Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی جاکارتا برگزار شد که با تلخی‌ها و نکاتی همراه بود که اگر بدان توجه نشود، شاهد آسیب‌های جدی در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیهای آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به میزبانی اندونزی برگزار شد؛ کشوری که برخی از ناتوانی و ناآمادگی اش برای این دیدارها می گفتند اما در عمل نه تنها به خوبی وظایف خود را ایفا کرد که اکنون از میزبانی المپیک نیز می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزبانی و تلاش گروهی در این کشور، می تواند الگویی برای سایرین باشد که چگونه می توان با یک بسیج عمومی، یک آبروداری قاره ای را به نمایش گذاشت.

  در چنین فضایی که میزبان از پس کار برآمد، ورزش کشورمان پس از رقابت با حریفان، بر سکوی ششمی تکیه زد و عملا نتوانست به آنچه تصور می شد، جامه عمل بپوشاند. یک مروری اجمالی دلالت بر این دارد که این کاروان با هزینه های هنگفتی که برایش صورت گرفت، از پس کار برنیامد و عملا یک شکست را به ثبت رساند.     یک مقایسه کلی نشان از آن دارد که ورزش کشورمان در وضعیت خوبی به سر نمی برد و سیر نزولی را در پیش دارد. به واقع، بایستی اعتراف کرد که این بازی ها نشان داد باید نگران آینده ورزش کشور بود. برخی فدراسیون‌ها اگرچه نتایج قابل قبولی را به ثبت رساندند؛ اما برخی که القصه، کم نیز نیستند، کارنامه تاسف برانگیزی را در سابقه تاریخ ورزش کشور باقی گذاشتند. امروز که به این دیدارها توجهی کارشناسانه می‌شود، باید تجدیدنظری جدی در برخی فدراسیون‌ها صورت گیرد چرا که مدیرانی ضعیف بر مسند کار نشسته اند و این مجموعه ها را نیز به سطح خود تنزل داده اند.   مدیرانی ضعیف بر مسند کار برخی فدراسیون‌ها نشسته‌اند که این مجموعه‌ها را نیز به سطح خود تنزل داده‌اند   در این مطلب، قصد  بررسی تک به تک رشته‌ها و فدراسیون‌های مربوطه نیست و در نوشتارهای بعدی بدان به صورت مفصل خواهیم پرداخت؛ اما نتایج رشته‌هایی مانند تیراندازی، قایقرانی، تیروکمان و ... نشان می‌دهد وزارت ورزش بایستی ابتدا یک تجدیدنظر اساسی در نحوه پرداخت به ورزش‌ها داشته باشد. چرا باید میلیاردها تومان از بیت المال، در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، صرف چنین فدراسیون‌هایی شود که عملا خروجی قابل دفاعی ندارند. این نحوه هزینه کرد، بیشتر آسیب زدن به ورزش است که منابع آن را صرف فدراسیون هایی می کند که همیشه وعده موفقیت در آینده ای دور و نیامده را می‌دهند.   گام اول اصلاح، بایستی در نگاه و منظومه فکری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گیرد تا یک دگردیسی جدی در بودجه نویسی ورزش صورت گیرد. در این میان، حضور برخی معاونین وزیر در جاکارتا نیز موجب می شود تا به این ضرورت، بیش از پیش پی ببرند که به جای اتلاف هزینه در برخی فدراسیون‌های ناکام، ظرفیت‌ها را به سمت ورزش‌هایی ببریند که در آن‌ها دارای مزیت نسبی هستیم. بر کسی پوشیده نیست که کشور دارای پتانسیل های قابل توجه و عظیمی در ورزش های رزمی (ووشو، تکواندو، کاراته، بوکس و ...)، کشتی، والیبال، وزنه برداری و حتی کبدی است. عقل و منطق چنین می‌گوید که بودجه محدود ورزش، صرف این ورزش‌ها شود که آماده یک جهش هستند. البته، منکر ناکارآمدی در برخی از این فدراسیون‌ها مانند بوکس یا جودو نیز نمی‌توان شد؛ اما با تغییرات مدیریتی عالمانه، می‌توان ظرفیت‌های نهفته در این ورزش ها را به مدال یا مدال های باارزش بازیهای آسیایی و المپیک تبدیل کرد.   در پایان، بار دیگر تاکید می‌شود که برخی فدراسیون‌ها در حوزه فنی و اداری، تعطیل و نیمه تعطیل هستند که بودجه قابل توجهی را نیز دریافت می‌کنند. بر دستگاه‌های متولی مانند وزارت ورزش و کمیته المپیک است که در این زمینه بازنگری کرده و با یک بودجه نویسی منطقی و عالمانه معطوف به نتیجه میدانی، منابع را صرف ورزش‌هایی کنند که در مسابقات بین المللی، نقش توریست ندارند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند

فرماندار سنندج گفت: معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین نمادین بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری در شهر سنندج اظهار کرد: شهید مطهری یک معلم مخاطب‌شناس به تمام معنا بود و آثار این شهید فرزانه پس از سه دهه برای مخاطبان کاربردی است.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسئولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

عسکری گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

کد خبر 751378

دیگر خبرها

  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!