Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال تبریزی کارگردان سینمای کشورمان، بعد از دیدن فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» درباره این فیلم نوشت:«تنگه ابوقریب» از آن دسته فیلم‌هایی است که غیر قابل توصیف هستند!

مثل موسیقی‌ که غیر قابل تقلید باشد! فقط می‌توان گفت که مانند دریچه شهر فرنگ به دنیایی متفاوت هدایت می‌شوید که این بار به شدت ملموس و واقعی است! دریچه‌ای به مفهوم مقاومت که قابل توضیح نیست و تنها راه این است که دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مفاهیمی که قابل خواندن و شنیدن نیستند چاره‌ای جز دیدن نداریم! «تنگه ابوقریب» را فقط باید دید!»

ابوقریب دریچه شهر فرنگ به دنیایی متفاوت 

گفتنی است؛ «تنگه ابوقریب» تازه ترین فیلم سینمایی بهرام توکلی است که این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

«تنگه ابوقریب» اثری حماسی / تراژیک است

وجــــــــه حماســـــــــــی و سلحشــورانه آن، روایـــت دلاوری هــای رزمنــدگان ایرانــی در مصـــاف بــــا نیروهای عراقی است که با تانک ها و سلاح های سنگین خود در حال پیشروی به سوی شهرهای جنوب ایران اند. وجه تراژیک آن این است که این جنگ هولناک و خونین و مقاومت دلیرانه که هزاران کشته داده درست پنج روز قبل از امضای قطعنامه 598 و صلح بین ایران و عراق صورت می گیرد.

نوشته ای در تیتراژ فیلم به ما می گوید که 27 تیرماه 1367 روز مهمی در تاریخ جنگ هشت ساله ایران و عراق است. روزی که مقاومت و دفاع رزمندگان گردان عمار در برابر عراقی ها سرنوشت جنگ را تغییر داد  اما داستان این حماسه دلیرانه در تاریخ رسمی جنگ گم شد. اینکه چرا گم شد موضوع فیلم نیست.

بیشتر بخوانید

«تنگه ابوقریب» از 17 مرداد اکران می شود

اولین حضور جهانی "تنگه ابوقریب" در جشنواره برلین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: عمل بسته تعویض دریچه آئورت قلب برای بیماری ۷۳ ساله در کرمانشاه در بیمارستان امام علی(ع) برای اولین‌بار در غرب کشور، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حسین امیری امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص عمل بسته دریچه آئورت در این بیمارستان، اظهار کرد: بیمار یک زن ۷۳ ساله‌ای بود که به علت کهولت سن و مشکلات دیگری از قبیل دیابت و فشارخون بالا داشتند این عمل برای او انجام شد.

وی افزود: این عمل برای اولین‌بار هست که در غرب کشور صورت می‌گیرد.

محمد روزبهانی، متخصص قلب و عروق در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این عمل به‌صورت بسته و به روش آنژیوگرافی انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش آنژیو از طریق شریان کشاله ران وارد کرده است و دریچه را در محل تخریب شده جایگزین کردیم، بر این اساس مشکل بیمار را رفع کردیم.

متخصص قلب و عروق بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه این عمل را افتخاری برای استان دانست و تصریح کرد: این کار در غرب کشور تابه‌حال انجام‌نشده است و برای اولین بار هست که این اتفاق دارد می‌افتد و از امروز کرمانشاه به جمع ده استانی پیوست که عمل بسته تعویض دریچه آئورت امکان‌پذیر است.

کد خبر 747774

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • مهاجم استقلالی در اصفهان، دور از دست حسینی (عکس)
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو