Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد مانی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری صداوسیما افزود: استفاده از آب شرب در ساخت و ساز بدلیل اینکه به کیفیت ساختمان آسیبی نمی زند هیچ منعی ندارد­تا­­ در قانون مقررات ملی ساختمان­ مقررات ملی­ ساختمان گنجانده شود.

وی بیان کرد: در ویرایش های قبلی مقررات ملی ساختمان، استفاده از آب شرب در بتن مجاز شمرده می شد اما در ویرایش جدید این بند حذف شد

مانی فر ­تصریح کرد:­ در حوزه ساختمان و مقررات ملی ساختمان، ماده 33 قانون نظام مهندسی، مقررات ملی را شامل اصول و قواعد فنی و موضوعاتی مرتبط با موضوعات ساختمان می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت نیرو برای استفاده از آب شرب در ساخت و ساز اقدام به تغییر تعرفه می کند اما هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

مانی فر افزود: معمولا در ساخت و سازها از آب تانکر استفاده نمی شود زیرا سازندگان در انتخاب مختار هستند.

وی­ بیان کرد: هزینه ­تامین آب از تانکر به ازای هر متر مکعب 15 هزار تومان، هزینه استفاده از آب شرب در مصارف ساخت و ساز به ازای هر متر مکعب 3500 تومان­ و هزینه استفاده از آب شرب خانگی ­ به ازای هر متر مکعب 300 تومان است.

مانی فر­ افزود: به طور مثال در رانندگی،­ شخص یا باید­ براساس قانون عمل کند و یا اینکه جریمه را پرداخت کند تصمیم با خود اوست. باید در زمینه استفاده از آب شرب نیز قانونی برای منع استفاده ازآب شرب وجود داشته باشد .

وی اضافه کرد: باید وزارت نیرو شرایطی را وضع کند که استفاده از آب شرب در ساخت و ساز مقرون به صرفه نباشد.

مانی فر گفت: ­در کشور تاسیسات شهری برای جدا سازی آب های سالم و خاکستری وجود ندارد. مبحث 16 به موضوع استفاده از آب خاکستری پرداخته و توصیه های لازم برای نحوی­ استفاده از آن آمده است.

وی تاکید کرد: معمولا در ساخت و سازهای شهری از آب تانکر استفاده نمی شود مگر جاهایی که دسترسی به انشعاب وجود نداشته باشد.

مانی فر­ بیان کرد: سازندگان و تولیدکنندگان باید در جهت جلوگیری از هدر رفت آب ­از تکنولوژی های روز استفاده کنند تا هدررفت آب را به حداقل برسانند.

مدیر کل مقرارات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی­ گفت: وقتی آحاد جامعه برای انتخاب مختار هستند و قانون منعی برای استفاده از آب شرب ندارد پس راه آسانتری را برای استفاده از آب­ انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: صرفه نظر از فرهنگسازی برای استفاده از آب شرب در کشور باید مانند سایر کشورها ­قانون مدار باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ساخت وساز تانکر آب خانگی منع قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش

 وکیل بابک زنجانی گفت: بیش از ۱۰ سال از مدت حبس موکلم می‌گذرد و مطابق قوانین و مقررات امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد.

به گزارش ایلنا، رسول کوپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: مطابق دادنامه قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور اعلام شده که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موکلم مشمول عفو شد و با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد و دوران زندان به پایان رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نظر روزنامه کیهان درباره اعدام بابک زنجانی حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید