Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@10:46:09 GMT

مرگ مشکوک یک کودک پس از مصرف فست فود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۳۰۱۲

به دنبال وقوع یک مورد مرگ مشکوک پسر ۱۰ ساله‌ای در شیراز و انتساب علت مرگ به مسمومیت ناشی از مصرف فست فود، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نمونه برداری از فرد فوت شده برای مشخص شدن علت مرگ انجام شده است.

دکتر علی همتی گفت: در جریان انتشار خبری مبنی بر فوت یک پسر ۱۰ ساله و ربط دادن علت فوت به مسمومیت ناشی از مصرف فست فود هستیم و بلافاصله اقدامات لازم برای مشخص شدن دقیق علت فوت را در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی تصریح کرد: من نیز مانند سایر شهروندان این خبر را در فضای مجازی دیده و موضوع را دنبال کرده ام و هنوز موضوع علت وقوع مسمومیت به لحاظ پزشکی و علت دقیق فوت مشخص نشده است.

وی افزود: نمونه‌برداری از تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های واحد فست‌فود مربوطه که افراد مسمومیت کودک فوت شده را به آن واحد ربط می‌دادند؛ انجام شد و همچنین از پزشکی قانونی خواستیم تا عامل مرگ این کودک را اعلام کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: تا دو روز آینده نتیجه نمونه‌برداری و گزارش پزشکی قانونی را به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا؛ سه روز قبل در فضای مجازی خبری مبنی بر فوت یک کودک ۱۰ ساله منتشر شد و انتشار دهندگان خبر مدعی بودند که کودک فوت شده بعد از مصرف فست فود دچار علائم مسومیت شده و بعد از مراجعه به بیمارستان و علی رغم انجام روند درمان؛ بعد از چند ساعت فوت کرده است.

انتشار این خبر در شرایطی که طی ماه‌های اخیر چندین واحد فست فود، رستوران و بستنی فروشی با برند‌های معروف از سوی مراجع بهداشتی و به دلیل رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی تعطیل و پلمب شده بود؛ موجی از نگرانی را در شهروندان شیرازی دامن زده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرگ معاون دانشگاه علوم پزشکی فوت فست فود فضای مجازی علوم پزشکی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی فست فود فوت مرگ معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید