Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:21:03 GMT

اقدامي دير اما مؤثر و نيازمند به برنامه‌ريزي

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۵۴۴۷

اقدامي دير اما مؤثر و نيازمند به برنامه‌ريزي

خبرگزاري آريا - پس از برگزاري موفق اولين کنسرت خياباني توسط ارکستر سازهاي ملي با خوانندگي محمد معتمدي، 20 موسيقي‌دان به تحليل اين رويداد هنري پرداختند. کنسرت خياباني و تماشاي رايگان آن، موضوعي است که در دوماه اخير در فضاي موسيقي کشور بيش از پيش شنيده مي‌شود. رويدادي که قصد دارد در شرايط اجتماعي-اقتصادي کنوني اندکي از تنش‌هاي موجود بکاهد و حداقل براي ساعتي به جامعه فراغت اهدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«همايون شجريان» نخستين هنرمندي بود که اين طرح را پيشنهاد داد و اتفاقاً طيف وسيعي از مديران فرهنگي و هنرمندان از آن حمايت کردند. در همين اثنا موسسه توسعه هنرهاي معاصر با همکاري منطقه فرهنگي گردشگري عباس آباد اولين کنسرت خياباني و رايگان را با اجراي ارکستر سازهاي ملي که چندي پيش با رهبري فرهاد فخرالديني تاسيس شد، برگزار کردند.
ارکستر سازهاي ملي پس از اجراهايي موفقي که در قزاقستان داشت در رپرتواري به خوانندگي محمد معتمدي در بوستان آب و آتش به صحنه رفت و نواي موسيقي خود را به صورت رايگان، به گوش هزاران شهروند تهراني رساند، حال با برگزاري اولين کنسرت خياباني که هفته گذشته برگزار شد به تحليل اين رويداد از سوي 20 موسيقي‌دان پيشکسوت و باسابقه پرداختيم.
شاهين فرهت: کنسرت خياباني اگر فقط دو بار برگزار شود قطعا هيچ تاثيري نخواهد داشتشاهين فرهت معتقد است، نبايد برگزاري کنسرت‌هاي خياباني و رايگان از هدف اصلي خود دور شود و بهتر است کاري کنيم به سرانجام برسد: «موسيقي نياز به توجه و پشتيباني دارد. اين کنسرت‌ها بايد زودتر انجام مي شد، ولي جلوي ضرر را هر زمان بگيريم منفعت است. در کنسرت‌ها معمولا طيف خاصي از افراد حضور دارند و بسياري از مردم توان خريد بليت ندارند پس شايد نتوانند ساليان سال به کنسرت بروند، از اين جهت کنسرت هاي خياباني يک موهبت است تا همه مردم از اجراي زنده موسيقي لذت ببرند. اين اقدام مهم موسسه توسعه هنرهاي معاصر سبب ميشود بخش‌هاي ديگر هم از اين کار حمايت کنند و يک جور الگوسازي انجام شده است. البته نبايد برگزاري اين کنسرت‌ها از هدف اصلي خود دور شود و بهتر است کاري کنيم که به يک فرهنگ مستمر بدل شود. اگر فقط دو بار برگزار شود قطعا هيچ تاثيري نخواهد داشت و از هم اکنون به فراگير شدن آن بايد انديشيد. »‌
لوريس چکناواريان: نبايد برگزاري اين کنسرت‌ها در نيمه راه رها شودلوريس چکناواريان اما از زوايه ديگري به موضوع کنسرت‌هاي خياباني مي‌پردازد و مي‌گويد: « موسيقي کلاسيک به کمک کنسرت‌هاي خياباني و رايگان بيشتر معرفي مي‌شود و مورد توجه هم قرار مي گيرد. ارکسترهاي بزرگ بايد قدرت موسيقي را در معرض ديد مردم قرار دهند تا مردم مانند گذشته با اين هنر آشتي کنند. کنسرت‌هاي خياباني مورد توجه همه هنرمندان و مردم قرار گرفته است و بايد اين کنسرت‌ها ادامه يابد. نبايد برگزاري اين کنسرت‌ها در نيمه راه رها شود و بايد به صورت مستمر ادامه يابد. به کمک اين کنسرت‌ها مي توانيم موسيقي ايراني را به گوش همه برسانيم. همچنين ارکسترهاي بزرگ بايد چند وقت يک بار اين کنسرت‌هاي رايگان را برگزار کنند تا مردم با موسيقي کلاسيک آشنا شوند. اتفاقا در صحنه هاي عمومي بايد ارکسترهاي بزرگ کلاسيک اجرا کنند زيرا ظرافت و قدرت اين گونه موسيقي را بازتاب مي‌دهند و مردم را با خود همراه مي‌کنند.»
فرهاد فخرالديني: کنسرت‌هاي خياباني بايد زودتر برگزار مي‌شدفرهاد فخرالديني با اشاره به روحيه امروز جامعه هم در اين باره مي‌گويد: «کنسرت‌هاي خياباني بايد زودتر برگزار مي‌شد و به نظر من اين کنسرت‌ها مي‌تواند هم روحيه مردم را عوض کند و هم سبب رشد و پيشرفت موسيقي شود. موسيقي بايد در جامعه در جريان باشد، اين يک ضرورت اجتماعي ست، اما متاسفانه مردم ما شناخت کافي از گونه هاي موسيقي ندارند؛ خيلي از اقشار جامعه نمي ‌توانند به کنسرت‌هاي موسيقي بروند به همين دليل با ژانرهاي مختلف موسيقي آشنا نيستند در نتيجه بايد هر اقدامي براي آشنايي مردم با اين هنر صورت گيرد. اميدوارم اين کنسرت‌ها راه اصلي خود را پيدا کند و به درستي پيش رود. ادامه‌دار بودن اين کنسرت‌ها ميتواند نتيجه خوبي به همراه داشته باشد.من مطمئن هستم اين کنسرت‌ها بازخورد خوبي خواهد داشت و حمايت موسسه توسعه هنرهاي معاصر را از اين منظر قابل تقدير مي‌دانم.»
داوود گنجه‌اي:‌ بايد اتاق فکر داشت تا به شيوه‌ي درست عمل کنيمداوود گنجه‌اي اما در تحليل خود از هدفمند شدن برگزاري کنسرت‌هاي خياباني گفت: «بهترين راه براي برگزاري کنسرت‌هاي رايگان اين است که هدفمند پيش رويم و سازمان يافته عمل کنيم.ايده‌ي برگزاري کنسرت‌هاي رايگان در شرايط حال حاضر که گراني بيداد مي‌کند خيلي خوب و به جا است. بهترين راه براي پيشرفت موسيقي اين است که صدا و سيما که يک رسانه ملي است کانالي را به موسيقي اختصاص دهد. بهترين راه براي برگزاري کنسرت‌هاي رايگان اين است که سازمان يافته عمل کنيم. بايد حساب شده پيش رفت، يعني اينکه اتاق فکر داشته باشيم تا به شيوه درست عمل کنيم»‌.
حسن ناهيد: پيشکسوتان وارد عمل شوند
حسن ناهيد، نوازنده پيشکسوت ني، نيز درباره کنسرت‌هاي خياباني گفت: «من زماني ‌که مي‌بينم مردم با موسيقي ارتباط برقرار مي‌کنند خيلي خوشحال مي‌شوم. بايد از هر راهي براي شناخت بيشتر مردم با موسيقي استفاده کنيم. کنسرت‌هاي خياباني مورد استقبال مردم قرار مي‌گيرد. در همه جاي دنيا اين کنسرت‌ها برگزار مي‌شود و ما بايد براي پيشرفت هنر ايراني هر کاري انجام دهيم.بايد راه پيشرفت هنر باز باشد و هنرمندان هر کاري براي ارائه هنر خود انجام دهند. پيشکسوتان بايد هم فکري کنند تا اين کنسرت‌ها هر روز بهتر از قبل برگزار شود تا به نتيجه دلخواه برسيم.»‌
مجيد کياني: کنسرت‌هاي خياباني نقش مهمي در معرفي موسيقي خوب دارندمجيد کياني، آهنگساز و نوازنده سنتور درباره کنسرت‌هاي خياباني هم در اين باره مي‌گويد: «من مطمئن هستم کنسرت‌هاي رايگان مورد توجه همه قرار مي‌گيرد زيرا بسياري از مردم نمي‌توانند بليت بخرند در نتيجه مي‌توانيم مردم را با موسيقي خوب آشنا کنيم. واقعا بسياري از مردم فکر مي‌کنند موسيقي يعني فقط پاپ؛ در صورتي که اگر بدانند ايران چه موسيقي‌هاي غني دارد به سمت موسيقي اصيل گرايش پيدا مي‌کنند. گوش مردم بايد به شنيدن موسيقي خوب عادت کند. موسيقي بايد جزئي از زندگي آنها شود. کنسرت‌هاي خياباني نقش مهمي در معرفي موسيقي خوب دارند. ما به کمک اين کنسرت‌ها مي‌توانيم فرهنگ‌سازي کنيم.»
مليحه سعيدي: مردم ما نياز به شادي دارندمليحه سعيدي، نوازنده قانون هم بر اين اعتقاد است که کنسرت‌هاي خياباني زمينه رشد موسيقي را به همراه خواهد داشت: «کنسرت‌هاي خياباني مي‌تواند سبب رشد و پيشرفت موسيقي شود زيرا موسيقي هنري است که مورد بي‌مهري قرار گرفته است و اگر شرايط خوبي فراهم شود، مي‌توانيم اين هنر را به دوران طلايي خود بازگردانيم.هنرمندان عرصه موسيقي بايد ديده و شنيده شوند پس کنسرت‌هاي خياباني حمايت از هنرمندان جوان هم به حساب مي‌آيد. مردم ما نياز به شادي دارند پس کنسرت‌هاي رايگان مي‌تواند اين شادي را در سطح شهر به وجود آورد. موسيقي هنري است که بايد جريان داشته باشد و اين اقدام مهم مي‌تواند مردم را با موسيقي آشتي دهد.»
امين‌الله رشيدي: دير استامين‌الله رشيدي معتقد است، کنسرت‌هاي رايگان سبب مي‌شود مردم با انواع موسيقي آشنا شوند و بهترين راه براي معرفي ژانرهاي موسيقي است: «در همه جاي دنيا کنسرت‌هاي خياباني برگزار ميشود و ما کمي دير به فکر افتاديم ولي باز برگزار کردن اين کنسرت‌ها بهتر از برگزار نکردن است.کنسرت‌هاي خياباني اهدافي دارد که گاهي براي حمايت از يک کار فرهنگي و گاهي براي معرفي يک نوع موسيقي خاص برگزار مي‌شود.کنسرت‌هاي رايگان سبب ميشود مردم با انواع موسيقي آشنا شوند و بهترين راه براي معرفي موسيقي هاي گوناگون است.من زماني‌ که شنيدم اين کنسرت‌ها مجوز گرفته‌اند خيلي خوشحال شدم و از بانيان آن تشکر مي‌کنم.»‌
هادي منتظري: اين کنسرت‌ها بايد به موسيقي‌هاي خاص اختصاص داشته باشدهادي منتظري نيز درباره‌ برگزاري اين کنسرت‌هاي رايگان گفت: «کنسرت‌هاي خياباني بايد هدفمند باشند و به روحيه اجتماعي کمک کنند، اگر اين هدف به خوبي دنبال شود، قابل احترام و تقدير است. اين کنسرت‌ها بايد به موسيقي‌هاي خاص اختصاص داشته باشند زيرا بعضي موسيقي‌ها به اسم پاپ فراگير شده‌اند ولي اصلا ارزش ندارند. بعضي از اشعار، ملودي و آهنگ‌سازي قطعات بسيار سخيف است پس بهتر است براي کنسرت‌هاي رايگان از موسيقي‌هاي اصيل استفاده شود. برگزاري اين کنسرت‌ها هر چند دير است ولي بسيار خوب است البته نبايد رها شود و بايد ادامه‌دار باشد. همچنين با حرمت‌هايي که لازمه موسيقي رديفي و سنتي است انجام شود.»‌
ارسلان کامکار: بهتر است در کنسرت‌هاي خياباني موسيقي‌ محلي هم اجرا شودارسلان کامکار معتقد است: «کنسرت‌هاي خياباني بايد با حمايت مسئولين و مراکز شناخته شده مانند موسسه توسعه هنرهاي معاصر برگزار شود تا سرانجام خوبي داشته باشد.برگزاري کنسرت‌هاي رايگان بسيار خوب و مفيد است. بهتر است در اين کنسرت‌ها موسيقي‌هاي محلي هم اجرا شود تا مردم با موسيقي شهرهاي ديگر هم آشنا شوند.امروزه بيشتر موسيقي‌هاي يک بار مصرف پخش مي‌شود و مردم فکر مي‌کنند اين نوع موسيقي بهترين موسيقي است در صورتي‌که اگر موسيقي مناسب به گوش مردم برسد مطمئن هستم که انتخاب‌شان موسيقي اصيل ايراني باشد.»
حسام‌الدين سراج: سازهاي ايراني براي کنسرت‌هاي رايگان با جمعيت زياد خوب نيستند اما حسام‌الدين سراج نظر متفاوتي درباره کنسرت‌هاي خياباني دارد: «در خارج از کشور کنسرت‌هاي پاپ ويژه برگزار مي‌شود و مورد استقبال و توجه قرار مي‌گيرد ولي سازهاي ايراني مانند تار و سه تار صداي بلندي ندارند و براي کنسرت‌هاي رايگان با جمعيت زياد خوب نيستند.قرار است فضايي عمومي از پارک دانشجو تا تالار وحدت به کنسرت‌هاي خياباني اختصاص يابد که اين کار خيلي خوب است. اين کنسرت‌ها بايد از نظر کيفيت خيلي خوب برگزار شود تا مورد توجه قرار گيرد. براي برگزاري اين کنسرت‌ها مسئله يک پارامتر نيست بلکه بايد همه جنبه‌ها مورد بررسي قرار گيرد. بررسي مکان‌هاي مورد نظر اين کنسرت‌ها بايد به معمارهايي که به موسيقي هم تسلط دارند سپرده شود. به اين کنسرت‌ها نبايد لحظه‌اي فکر کنيم بلکه اين کار نيازمند فکر بلند مدت است.»‌
محمد گلريز: بايد سراسر ايران اتفاق بيفتد محمد گلريز، خواننده نيز درباره کنسرت‌هاي خياباني گفت: «اين کنسرت‌ها بايد در سراسر ايران برگزار شود تا همه بتوانند در اين کنسرت‌ها حضور پيدا کنند. همچنين بايد بعضي از اين کنسرت‌ها به موسيقي حماسي و انقلابي اختصاص يابد. پيشکسوتان عرصه موسيقي بايد در اين زمينه مشارکت کنند تا بهترين‌هاي موسيقي به گوش مردم برسد.بايد شرايطي فراهم شود تا ماهي يک بار کنسرت‌هاي خياباني برگزار شود.»‌
کنسرت‌هاي خياباني بايد منسجم باشد«سياوش ظهيرالديني» نيز درباره کنسرت‌هاي رايگان مي‌گويد: «کنسرت‌هاي خياباني بايد منسجم باشد و از قانون خاصي پيروي کنيم تا به نتيجه مورد نظر برسيم. موسيقي در چند سال اخير پيشرفت خوبي نداشته است پس بايد کاري کنيم تا موسيقي به دوران طلايي خود باز گردد. برگزاري کنسرت‌هاي رايگان ايده خوبي است که اميدواريم بيشتر به عمل برسد. البته فقط نبايد يک يا دو بار برگزار شود و بعد از آن از يادها برود بلکه اگر کاري را شروع مي‌کنيم بايد به استمرارش بينديشيم. بايد کاري کنيم تا اين کنسرت‌هاي خياباني، موسيقي‌هاي خوب را به گوش مخاطبان برساند و مردم هم بايد شرايط فراهم کنند تا برگزاري اين کنسرت‌ها با سختي همراه نباشد.»
کيوان ساکت: نبايد محدود به عده‌اي خاص باشدکيوان ساکت با توجه به اينکه ايده برگزاري کنسرت‌هاي خياباني را خوب ارزيابي مي‌کند، گفت: «براي برگزاري چنين کنسرت‌هايي نبايد فقط به يک عده خاص مجوز برگزاري دهند، بلکه بايد همه هنرمندان سرشناس بتوانند اين کنسرت‌هاي رايگان را برگزار کنند. کنسرت‌هاي خياباني سبب مي‌شود مردم با موسيقي خوب آشنا شوند و به سمت اين نوع موسيقي‌ها گرايش پيدا کنند. هدف اين نوع کنسرت‌ها بسيار مهم است و بايد بر اساس اهداف پيش رويم. همچنين هر کسي نبايد ساز خودش را بزند، زيرا باعث مي‌شود از مسير اصلي خود دور شود. برگزاري اين کنسرت‌ها ايده خوبي است به شرطي که درست اجرا شود و نبايد فقط به يک عده خاص مجوز برگزاري دهند.»‌
محمد منتشري: بهتر است کنسرت هنرمنداني برگزار شود که بيشتر مردم دوست دارندمحمد منتشري برگزاري چنين کنسرت‌هايي را به حمايت مردم مرتبط مي‌داند: «مردم هم بايد از اين کنسرت‌ها حمايت کنند و شرايطي فراهم کنند تا هنرمندان با خيال راحت کنسرت رايگان برگزار کنند. هدف برگزاري کنسرت‌هاي خياباني بسيار مهم است و بهتر است کنسرت هنرمنداني برگزار شود که بيشتر مردم دوست دارند. بايد هنرمندان جوان دست به دست هم دهند و مردم را با موسيقي غني ايراني آشنا کنند. همچنين قطعاتي که در اين کنسرت‌ها اجرا مي‌شوند بايد جز بهترين قطعات باشند.هر قدر اين کنسرت‌ها بيشتر برگزار شود موسيقي جان مي‌گيرد و مخاطبان بيشتر به سمت اين هنر گرايش پيدا مي‌کنند.»
نادر مرتضي پور: من چهل سال پيش اولين کنسرت خياباني را برگزار کردمنادر مرتضي‌پور اعتقاد دارد براي برگزاري کنسرت رايگان و خياباني بايد با فکر پيش رويم. اين رهبر ارکستر با ذکر اين نکته که «من چهل سال پيش براي اولين بار به همراه ارکستر، کنسرت خياباني برگزار کردم»، گفت: «کنسرت‌هاي خياباني تعريف خاصي دارد و به راحتي نمي‌توانيم اين کنسرت‌ها را برگزار کنيم. براي برگزاري اين کنسرت‌ها بايد برنامه‌ريزي کنيم. بايد با فکر پيش رويم و حائز نظم خاصي باشد.»‌
ميلاد کيايي: تمرکززدايي شودميلاد کيايي اما درباره گستره جغرافيايي برگزاري کنسرت‌هاي خياباني نکاتي دارد؛ او تمرکززدايي را يکي از مسائل مهم برپايي چنين اجراهايي مي‌داند، او در اين باره گفت: «برگزاري کنسرت‌هاي خياباني نبايد مختص شهرهاي خاص باشد بلکه بايد در همه جا کشور کنسرت‌هاي رايگان برگزار شود. من واقعا خوشحال هستم که اين اقدام مهم در حال انجام است زيرا به کمک اين کنسرت‌هاي رايگان مي‌توانيم مردم را با موسيقي آشتي دهيم. البته نبايد به هر کسي اجازه برگزاري اين گونه کنسرت‌ها را بدهند بلکه بايد کاري کنيم فقط گروه‌هايي که به لحاظ کيفي بالا هستند بتوانند اين کنسرت‌ها را برگزار کنند و سطح سليقه عمومي را بالا ببرند. همچنين برگزاري بيش از اندازه نيز باعث دل‌زدگي مي‌شود پس بايد با برنامه‌ريزي پيش رويم.»‌
فاضل جمشيدي: مانند اين است که مردم را به دکتر ببريم تا حالشان خوب شود.
فاضل جمشيدي: آرزوي خيلي‌ها برآورده شد فاضل جمشيدي نيز درباره کنسرت‌هاي رايگان خياباني گفت: «بسياري از مردم آرزو داشتند که به کنسرت هنرمندان بروند که اميدواريم با برگزاري کنسرت‌هاي خياباني محقق شود. برگزاري کنسرت‌هاي خياباني اتفاق بسيار خوبي است که دو نتيجه خوب به يک شرط مهم دارد؛ اولين نتيجه اين است که جامعه ما دچار مشکلات جدي شده که اين کنسرت‌ها سبب مي‌شود براي چند ساعت استرس از مردم دور شود. مانند اين است که مردم را به دکتر ببريم تا حال‌شان خوب شود، دوم اينکه بسياري از مردم آرزو دارند که به کنسرت هنرمندان بروند که اميدواريم با برگزاري چنين رويدادهايي اين موضوع محقق شود البته شرط مهم اين است که بايد هنرمندان بزرگ و با نام و نشان اين کنسرت‌ها را برگزار کنند تا به نتيجه مطلوب برسيم.»‌
مظفر شفيعي: کنسرت‌هاي خياباني از مهم‌ترين اقدامات چند وقت اخير استمظفر شفيعي نيز در اين باره مي‌گويد: «کنسرت‌هاي خياباني از مهم‌ترين اقدامات چند وقت اخير است. هنرمندان جوان مي‌توانند به کمک اين کنسرت‌ها به جامعه معرفي شوند. مخاطبان نيز بايد خواسته‌هاي خود را عنوان کنند و مسؤولان براساس اين خواسته‌ها برنامه‌ريزي کنند. کنسرت‌هاي رايگان بايد در همه جا برگزار شود زيرا همه مردم سهم يکساني دارند و نبايد فقط مختص يک منطقه يا شهر خاص باشد. موسيقي نياز به معرفي بيشتر دارد و به کمک اين کنسرت‌ها مي‌توانيم اين هنر را فراگير کنيم.»
اسفنديار قره‌باغي: پيشکسوتان موسيقي بايد در کنسرت‌هاي خياباني حضور فعال داشته باشند اسفنديار قره‌باغي گفت: «کنسرت‌هاي خياباني در معرفي آثار موسيقي نقش مهمي دارند. پيشکسوتان موسيقي بايد در اين کنسرت‌ها حضور فعال داشته باشند زيرا مردم با آن‌ها ارتباط برقرار مي‌کنند. کنسرت‌هاي خياباني بايد در همه شهرها و حتي روستاها برگزار شود زيرا سهم همه يکسان است.»‌

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا آقابابایی در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد ضمن تبریک روز معلم به همه اساتید دانشگاه و معلمین سراسر کشور و با تقدیر و تشکر از تلاش اساتید در طول یک سال گذشته اظهار کرد: مدرسان در تربیت مؤثر و کارآمد مدیران راهبردی می‌توانند مؤثر باشند.

وی با اشاره به آیات قرآنی بیان داشت: اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

آقابابائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت و تعلیم افراد ماهر و کارآفرین عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما ایجاد مهارت و کمک به شعار سال در استان و تربیت افراد ماهر که بتوانند برای جهش تولید و رفع بیکاری مؤثر واقع شوند می‌باشد.

وی برنامه‌های دانشگاه در سال جاری را تشریح و مهمترین برنامه‌های سال جاری را تضمین اشتغال برای پذیرفته شدگان برخی از دوره‌ها، نظارت هوشمند و بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

در پایان این مراسم از اساتید تقدیر شد.

کد خبر 6096781

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی