Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@15:36:14 GMT

با وضعیت فعلی بازار، چطور ماشین بخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۲۱۶۸

با وضعیت فعلی بازار، چطور ماشین بخریم؟

نگران قیمت تعیین شده از سوی فروشنده هستید؟ نمی‌دانید چطور خودرو یا موتور خود را قیمت‌گذاری کنید؟ بخش قیمت‌ روز خودرو و قیمت روز موتورسیکلت رکاب همیشه به روز است و به شما کمک می‌کند از آخرین نوسانات قیمت خودرو و موتورسیکلت آگاه شوید و خودرو یا موتور خود را به قیمت بخرید یا بفروشید. آفتاب‌‌نیوز : خرید خودرو همیشه کار سخت و پیچیده‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودرو محصولی پرهزینه است و باید طوری انتخاب شود که بتواند مدت زیادی در خدمت خریدارش باشد. 
در کشورهای مختلفی که بازار خودرو در آن‌‌ها شرایط عادی‌تری دارد، خرید خودرو یا خرید موتورسیکلت نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد و در بازار ایران این سختی تشدید شده نیز هست. قیمت خودروها دائم در نوسان است و برای خرید خودروی صفر کیلومتر باید از هفت خان گذشت. برای عده زیادی سوال ایجاد شده که در این شرایط چطور می‌توان صاحب ماشین شد؟ یکی از این راه‌ها، استفاده از نرم‌افزار خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت رکاب است.

ماشین بخریم یا نه؟
خرید خودروی دست دوم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا با صرف هزینه کمتری خودروی مورد نظر خودتان را بخرید. خیلی از خریداران علاقه‌ای به خرید و فروش خودروی دست دوم ندارند. از یک طرف ممکن است خریداران اطمینان کافی نداشته باشند، و از یک سو قیمت‌های مناسب‌تر و تنوع خودروهای دست دوم وسوسه کننده است. بنابراین چاره چیست؟ اینجاست که رکاب به کمک شما می‌آید.
رکاب چیست؟
 رکاب یک سرویس خرید و فروش خودرو، موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه است که به خریداران کمک می‌کند به سرعت خودروی مورد نظر خود را پیدا کنند و با فروشنده آن در ارتباط باشند. رکاب زمان و انرژی مورد نیاز برای خرید خودروی دست دوم را کاهش می‌دهد. هر روز صدها آگهی فروش خودرو، موتورسیکلت و ماشین آلات سنگین در رکاب ثبت می‌شود و در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌گیرد. 
جستجوی دقیق میان صدها آگهی
رکاب در تمام مراحل خرید و فروش خودرو کنار شماست. با رکاب نیازی به مراجعه به بنگاه‌ها و نمایشگا‌ه‌های خودرو وجود ندارد و خبری از دلالی نیست. فروشندگان رایگان خودروی خود را آگهی می‌کنند و خریداران بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند این آگهی‌ها را مشاهده و بررسی می‌کنند. با استفاده از جستجوی پیشرفته‌ و طبقه‌بندی‌های مختلف سایت رکاب؛ می‌توان دقیقا خودرویی با ویژگی‌های مورد نظر پیدا کرد و مستقیم با فروشنده در ارتباط بود.
آگاهی از قیمت روز خودرو و موتورسیکلت
نگران قیمت تعیین شده از سوی فروشنده هستید؟ نمی‌دانید چطور خودرو یا موتور خود را قیمت‌گذاری کنید؟ بخش قیمت‌ روز خودرو و قیمت روز موتورسیکلت رکاب همیشه به روز است و به شما کمک می‌کند از آخرین نوسانات قیمت خودرو و موتورسیکلت آگاه شوید و خودرو یا موتور خود را به قیمت بخرید یا بفروشید.
امکان مشاهده آگهی روی نقشه
یکی از خدمات ویژه رکاب این است که به شما کمک می‌کند روی نقشه، نزدیک‌ترین آگهی‌ها به خودتان را پیدا کنید و در زمان صرفه‌جویی کنید. پس لازم نیست نگران پسندیدن خودرویی باشید که با محل شما فاصله زیادی دارد. بررسی مشخصات فنی
نمی‌توانید بین مدل‌‌های مختلف گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید؟ رکاب برای کمک به شما بخش‌های ویژه‌ای به مشخصات فنی خودرو و مشخصات فنی موتورسیکلت اختصاص داده است که به شما کمک می‌کند خودروها و موتورسیکلت‌های مختلف را با جزئیات کامل با یکدیگر مقایسه کنید.
امکانات ویژه برای ثبت آگهی
فروشنده هستید ولی آگهی شما توسط خریداران دیده نمی‌شود؟ با رکاب می‌توانید آگهی فوری ثبت کنید و یا با استفاده از سرویس آگهی‌های نردبانی، آگهی خود را همیشه جلوتر از بقیه آگهی‌ها در معرض دید خریداران قرار دهید.
دنبال خودرو یا موتور خاصی هستید که در آگهی‌ها موجود نیست؟ با استفاده از سرویس گوش به زنگ رکاب به ما بگویید دقیقا دنبال چه ماشین یا موتوری هستید و منتظر باشید تا ما پس از درج آگهی برای آن خودرو یا موتورسیکلت شما را مطلع کنیم.
مقالات رکاب، کتابخانه تخصصی خودرو
دوست دارید درباره یک موتور یا ماشین خاص بیشتر بدانید؟ بخش مقالات سایت رکاب همیشه با بررسی تخصصی انواع مختلف خودرو و موتورسیکلت بروز است تا مثل یک مشاور حرفه‌ای در تصمیم‌گیری کنار شما باشد. مقالات آموزشی سایت رکاب هم به شما کمک می‌کنند کم کم به یک متخصص واقعی تبدیل شوید.

محاسبه هزینه انتقال سند، مشاهده خلافی خودرو
در طراحی رکاب سعی شده هیچ چیز از صفر تا صد خرید و فروش خودرو یا موتورسیکلت از قلم نیفتد، حتی امکان ویژه‌ای برای محاسبه هزینه انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی و همینطور دریافت خلافی خودرو و مشاهده نمره منفی گواهینامه در نظر گرفته شده است.
رکاب برای گوشی‌های هوشمند
رکاب راهکاری مدرن و جامع برای خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت فراهم کرده است. برای راحتی بیشتر کاربران، نرم‌افزار رکاب برای اندروید و iOS نیز در اختیار شما قرار دارد. با دانلود نرم افزار رکاب روی تلفن همراه خود، یک نمایشگاه خودروی بزرگ همیشه در جیب شماست. 
به خصوص در بازار ایران که خرید بعضی خودروهای دست دوم نسبت به خرید خودروهای صفر به صرفه‌تر و معقول‌تر است، با کمک رکاب خودرویی به قیمت و مطمئن بخرید. سری به سایت رکاب بزنید یا با دانلود برنامه رکاب از کافه‌بازار یا سیب‌اپ، با خیال راحت به خرید و فروش خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌آلات بپردازید. کد خبر: ۴۴۷۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خرید و فروش خودرو در بازار بازار خودرو قیمت خودرو رکاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

اگر مسئولان وزارت راه‌‌وشهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت‌سازی برای آشفته‌کردن بازار مسکن جمع خواهد شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی در حوزه آگهی باشند. اگر مسئولان وزارت راه‌‌وشهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت‌سازی برای آشفته‌کردن بازار مسکن جمع خواهد شد. تقریبا 7‌ماه از تغییر مقررات انتشار آگهی املاک در سکوهای اینترنتی و توافق اولیه وزارت راه‌وشهرسازی و پلتفرم‌ها می‌گذرد و حالا آنگونه که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید، سکوهای میزبان آگهی‌های مسکن، فقط یک هفته برای اجرای مقررات جدید فرصت دارند و در غیراین صورت بخش املاک آنها با مجوز کمیته ذیل شورای امنیت ملی مسدود خواهد شد.

درج آگهی مسکن به‌شرط اصالت
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، برای انتشار آگهی مسکونی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود و با این کار، عملا انتشار آگهی، احراز هویت آگهی‌دهنده، مالک و کدپستی ملک(ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان) امکان‌پذیر نیست. ابوالفضل نوروزی، در گفت‌وگو با همشهری می‌افزاید: بعد از چند ‌ماه هماهنگی و تأمین زیرساخت، در جلسه دیروز با مسئولان سکوهای آگهی مسکن، آخرین وضعیت اجرای مصوبه شورای‌عالی مسکن بررسی و مقرر شد ایرادات موجود ظرف یک هفته برطرف شود؛ درغیراین صورت بخش املاک آنها مسدود خواهد شد. او درباره پیشرفت این کار گفت: ارتباط 2سکوی بزرگ آگهی مسکن با سامانه‌ها برقرار شده است.

یکی از سکوها مصوبه را کامل اجرا کرده و باید برخی ایرادات جزئی ساماندهی شود؛ اما یکی از سکوها، آنگونه که مدنظر قانون بوده عمل نکرده و باید در این یک هفته آن را اصلاح کند. نوروزی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، آگهی مسکن باید بعد از استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان منتشر شود؛ اما یکی از سکوها بعد از انتشار آگهی، امکان استعلام آن را برای مردم فراهم کرده که اگر خواستند بتوانند استعلام بگیرند. به‌گفته نوروزی، این شیوه با آنچه قانون برای ممانعت از نشر آگهی دروغ، تکراری و بدون اصالت داشته مغایر است و باید در فرصت مقرر اصلاح شود.

مقررات جدید آگهی مسکن در سکوهای اینترنتی
انتشار آگهی مسکن به‌شرط اصالت فقط یک بخش از قواعد جدیدی است که برای سکوهای اینترنتی وضع شده است. آنگونه که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید، پلتفرم‌ها باید از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش امتیاز مسکن دولتی (نهضت ملی مسکن) نیز که طبق قانون ممنوع است، جلوگیری کنند. نوروزی همچنین جلوگیری ازدرج آگهی پیش‌فروش‌های غیرقانونی را از تکالیف سکوهای اینترنتی در قانون جدید عنوان می‌کند و می‌گوید: پیش‌فروش مسکن فقط بعد از دریافت مجوز، قانونی است و درج آگهی پیش‌فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست. او تأکید می‌کند: دولت در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت 4میلیون واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن، تأمین 50هزار هکتار زمین برای این نهضت، اجرای قانون جوانی جمعیت و تخصیص زمین به خانوارهای مشمول و... هر اقدامی را که احساس کند یک درصد به نفع حوزه مسکن است پیاده می‌کند و وضع و اجرای این قانون برای آگهی‌ها هم در همین چارچوب قرار دارد.

چرا اصالت‌سنجی آگهی لازم است؟
کسانی که برای خریدوفروش یا اجاره مسکن مجبور به گشت‌وگذار در دریای آگهی‌های اینترنتی بازار مسکن هستند، خوب می‌دانند که یک آپارتمان می‌تواند با توضیحات و حتی قیمت‌های مختلف از سوی چند منبع آگهی شود. در این میان، آگهی‌های زیادی به‌خصوص در بازار اجاره دیده می‌شود که مناسب به‌نظر می‌رسد و مدت کوتاهی از انتشار آن می‌گذرد؛ اما بعد از تماس تلفنی، آگهی‌دهنده می‌گوید: «موجود نیست. اجاره رفت، مالک منصرف شد...». فارغ از اینکه قصد و غرض منتشرکنندگان این آگهی تکراری و دروغ چیست، تأثیر این آگهی‌ها، چیزی جز سردرگمی مردم، مخدوش شدن قیمت‌ها و تغییر دادن قیمت برآوردی بازار نیست و بر همین اساس در همه دوره‌ها، برنامه‌هایی برای کنترل و ساماندهی آگهی‌های مسکن در دستور کار قرار گرفته است. بدترین اقدام، حذف قیمت از آگهی‌ها بود که خوشبختانه در دوره جدید، مورد تأیید متولیان حوزه مسکن نیست و نتیجه‌اش قاعده‌مند کردن آگهی‌ها با اصالت‌سنجی آنهاست. نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: در شرایط فعلی، افراد می‌توانند بازار را با انتشار آگهی‌های غیرواقعی، رفتار بازار و برآوردهای قیمتی آن را تحت‌تأثیر قرار دهند به‌گونه‌ای که حتی برآوردهای یک فروشنده واقعی نیز تحت‌تأثیر آگهی‌های دروغ آنها تغییر کند. به‌گفته او، اصالت بخشی به آگهی‌ها تا حد زیادی از قیمت‌سازی و متشنج کردن بازار جلوگیری می‌کند و اثر القایی و تورم انتظاری حاصل از آن را از بین می‌برد.

منبع:‌همشهری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی