Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی با معرفی برگزیده های خود پایان یافت، جشنواره ای که حرف وحدیثهای فراوانی را درپی خود به دنبال داشت .این حرف وحدیثها از کیفیت کم آثاری که شرکت کرده بودند شروع شد وبه دستکاری درنظرداوران پایان یافت .

به گزارش قدس آنلاین ، جشنواره تئاتر استانی در حالی به کار خود پایان داد که پس از اعلام نتایج رسمی این جشنواره در اختتامیه یکی از داوران این جشنواره اعلام کرد که نتایج اعلام شده در برخی بخش‌های جشنواره چه در بخش نامزدها و چه در بخش برخی برگزیدگان دچار تغییر شده و آرای اعلام شده چیزی جز نظر هیات داوران بوده است؛ مساله‌ای که معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را رد کرده و دبیر جشنواره نسبت به چگونگی آن ابراز بی‌اطلاعی میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***تغییر آرای داوران

عضو هیات داوران بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی ، پیرامون این موضوع اظهار کرد: در این خصوص دبیرخانه باید پاسخگو باشد؛ ما آرای خود را داده‌ایم و ظاهرا این آرا جابه‌جا شده و به دست خیلی از دوستان هم رسیده و دبیرخانه باید پاسخگو باشد که آرا جور دیگری بوده و الان جور دیگری است و ظاهرا اسامی یک‌سری از انتخاب‌ها و کاندیداها تغییر پیدا کرده که با نظر و رای هیات داوران تفاوت دارد.

درهمین حال معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص ادعای جا به جایی آرای هیات داوران جشنواره تئاتر استانی، گفت: رای را هیات داوران اعلام می‌کند و تا قبل از این که آرا خوانده شود، هیچکس غیر از دبیر جشنواره و هیات داوران از آن خبر ندارد.

همچنین دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان پیرامون جابه‌جایی آراء بیان کرد: به عنوان دبیر جشنواره، لیستی که به بنده داده شده را اجرا کرده و جوایز را داده‌ام، حال اگر تغییری قبل از آن رخ داده، در جریان نیستم. ممکن است به طور مثال، داوران خود تفاهمی کرده باشند و در میانه راه تغییری ایجاد شده باشد که البته فقط یک احتمال است؛ ممکن است همچین اتفاقی افتاده باشد و مثلا یک داور با رای دیگری موافقت نداشته باشد.

***افت آثارجشنواره

اما برگزیده سوم بازیگری جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی میگوید: آثار جشنواره بیست‌هشتم نسبت به سال گذشته کمی دچار افت شده بود که البته نمی‌دانم علت آن هم چه بوده است.

نینا گودرزی در حاشیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی در خصوص ارزیابی این جشنواره و کیفیت برگزاری آن اظهار کرد: کیفیت جشنواره خوب بود ولی ای کاش حداقل سالن دوسویه در اختیار ما می‌گذاشتند که این اتفاق برای کار ما و «خیاط» نیفتد تا مجبور به گذاشتن صندلی در صحنه شویم که این کار ما را پایین بکشد.

درهمین راستا ، کارگردان نمایش‌نامه «مرد شده» گفت: کیفیت کارهای جشنواره نسبت به سال قبل بسیار پایین است.

میترا بابایی با اشاره به شرایط میزبانی شهرمشهد عنوان کرد: اسکان تیم نمایش‌نامه «مرد شده» کامل نبوده زیرا بیشتر افرادی که در تیم ما حضوردارند ساکن مشهد هستند وما فقط برای افرادی‌که از قوچان بوده‌اند اسکان گرفته‌ایم اما درنهایت می‌توان گفت شرایط میزبانی نسبتا خوب بوده است.

وی افزود: سطح اجرایی جشنواره خوب بود اما سطح کیفی کارها نسبت به سال قبل پایین بوده وباید وقت بیشتری برای بالا بردن سطح کیفی کارها در جشنواره را درنظر گرفت.

وی در ادامه افزود: متاسفانه 11 شهر برای جشنواره اثر داده‌اند که ویترینی از کل شهرستان‌ها به حساب می‌آید اما از بین این 11 شهر فقط سه اثراز شهرستان‌های کاشمر،قوچان‌ و تربت انتخاب شده‌اند که به جشنواره استانی شهر مشهد راه پیدا کرده‌اند و این ویترین گسترده جشنواره را کوچک کرد کاش از شهرهای بیشتری می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

***زیرساختهای ضعیف خراسان رضوی

درهمین حال برترین بازیگر زن جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی گفت: امیدوارم که برگزیدگان به جشنواره اکتفا نکنند و اجرا برای مردم داشته باشند؛ هم‌چنین خودشان را با مردم و نه جایزه‌های جشنواره بسنجند.

فاطمه توانا در حاشیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی در خصوص ارزیابی این جشنواره و کیفیت برگزاری آن اظهار کرد: کیفیت جشنواره نسبت به سال گذشته از بابت این‌که بچه‌های کار اولی و بومی بوند، خوب بود و جشنواره خیلی خودمانی بود و من این جو جشنواره را دوست داشتم.

وی با بیان این‌که اینجا محل سنجش است و بیرون محل آموزش است، اضافه کرد: این‌جا می‌آییم ولی بیرون باید آموزش بدهیم، تجربه کنیم، مورد اقبال قرار بگیریم یا نگیریم، از مردم کامنت‌های مختلف بگیریم تا متوجه شویم کجا قرار داریم و چقدر می‌توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم ولی به طور یقین اگر این اتفاق امسال برای بچه‌هایی که برای بار اول جایزه گرفتند، بیفتد، سال بعد مطمئنا پخته تر وارد جشنواره تئاتر می شوند.

دراین راستا ،حسین مسافر آستانه ، یکی از داوران جشنواره هم گفت: مسئولین باید زیرساخت‌های تئاتر استان را تقویت کنند و در راستای بهبود شرایط برای سال‌های آینده گام بردارند.

این داور جشنواره تئاتر استانی «رضوان» عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره امسال حضور جوانان است و اکثر اجراهایی که بازبینی شد، کارگردان آن‌ها اولین نمایش خود را کارگردانی می‌کرد.

وی افزود: حضور نسل جوان در این عرصه تا زمانی اتفاق بسیار خوب و مثبتی است که در بین این نسل جوان و پیش‌کسوتان عرصه تئاتر فاصله‌ای وجود نداشته باشد و ارتباط بین آن‌ها قطع نشود، امیدواریم نسل میانی و پیش‌کسوت در کنار جوانان حضور مداوم و موثر پیدا کنند.

این داور جشنواره تئاتر استانی «رضوان» اظهار کرد: طبق تعریف ما از تئاتر مشهد، تئاتر این شهر یکی از سرآمدترین تئاترهای کشور است که اگر نسل گذشته تئاتر این شهر با جوانان همکاری نداشته باشند، ما با نمایش‌های خام دستانه‌تری رو به رو خواهیم بود در حالی که حضور آن‌ها در رشد کیفیتی آثار جوانان بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیست‌وهشتمین دوره جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی از نظر برگزاری در سطح خوبی قرار داشت و همه برنامه‌ها طبق جدول از پیش تعیین شده و به‌صورت منظم برگزار شد، جوانان ما بحث آموزش را بیشتر باید جدی بگیرند و جشنواره باید در کنار برگزاری، فرصت‌های آموزشی نیز ایجاد کند.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی