Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@08:24:22 GMT

صادرات دام زنده همچنان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۳۳۰۳

صادرات دام زنده همچنان ممنوع است

در حالی که چندی قبل بر اساس بخشنامه وزارت صنعت صادرات دام زنده ممنوع شده بود، برخی ابهامات در خصوص تداوم صادرات دام زنده مطرح شده است.

خبرگزاری تسنیم:  اوایل خرداد ماه سال جاری محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تغییر روند افزایشی قیمت گوشت قرمز طی نامه‌ای ارسالی به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسعود کرباسیان وزیر سابق اقتصاد اعلام کرد، از هفتم خرداد ۱۳۹۷ صادرات هر گونه دام زنده و گوشت گرم ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که بر اساس آمار‌های گمرک ایران، صادرات دام زنده در ماه‌های تیر و احیانا مرداد ادامه داشته است. با پیگیری‌های انجام شده مشخص شده صادرات دام زنده همچنان ممنوع است، اما نکته مهم این است که با توجه به استعلام‌های انجام شده از وزارت جهاد کشاورزی، صادرکنندگانی که توانسته اند قبل از زمان ممنوعیت اقدامات مربوط به قرنطینه را انجام دهند همچنان امکان صادرات دام زنده را دارند.

بر اساس اسناد زیر وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده، صادرات دام‌هایی که مراحل قرنطینه ان‌ها اجرایی شده است صادرات آن‌ها بلامانع میباشد.

به نظر میرسد بعداز گذار از این مرحله بایستی منتظر آمار‌هایی که صفر شدن صادرات دام زنده را نشان میدهد، باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: ممنوعیت صادرات دام زنده شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، ضمن تشریح اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، مصوبات سفر در بخش سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تأمین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبارات حوزه تملکی سال گذشته در خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه ۶۳ درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان جذب شده است.

محمدی در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و برنامه‌هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مهم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6080269

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان