Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در پایان سفر دو روزه خود به چین، از مرکز آموزش فضانوردان و چند مرکز نظامی و صنعتی این کشور در پکن بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ حاتمی و هیئت همراه در دومین روز از سفر خود به چین، از بخش های مختلف مرکز آموزش فضانوردان چین از جمله ایستگاه فضایی این کشور بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه همچنین از چند مرکز نظامی و صنعتی در این کشور بازدید کردند.

امیر سرتیپ حاتمی پس از این بازدیدها و پیش از ترک چین به مقصد تهران در فرودگاه پکن و در جمع خبرنگاران دیدارهای انجام شده را در چارچوب اهداف دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با پیگیری توافقات سفر، شاهد توسعه روز افزون همکاری‌های راهبردی دفاعی دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر دفاع چین، با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین به عنوان عالیرتبه ترین مقام تصمیم گیر نظامی چین نیز ملاقات بسیار خوبی داشتیم، اظهار داشت: در این دیدارها بر روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله نقض مکرر قوانین، اصول و هنجارهای بین المللی از سوی آمریکا صحبت شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چین و ایران نسبت به شرایط منطقه به ویژه بحران آفرینی‌های آمریکا در جنوب شرق و غرب آسیا نگرانند، تصریح کرد: در این سفر با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

وی هدف اصلی سفر را پیگیری به موافقتنامه سال ۹۵ میان وزرای دفاع دو کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این سفر موافقتنامه را مرور و در خصوص بخش هایی که با کندی مواجه است هماهنگی‌های لازم برای پیگیری صورت گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در این سفر هیئت همراهم همزمان با مسئولان و همتایان خود دیدارهایی انجام دادند، اضافه کرد: در این سفر دو بازدید از مراکز نظامی و صنعتی انجام و نکات و تجربیات خوبی برای استفاده هر دو طرف تبادل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حاتمی صنعتی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان