Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@17:03:15 GMT

رهگیری بمب افکن‌های راهبردی روسیه از سوی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۴۵۴۵

برخی منابع آمریکایی اعلام کردند که دو فروند جنگنده «اف-22 رپتور» آمریکا دو فروند بمب افکن راهبردی روسیه با قابلیت حمل بمب اتمی را نزدیک آلاسکا رهگیری کردند.

 به نوشته «بیزنیس اینسایدر» وزارت دفاع روسیه نیز روز شنبه این حادثه را تایید کرد. این حادثه در خارج از قلمروی هوایی آمریکا در آلاسکا اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «مایکل کوچارک» سخنگوی مقر دفاع هوا فضای شمال آمریکا(نوراد) در این زمینه گفت: «دو جنگنده اف22، دو فروند «توپولوف -95»دور پرواز روسیه را در منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا (در جنوبجزایر آلوتین) رهگیری کردند.»

بعد از عملیات رهگیری، بمب افکن‌های روسی منطقه عملیاتی را ترک کردند.

یک مقام دیگر دفاعی آمریکا در این زمینه به نشریه «فری بیکن» گفت که این حادثه به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شد و ممکن است بمب‌افکن‌های روسی حمله موشکی به پایگاه‌های موشکی و راداری آمریکا در آلاسکا را تمرین می‌کردند.  

آلاسکا، نزدیکترین ایالت آمریکا به روسیه و شامل برخی از پیشرفته‌ترین رادارها و تاسیسات دفاع موشکی آمریکا است که به عنوان چشم و گوش تاسیسات راهبردی نظامی این کشور عمل می‌کنند و در صورت بروز جنگ این تاسیسات جزو اولین اهداف هستند.

روسیه قرار است بزرگترین رزمایش خود از زمان آغاز جنگ سرد تاکنون  را همراه  با چین هفته آینده در شرق کشور برگزار ‌کند  و در آن حملات شبیه سازی شده اتمی نیز گنجانده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه وزارت دفاع مسالمت آمیز جنگ جنگ سرد چین شبیه سازی روسیه آمریکا رهگیری بمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از این، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز ۱ آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم نمودن و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

کد خبر 848919 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود