهران در فرودگاه پکن و در جمع خبرنگاران دیدارهای انجام شده را در چارچوب اهداف دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با پیگیری توافقات سفر، شاهد توسعه روز افزون همکاری‌های راهبردی دفاعی دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر دفاع چین، با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین به عنوان عالیرتبه ترین مقام تصمیم گیر نظامی چین نیز ملاقات بسیار خوبی داشتیم، اظهار داشت: در این دیدارها بر روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله نقض مکرر قوانین، اصول و هنجارهای بین المللی از سوی آمریکا صحبت شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چین و ایران نسبت به شرایط منطقه به ویژه بحران آفرینی‌های آمریکا در جنوب شرق و غرب آسیا نگرانند، تصریح کرد: در این سفر با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

وی هدف اصلی سفر را پیگیری به موافقتنامه سال ۹۵ میان وزرای دفاع دو کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این سفر موافقتنامه را مرور و در خصوص بخش هایی که با کندی مواجه است هماهنگی‌های لازم برای پیگیری صورت گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در این سفر هیئت همراهم همزمان با مسئولان و همتایان خود دیدارهایی انجام دادند، اضافه کرد: در این سفر دو بازدید از مراکز نظامی و صنعتی انجام و نکات و تجربیات خوبی برای استفاده هر دو طرف تبادل شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم