Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس اطلاعاتی که داریم بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده و این در حالی است که برآورد می‌شود مجموع تقاضا‌ها حدود ۴ میلیارد دلار باشد و این بیانگر این است که منابع ارزی در بازار ثانویه نسبت به بازار اولیه بالاست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدرضا پورابراهیمی درخصوص حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فضای مثبت تعاملی و همدلی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برای مدیریت امور بانکی و ارزی کشور وجود دارد و اگر در گذشته به سیاست‌های ارزی و عملکرد مدیریتی نقد جدی وارد می‌شد، امروز فضای همکاری‌ها عمدتاً روی راهکار‌های اجرایی برای رفع مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور‌های مهمی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و توافقاتی در این رابطه صورت گرفت که می‌توان به این موضوع اشاره کرد که صرافی‌ها مجاز به واردات ارز و طلا به کشور شدند، در حالی که قبلاً این موضوع ممنوع بود و هرگونه وارداتی قاچاق محسوب می‌شد، در این رابطه صرافی‌ها مجاز شدند که به صورت قانونی طلا به کشور وارد کنند و حمایت از سوی بانک مرکزی نیز انجام خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی افزود: روان شدن فعالیت‌های بازار ثانویه ارز نیز در دستور کار قرار گرفت چرا که تاکنون این بازار به دلیل نبود زیرساخت‌ها خیلی فعال نشده بود و امید است که حرکت در این بازار استمرار یابد.

بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده است
وی تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که داریم بیش از ۸ میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده و این در حالی است که برآورد می‌شود مجموع تقاضا‌ها حدود ۴ میلیارد دلار باشد و این بیانگر این است که منابع ارزی در بازار ثانویه نسبت به بازار اولیه بالاست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ارتباط با تخصیص ارز مسافرتی، دانشجویی و بیماران متاسفانه به دلیل تاخیر بانک مرکزی در مداخله و مدیریت بازار، هفته گذشته بازار با روند افزایش روبرو شده و این در حالی است که حجم مبادلات درخصوص ارز‌های مذکور حدود ۳ درصد بوده، یعنی حدود ۹۷ درصد ارز تخصیصی مربوط به بازار‌های اولیه و ثانویه است.

وی گفت: حدود ۵.۵ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی از اول سال جاری تاکنون اختصاص یافته و انجام این مهم در حال استمرار است.

پورابراهیمی ادامه داد: عدد‌های مربوط به نرخ ارز در بازار غیررسمی تحت تاثیر قیمت‌های ارز برای نیاز ۳ درصدی است که باید با مدیریت بانک مرکزی این موضوع حل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ‌های بالای ارز با شاخص‌های اقتصادی تطابقی ندارد و مطمئن هستم ظرف هفته آینده شرایط سیاست‌های ارزی ارتقا می‌یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بار روانی و رسانه‌ای مربوط به نرخ ارز که حدود ۳ درصد تقاضای بازار را تشکیل می‌دهد، بالاست و انتظار می‌رود بانک مرکزی به این وضعیت رسیدگی کند و با توجه به توافق انجام شده، ذخایر بانک مرکزی نباید تحت هر شرایطی در اختیار بازار قرار بگیرد، اما منابع ارزی در اختیار دولت و بانک مرکزی این قابلیت را دارد که توسط دولت برای مدیریت بازار به کار گرفته شود. در هر صورت برداشت ناصحیحی از رفتار بانک مرکزی انجام شد و توافق شد که بانک مرکزی از محل منابع ارزی به بازار ورود کند، البته این کار آغاز شده است.

طبق گزارش خانه ملت،این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: این توافق انجام شده که بانک مرکزی با به کارگیری تمام ظرفیت‌های حاصل از منابع ارزی صادرات نفتی و غیرنفتی به بازار ورود کند و با توجه به توافقات انجام شده پیش بینی می‌شود شرایط بازار ارز در روز‌های آینده بهتر شود.

پایان پیام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بازار ثانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند