Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی از بهره‌مندی ۲۲ مدرسه عشایری استان از نعمت برق خبر داد و گفت: پرداختن صرف به مشکلات سخت‌افزاری در آموزش و پرورش استان اشتباه ‌و توجه به مسائل نرم‌افزاری زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است. ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی مروج‌الشریعه ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار داشت: 22 مدرسه عشایری استان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند و به هر آموزشگاه نیز 2 میلیون و 300 هزار تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پرداختن صرف به مشکلات سخت‌افزاری و غفلت از مسائل نرم‌افزاری در آموزش و پرورش استان اشتباه است و می‌تواند مسیر رفع مشکلات را به بیراهه ببرد.

استاندار خراسان جنوبی، رفع همزمان مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را ضامن ارتقای مسائل آموزشی و پرورش در خراسان جنوبی دانست و بیان کرد: استحکام بخشی، مرمت، بازسازی و زیباسازی مدارس 4 اصل مهم در بخش سخت‌افزاری مدارس است که ضامن سلامت جسم و جان دانش آموزان است.

مروج‌الشریعه گفت: توجه به بهداشت جسم و جان، مکارم اخلاق، آموزش و پرورش فکر و اندیشه دانش آموزان بر اساس تعالیم اسلامی و فرهنگ ملی مطابق با فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و سند تحول بنیادین عناصر مهم در بعد نرم افزاری است و توجه به این عناصر زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی کاهش استقبال دانش آموزان از رشته‌هایی همچون ریاضی را زنگ خطری برای آینده علمی استان در این رشته دانست و افزود: درس ریاضی پایه و اساس بیشتر رشته‌ها از جمله مهندسی به شمار می‌رود و اگر در تولید نیروی انسانی متبحر در این رشته ناتوان باشیم در آینده نه چندان دور نیازمند واردات در این رشته‌ها خواهیم بود و این موضوع هم برای استان و هم برای کشور خسارت بار است.

استاندار خراسن جنوبی گفت: 325 نفر از استان موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور شدند که جای خوشحالی دارد و برای تجلیل از آنها باید تلاش شود برنامه‌هایی در خور شأن این عزیزان برگزار شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری