Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@06:22:01 GMT

دستاوردهای نشست سران آستانه از نگاه رسانه های روسی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۱۲۵۴

دستاوردهای نشست سران آستانه از نگاه رسانه های روسی

مسکو - ایرنا - رسانه های روسیه امروز شنبه در ادامه تجزیه و تحلیل نشست سران آستانه در تهران، برگزاری این نشست را ضروری دانستند و به تبیین دستاوردهای آن پرداختند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'آلکساندر اسفوف' کارشناس سیاسی روس در گفت وگو با راشاتودی با بیان اینکه اوضاع 'ادلب' پیچیده است، افزود: اینکه طرف های نشست سه جانبه تهران توانستند نقطه مشترک بیابند و درباره مساله دشواری مانند ادلب به توافق برسند، بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آتش بس و درخواست از گروه های تروریستی برای زمین گذاشتن سلاح خود نکات مهمی است، این اقدامات ممکن است حتی احتمال حمله شیمیایی که به دنبال آن حمله آمریکا و متحدانش انجام گیرد را کاهش دهد.
رسانه روسی در ادامه خاطرنشان کرد: اینگونه نشست ها باید بیشتر برگزار شود زیرا ما شاهد هستیم که حتی با وجود مواضع متفاوت، در هر صورت راه حل پیدا می شود.

**شبکه اجتماعی روسیه: در تهران مجموعه تدابیر درباره سوریه مورد توافق قرار گرفت
شبکه اجتماعی روسیه «او.تی.آر» (OTR) در گزارشی اعلام کرد، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه مجموعه تدابیر برای حل و فصل مسائل سوریه را مورد توافق قرار دادند.
در این گزارش با اشاره به سخنان پوتین در اجلاس تهران گفته شد: سه کشور به تلاش ها برای مبارزه با تروریسم، پیشبرد گفت وگوهای سوری و بهبودی اوضاع انسانی سوریه ادامه خواهند داد.
رسانه روسی به نقل از رئیس جمهوری روسیه افزود: هدف اصلی در مرحله کنونی بیرون راندن گروه های تروریستی از ادلب است که حضور آنها برای ساکنان محلی خطرناک است.
شبکه اجتماعی روسیه تصریح کرد: برخی دولت ها تلاش می کنند به بهانه دفاع از شهروندان سوری، تروریست ها را از زیر ضربات نجات دهند که اقدام غیرقابل قبولی است.
رسانه روسی به نقل از 'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران گفت: در مرحله نخست باید از تروریست ها بخواهیم که سلاح های خود را زمین بگذارند تا اقدامات نظامی علیه ساکنان محلی به پایان برسد.

**روزنامه پارلامنتسکایا گازتا: اجلاس تهران ضروری بود
روزنامه پارلامنتسکایا گازتا ارگان پارلمان روسیه امروز نوشت: اجلاس تهران با شرکت سه کشور حامی صلح آستانه بسیار ضروری بود زیرا احتمال حمله تحریک آمیز شیمیایی از سوی تروریست ها افزایش یافته است.
در گزارش گفته شد: در شرایطی که اطلاعات حاکی از تدارک یک اقدام تحریک آمیز دیگر با استفاده از سلاح شیمیایی توسط سازمان های اطلاعاتی غربی و به دنبال آن حمله واحدهای دریایی آمریکایی هر روز بیشتر منتشر می شد، حتی محتاط ترین کارشناسان از خطر وقوع مناقشه تمام عیار میان قدرت های اتمی سخن می گفتند.
روزنامه روسی نوشت: موضوع دیگر که در آن شرایط مطرح بود، وجود اختلاف میان متحدان در حل مسائل ادلب است که نمی توانستند برای این مساله به توافق برسند. برای این منظور و بحث و گفت وگو درباره حل مسائلی همچون بازگشت پناهندگان سوری، سران سه کشور در تهران نشست برگزار کردند.
'بوریس دولگوف' کارشناس امور خاورمیانه روسیه، اجلاس تهران را بسیار مهم خواند و افزود: این اجلاس برای تعیین سیاست روسیه، ایران و ترکیه برای حل مناقشه سوریه برگزار شد.
وی افزود: نشست سه جانبه همچنین نقش مهمی در روابط دوجانبه دارد زیرا امکان می دهد برای رفع اختلافات معین در مواضع خود در مسائل مختلف تلاش کنند.

**تارنمای گازتا: هدف بیانیه تهران کمک به برگزاری کنفرانس بین المللی پناهندگان سوری است
تارنمای روسی گازتا در گزارشی نوشت: سران ایران، روسیه و ترکیه بیانیه ای در اجلاس تهران برای حل مسائل سوریه منتشر کردند که هدف آن کمک به برگزاری کنفرانس بین المللی درباره بازگشت پناهندگان سوری است.
رسانه روسی افزود: آمادگی برای برگزاری چنین کنفرانسی حاکی از آن است که طرف ها به پیروزی نظامی در سوریه نزدیک شده اند زیرا چنین نشست هایی معمولا با دستیابی به اهداف تعیین شده برگزار می شود.
گازتا نوشت: مساله پناهندگان موضوعی کلیدی برای مسکو است که تلاش می کند در این مورد توافقی را با اتحادیه اروپا به سرانجام برساند، کرملین تلاش می کند تا کشورهای اروپایی در بازسازی زیرساخت های سوریه مشارکت کنند، این اقدام به بازگشت شمار زیادی از پناهندگان به کشور خود کمک می کند.

**تاس: در اجلاس تهران توافق های مهمی به دست آمد
خبرگزاری تاس در گزارشی نوشت: در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه که روز جمعه در تهران برگزار شد، مجموعه تدابیر برای حل و فصل مسائل سوریه تایید شد.
رسانه روسی افزود: سران سه کشور به مساله استان شمالی ادلب که تنها منطقه تحت کنترل تروریست ها و افراد مسلح غیرقانونی در سوریه است توجه خاص داشتند.
تاس در ادامه نوشت: در بیانیه ای که در نشست تهران صادر شد سران سه کشور بر عزم خود برای همکاری تا ریشه کن شدن کامل تروریست ها در سوریه و تثبیت اوضاع این کشور تاکید کردند.
خبرگزاری روسی همچنین نوشت: مسکو، تهران و آنکارا توافق کردند به تلاش های خود برای دفاع از شهروندان سوری در شرایط بدتر شدن اوضاع انسانی در سوریه ادامه دهند. آنها همچنین تسهیل مراحل تدوین قانون اساسی جدید سوریه را ضروری خواندند تا هر چه سریعتر تایید شود.

**شبکه زویوزدا: توافق اجلاس تهران برای توقف حمله به گروه های تروریستی
شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز امروز گفت: در اجلاس تهران سران سه کشور برای حل مسائل ادلب توافق کردند.
این رسانه در عین حال به سخنان 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه در اجلاس تهران اشاره کرد که خواهان توقف حمله به گروه های تروریستی در ادلب شده بود.
اردوغان گفت که باید در ادلب آتش بس اعلام شود زیرا اقدامات جنگی و مداخله نظامی در این منطقه خطری جدی برای ساکنان محلی در بر دارد.
رسانه روسی افزود: اما رئیس جمهوری روسیه با این گفته همتای ترک خود مخالفت کرد و افزود: شرکت کنندگان در نشست تهران نمی توانند مسئول اقدامات تروریست ها و معارضان مسلح باشند.
به گزارش ایرنا، نشست سه جانبه تهران بامحور بررسی تحولات سوریه دیروز با صدور بیانیه ای مشترک به کار خود پایان داد.
سه کشور در این بیانیه ضمن اعلام رضایت از دستاوردهای نشست آستانه و تاکید بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد تصریح کردند که تنها از طریق یک فرایند سیاسی مذاکراتی می‌ توان به منازعه در سوریه پایان داد.
اروپام*391* 1346**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران اجلاس تهران ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز بکار کرد. نشست سران نیز شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی که با موضوع اصلی ”ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار“ برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

از جمهوری اسلامی ایران هیئتی با حضور نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از روز سه شنبه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند