Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به شناسنامه‌دار شدن باغات تهران، گفت: از ۵۰۰۰ قطعه مشجر تهران تا کنون ۳۴۲۸ قطعه شناسنامه‌دار شده است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري تهران، علی محمد مختاری با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها در شورای شهر تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران در حال تهیه لایحه‌ای است تا باغداران در عوض فکر کردن به سود ناشی از ساخت و ساز و قطع و خشکاندن درختان، با مشوق‌هایی برای کاربری‌های سازگار، باغ خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی مالکان باغات از قبیل خشک شدن چاه‌های آب و تخریب قنوات، از کمک شهرداری تهران در این زمینه خبر داد و گفت: در مورد آبیاری و به‌زارعی این باغ‌ها، کارشناسی‌هایی انجام می‌شود تا از خشک شدن درختان جلوگیری شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، تکمیل شناسنامه و تهیه پایگاه امدادی باغات و اراضی مشجر شهر تهران برای امکان پیشبرد صیانت از باغات در دستور کار سازمان بوستان‌ها قرار گرفته که ضمن شناسایی تمام اراضی مشجر شهر تهران، برای هر یک از آن‌ها شناسنامه شهرسازی مشتمل بر وضعیت موجود آن در طرح تفضیلی و شناسنامه اکولوژیکی؛ مشتمل بر تعداد درختان، نوع گونه، محیط، سن هر یک از گونه‌ها و وضعیت آبیاری ذکر می‌شود.

خریداری و حفظ دو باغ در مناطق کم برخوردار شهری

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در پایتخت 5000 قطعه مشجر وجود دارد، عنوان کرد: برای 3428 پلاک شناسنامه تهیه شده و شناسنامه باقی این پلاک‌ها نیز با صدور مجوز ورود دادستان تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از باغات تهران به منظور حفظ و نگهداری خریداری شده است، گفت: اخیرا به دستور شهردار تهران دو باغ در مناطق کم‌برخوردار 7 و 10 به مساحت 5 هزار و 5500 متر خریداری شده تا ضمن حفظ و نگهداری در اختیار مردم قرار گیرد.

جرایم باغات صرف ارتقاء سرانه فضای سبز می‌شود

مختاری با بیان اینکه سرانه فضای سبز در برخی مناطق با بافت فشرده مسکونی محدود است، گفت: افزایش سرانه فضای سبز این مناطق در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و شورا نیز اعتبارات خوبی را برای آن، در نظر گرفته است. همچنین درآمد ناشی از جرایم باغات در مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود تا سرانه فضای سبز به سطح قابل قبولی برسد.

وی تصریح کرد: در حوزه نظارت نیز با توجه به راه‌اندازی سامانه کمیسیون ماده 7، تمام امور باغات رصد شده تا از بروز تخلف ممانعت شود. بر این اساس تمام مناطق شهری موظف هستند اقدامات لازم را به منظور صیانت از باغات انجام دهند. در صورت اهمال مالکان در نگهداشت باغ، در مرحله اول اخطار داده می‌شود و در مرحله بعد با مجوز دادستان، با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد می‌شود.

به گفته مختاری، برای حفظ و نگهداشت باغات در اختیار ارگان‌ها نیز بر اساس نشست‌های صورت گرفته و بنیاد مستضعفان آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

در همین زمینه: پیامدهای نامطلوب توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲

علی صالحی دادستان تهران با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان و میزان ردّمال صورت گرفته نیز بیش از ۸۳۴ میلیارد تومان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • صدور شناسنامه هوشمند شد