Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@15:27:58 GMT

تخلف فاحش در مرخصی اجباری کارگران داروگر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۴۱۶۸

تخلف فاحش در مرخصی اجباری کارگران داروگر

نماینده کارگران در شورای عالی کار مرخصی اجباری کارگران داروگر را تخلف فاحش کارفرما دانست و از موضع انفعالی وزارت کار با وجود انتشار اخبار متعدد درباره این برخوردها با کارگران انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، کارگران تعدادی از کارخانه‌ها در ماه‌های اخیر به مرخصی اجباری رفته‌اند. یکی از این کارخانه‌ها کارخانه داروگر است که نزدیک به 400 کارگر قراردادی و رسمی شاغل در این واحد از اواخر مرداد ماه به اجبار به تعطیلات فرستاده شدند و در سه نوبت مرخصی آنها تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در این مورد گفت: مرخصی اجباری کارگران غیرقانونی است و به طور خاص مرخصی اجباری کارگران داروگر که در حیطه استان تهران است بررسی شده و تخلف کارفرماست.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ کارگر برای بار سوم به تعطیلات اجباری رفتند

وی ادامه داد: کارفرما اجازه ندارد تحت هیچ عنوانی کارگران را به مرخصی اجباری بفرستد و اگر قرار باشد که چنین تصمیمی اتخاذ شود باید با هماهنگی اداره کار باشد.

وی با اشاره به اینکه داروگر علت مرخصی اجباری را بازسازی تجهیزات اعلام کرده،گفت: حتی در این صورت نیز تخلف است چرا که باید موضوع به اداره کار ارجاع شود و اگر تغییر ساختارشان به تصویب شورای عالی کار برسد باید در دوره تعطیلات اجباری برای کارگران بیمه بیکاری در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران با تاکید بر اینکه قانون راهکارهای مواجهه با این مسئله را در نظر گرفته است، تصریح کرد: نیاز به بررسی مجدد و تدوین آئین‌نامه و مقررات جدید نیست اما با وجود شفافیت قانون، کارفرما تخلف فاحش دارد.

عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه علیرغم گلایه تشکل‌های کارگری درباره نقض و عدم اجرای قانون کار اما همچنان این تخلفات وجود دارد، تاکید کرد:‌متاسفانه وزارت کار با وجود تمام اخباری که از این اتفاقات به صورت علنی منتشر می‌شود همچنان سکوت کرده و اعلام موضع نمی‌کند.

وی در پاسخ به اینکه  آیا کارگران می‌توانند اقدام قانونی انجام دهند، گفت: قانونا کارگران می‌توانند شکایت کنند اما با توجه به امنیت شغلی از این کار پرهیز می‌کنند. در اینجا وظیفه تشکل‌های کارگری و وزارت کار است که به وظایف حاکمیتی و نظارتی خود عمل کند.

وی از موضع انفعالی وزارت کار با وجود انتشار اخبار متعدد از این گونه برخورد با کارگران انتقاد کرد و گفت: تشکل‌های کارگری از طریق ادارات کار استان این موضوع را پیگیری می‌کنند.

بر اساس این گزارش اخیرا اخباری از مرخصی اجباری کارگران در دو واحد تولیدی تولی‌پرس و بسته‌بندی البرز نیز منتشر شده است که کارگران این دو واحد از اواسط تابستان امسال تا پایان شهریور به تعطیلات اجباری فرستاده شدند و در سه نوبت مرخصی آنها تمدید شده است. انجام تعمیرات و افزایش راندمان تولید دلایلی است که از سوی این واحدهای تولیدی به کارگران اعلام شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام تخلف داروگر علی خدایی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ردیاب خودرو اجباری شد

به گزارش تابناک، رئیس پلیس آگاهی پایتخت بر ضرورت تجهیز خودروها به ردیاب تاکید کرد.

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که در آن استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

 رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل در کوچاندن اجباری فلسطینیان از رفح مشارکت نمی‌کند
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی