Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دانشجویانی که توان پرداخت هزینه غذای دانشگاه، که مبلغ ناچیزی در برابر هزینه‌ها تمام شده، را ندارند غذای رایگان داده می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، امیررضا صالحی‌مقدم، مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص سیستم تغذیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد بالغ بر ۹۰۰۰ دانشجو داریم که حدود ۷۰ درصد از این افراد به طور مستمر و مداوم از تغذیه دانشجویی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال تحصیلی بالغ بر ۴۰۰۰ وعده نهار، ۲۵۰۰ وعده شام و ۲۰۰۰ وعده صبحانه به دانشجویان متقاضی ارائه می‌شود.

 

صالحی مقدم افزود: تفاوت سیستم تغذیه این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر در این است که منوی غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۳ نوع غذا در لیست غذایی است.

 

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند هرکدام از این سه نوع غذا را در تمام وعده‌ها انتخاب نمایند. در سال‌های گذشته برحسب دستور معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دانشجویانی که توان پرداخت هزینه غذایی خود که مبلغ ناچیزی در برابر هزینه تمام شده غذا برای دانشگاه است را ندارند، غذای رایگان به آن‌ها داده می‌شود.

 

وی گفت: پس از شناسایی این افراد توسط کارشناسان دانشجویی به این افراد وارد لیست غذای رایگان می‌شوند. این لیست کاملا محرمانه بوده و غیر از خود دانشجو کسی از این لیست اطلاعی ندارد و کارت دانشجویی افراد توسط خود دانشگاه شارژ می‌شود.

 

صالحی مقدم عنوان کرد: محیط‌های سلف کاملا بازسازی و محل طبخ غذا بهسازی شده‌است، همچنین روی خرید مواد اولیه غذایی کاملا تسلط داشته و مهندسین تغذیه و بهداشت بر آن نظارت دارند و آشپزخانه‌ای نیمه صنعتی داریم. فرآیند پخت غذا توسط کارشناسان تغذیه و بهداشت به لحاظ آنالیز و میزان مواد مصرفی کنترل می‌شود.

 

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در کنار وعده‌های غذایی، همیشه نوشیدنی، سبزی، میوه و لبنیات قرار دادیم تا هرم غذایی مناسب دانشجو تامین شود. تقریبا می‌توان گفت در هر شبانه‌روز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سبزی، ماست و میوه در آنالیز غذایی خود استفاده می‌کنند.  

 

وی خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان اعم از بین‌الملل، روزانه، شبانه، انتقالی و مهمان هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و همه از همان منوی غذایی با همان نرخ مصوب دولتی بهره‌خواهند برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلف دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی غذای رایگان علوم پزشکی مشهد سلف غذای دانشجویی غذای سلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟