Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته بصره عراق ناآرام بود. برخی از معترضان به کنسولگری ایران در این شهر حمله کردند. ناآرامی های اخیر از روز سه شنبه در این شهر آغاز شده است. امروز کاربران فضای مجازی در واکنش به اتفاقات اخیر در بصره و حمله به کنسولگری ایران واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران از این اتفاقات با عنوان #فتنه_بصره نام بردند. کاربران معتقدند این فتنه با حمایت عربستان به راه افتاده است تا به این روش  میان شیعیان ایران و عراق در آستانه محرم تفرقه بیندازد. برخی از آنها نیز اتفاقات اخیر را مهر تاییدی می دانند بر همسویی اعمال و رفتار حامیان بعث با براندازان داخلی که در  خیال خود در تلاشند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب بزنند.

بیشتر بخوانید:

حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در بصره+تصاویر

آتش زدن کنسولگری ایران با هدف تحت شعاع قرار دادن اجلاس 3 جانبه ایران، روسیه و ترکیه بود/ آمریکا و انگلیس به دنبال تخریب روابط ایران و عراق هستند

در چند روز اخیر انتشار خبری در یکی از روزنامه های کشورمان در رابطه با زائران عراقی سبب شد تا کاربران فضای مجازی بارها با انتشار هشتگ های مختلف از عراقی‌ها دلجویی و از مهمان نوازی آنان در زمان محرم و همزمان با مراسم اربعین تقدیر کنند. در مطالب منتشر شده با هشتگ های مختلف کاربران از وحدت و برادری ایران و عراق سخن گفتند.

بیشتر بخوانید:

کاربران در پاسخ به تفرقه افکنی دشمنان میان ایران و عراق #نحن_اخوه را داغ کردند +تصاویر

طوفان توییتری کاربران با هشتگ #کلنا_امة_واحدة

کاربران ایرانی و عراقی با هشتگ #العراق_وإيران_إخوة با هم متحد شدند +تصاویر

امروز هم کاربران فضای مجازی در واکنش به اتفاقات شب گذشته بصره با دو هشتگ #فتنه_بصره و #بعثی_برانداز_پیوندتان_مبارک از تشابه این اتفاقات در فتنه سال 88 ایران نوشتند و همچنین حساب بعث را از مردم عراق جدا و تاکید کردند که حامی اصلی این دست اغتشاشات عربستان است که در تلاش است با حمایت مالی خود آرامش منطقه غرب آسیا را بر هم بزند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟

امتداد - اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی موضوعی است که طی ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی را در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده است. علی رغم ثابت بودن متغیر‌های اقتصاد داخلی به نظر می‌رسد اتفاقات بازار سکه و دلار در ماه‌های اخیر بلااستثنا ریشه در تحولات بین المللی دارد.

ادامه دار شدن جنگ اوکراین سطح تنش‌های بین‌المللی را از مدت‌ها قبل در سطح بالایی نگه داشته بود، اما از مهرماه سال ۱۴۰۰ با وقوع عملیات طوفان‌الاقصی در فلسطین اشغالی که در ادامه با تنش‌های نظامی در دریای سرخ همراه شد، قیمت طلا را به سمت ارقام بالاتر از ۲۰۰۰ دلار سوق داد.

این اتفاقات و حوادث بعد از آن که اخیرا با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ کوبنده ایران ادامه یافت، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی کرد و در مجموع باعث شد ظرف کمتر از هفت ماه، اونس جهانی از حوالی ۱۸۲۰ دلار به رکورد بی‌سابقه ۲۴۴۸ دلار برسد که حاکی از افزایش ۶۲۸ دلاری طی این مدت است.

حتی حالا که تنش‌ها کمی کاهش یافته و اونس در حوالی ۲۳۵۰ دلار قرار دارد، با احتساب ارقام جدید، طلای جهانی طی ۷ ماه افزایش ۲۹.۵ درصدی را ثبت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • قدردانی رهبرانقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد
  • رهبر انقلاب: در حوادث اخیر قدرت اراده ملت ایران ظهور کرد
  • قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • «نگرانی» هشتگ شکست‌خورده بی‌بی‌سی فارسی
  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟