Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دیوان عدالت اداری در اطلاعیه‌ای در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به 328 شکایت ثبت‌شده از دانشجویان بورسیه در این دیوان اعلام کرد: تعداد 72 فقره شکایت، وارد تشخیص داده شد که وزارت علوم و دانشگاه‌های طرف شکایت باید بر اساس احکام صادره اقدام مقتضی را انجام دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه از اقدامات دستگاه‌های طرف شکایت و رسیدگی دیوان عدالت اداری به موضوع مزبور، روابط عمومی دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد: در پی شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه از اقدامات دستگاه‌های طرف شکایت و رسیدگی دیوان عدالت اداری به موضوع مزبور موارد زیر به اطلاع می‌رسد:

1- تا پایان سال 1396 تعداد 328 فقره دادخواست با موضوع اعتراض به اقدامات و تصمیمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه‌های دولتی مبنی بر لغو بورس یا خودداری از جذب پذیرفته‌شدگان بورسیه، به دیوان عدالت اداری تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- دانشجویان شاکی اعلام نموده‌اند: ‌به‌رغم طی کردن فرآیند قانونی، مراحل گزینش، احراز صلاحیت‌های علمی و پذیرفته شدن به‌عنوان دانشجوی بورسیه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه‌ها بدون دلیل قانونی ضمن لغو بورسیه، فرآیند جذب ایشان را متوقف و ابطال کرده‌اند.

3- دیوان عدالت اداری در اجرای اصل 173 قانون اساسی و ماده 10 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، که رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم از دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دیوان عدالت اداری گذاشته است نسبت به رسیدگی به شکایات مزبور از حیث قانونی بودن یا قانونی نبودن تصمیمات اتخاذشده، اقدام کرد.

4- فرآیند جذب هر یک از دانشجویان ازجمله: شرط معدل، سن قانونی، اعلام نیاز وزارت علوم به رشته تحصیلی موردنظر، اعلام نیاز دانشگاه دولتی طرف شکایت و سایر الزامات قانونی موردنیاز برای پذیرش و اعطای بورس مورد بررسی قرار گرفت و در مواردی که نیاز به اخذ توضیح از نمایندگان حقوقی وزارت علوم یا دانشگاه‌های طرف شکایت ضرورت داشت به‌صورت حضوری توضیحات آنان اخذ شد.

5- از مجموع 328 شکایت واصله تا پایان سال 1396 تعداد 72 فقره شکایت، وارد تشخیص داده شد که وزارت علوم و دانشگاه‌های طرف شکایت باید بر اساس احکام صادره اقدام مقتضی را انجام دهند و تعداد 256 فقره شکایت، غیر وارد تشخیص داده شد.

6- از تعداد 72 مورد شکایت که وارد تشخیص داده‌شده است 22 فقره شکایت مربوط به دانشگاه‌های تهران و بقیه مربوط به سایر دانشگاه‌های کشور بوده است.

7- از مجموع 72 دانشجویی که شکایت آنان وارد تشخیص داده‌شده است همگی دارای حدنصاب معدل قانونی بوده و عمدتاً دارای معدل بالا و ممتاز می‌باشند.

8- شایان‌ ذکر است، علاوه‌بر موارد فوق شکایاتی که با موضوع احراز صلاحیت علمی، آموزشی به دیوان تقدیم شده بود با توجه به مصوبه شماره 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه تفسیری آن به شماره 760 که اعلام نموده است «چنانچه شکایت از جهت امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی باشد، موضوع در صلاحیت هیأت یا هیأت‌های تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان مرجع نهائی رسیدگی است» پرونده‌های مزبور با قرار عدم صلاحیت به هیأت‌های مذکور ارجاع شد.

انتهای پیام/4009/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا برای ادامه تحصیل و بورسیه شدن در ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرآنلاین، محمد فاضلی، جامعه‌شناس در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

طی روزهای گذشته و درپی اعتراض دانشجویان در دانشگاه‌های ایالت متحده به وضعیت جنگ در نوار غزه و فلسطین، خبرهایی مبنی بر اخراج یا تعلیق این دانشجویان شنیده می‌شود، به دنیال این اخبار برخی از دانشگاه‌ها در ایران اعلام آمادگی کردند که به این دانشجویان بورسیه می‌دهند و شرایط تحصیل‌شان در ایران را فراهم می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی