Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@05:21:40 GMT

جزییات زلزله 6.4ریشتری جنوب فیلیپین

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۵۳۲۴

زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر عصر شبنه جنوب فیلیپین را بشدت لرزاند به گونه ای که بسیاری از مردم بومی وحشت زده در این منطقه مجبور به فرار از ساختمان ها شدند. تاکنون از میزان خسارات و تلفات احتمالی گزارشی ارسال نشده است. ناطقان: از رسانه های فیلیپینی این زلزله شهر ساحلی 'مانای' در جنوب فیلیپین را در عمق 14 کیلومتری زمین لرزاند و به دلیل اینکه این زلزله در لایه های عمیق زمین نبوده ، شدت لرزش دراین شهر بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش زلزله شناسی و آتشفشان فیلیپین انتظار می رود میزان تخریب ها در این منطقه بالا باشد اما تاکنون دراین زمینه گزارشی ارسال نشده است.
مسئولان این مرکز اعلام کردند به دلیل اینکه زلزله در ساعت عصرگاهی رخ داده بسیاری از مردم توانستند با فرار از ساختمان ها خود را از زیر آوار ماندن خود نجات دهند.
فیلیپین بر روی به حلقه آتش منطقه ای وسیع در اقیانوس آرام که در آن بسیاری از زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی اتفاق می افتد، قرار دارد و فجایع طبیعی در این کشور سالانه تعداد زیادی قربانی می گیرد.
فیلیپین و اندونزی دو کشور حوزه جنوب شرق آسیا درماههای اخیر درگیر فجایع زیست محیطی متعددی شامل سیلاب در پایتخت با هزاران بی خانمان و زلزله درشرق اندونزی با افزون بر 400 قربانی بودند.
وقوع زمین لرزه پرقدرت 7.1 ریشتری در این کشور جنوب شرق آسیا در سال 2013 میلادی ( 5 سال پیش) دستکم 220 کشته و دهها نفر قربانی برجای گذاشت.
علاوه براین این زمین لرزه بسیاری از مناطق تاریخی در جزایر مرکزی این کشور را به طور کامل تخریب کرد.
این کشور جنوب شرق آسیا با جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر از کشورهای حادثه خیز جهان است و در سال به طور متوسط با 20 طوفان سهمگین که از شرایط آب و هوایی اقیانوس آرام ایجاد می شود، دست به گریبان است.
صدها نفر از مردم مانیل درپی طوفان 'کتسانا' در سال 2009 جان خود را ازدست دادند. منبع: ایرنا برچسب ها: زلزله ، فیلیپین ، خسارات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زلزله فیلیپین خسارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم

عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری بر خط جزیره قشم از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، این پروژه در مجاورت مرکز پزشکی خلیج فارس (بیمارستان جی جیان) این جزیره جانمایی، ترازیابی و آماده ساخت شده وعملیات اجرایی آن امروز جمعه با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی دیگر از مسئولان آغاز شد.

به گفته کارشناسان حوزه زمین‌شناسی، وقوع زمین لرزه های پیاپی سالهای گذشته در قشم حاکی از آن است که این جزیره یکی از کانون‌های مستعد وقوع زمین لرزه است و این خود اهمیت وجود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری را در این منطقه دو چندان می‌کند.

ایستگاه ها و شبکه‌های لرزه نگاری پایه‌ای ترین زیر ساخت مطالعات زلزله شناسی به منظور کاهش خطر پذیری زلزله است که توجه به این شبکه ها توانمندی جامعه را در مقابل زلزله افزایش می دهد.

تمام اطلاعات همواره به صورت برخط (آنلاین) و پیوسته از این ایستگاه‌ها به مرکز باند پهن واقع در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ارسال و بر روی تارنما(وب سایت) برای تمام مشترکان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید