Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:55:41 GMT

از آمارهای خودکشی تا واکسنی که غیرقانونی عرضه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۵۹۷۰

از آمارهای خودکشی تا واکسنی که غیرقانونی عرضه شد

نگاهی به آمارهای خودکشی در جهان و ایران، عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل در برخی داروخانه‌ها،نهایی شدن مطالعات دستورالعمل TOD شهری، ۱۰ میلیون دلار کمک خارجی برای حفاظت از اکوسیستم بختگان، طرح دهان و دندان عاری از پوسیگی ویژه دانش‌آموزان در سال ۹۷ از جمله اخبار مهم امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (۱۷ شهریور) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

نهایی شدن مطالعات دستورالعمل TOD شهری

سیادت موسوی - مشاور معاون حمل و نقل شهرداری در حوزه مطالعات - از نهایی شدن مطالعات دستورالعمل TOD شهری خبر داد.

وی با اعلام خبر نهایی شدن مطالعات دستورالعمل TOD شهری، اظهار کرد: از چند سال پیش بحث TOD یا همان طرح " توسعه شهری" مبتنی بر حمل و نقل عمومی در محافل دانشگاهی و حرفه‌ای کشور به صورت کم و بیش مطرح شده است و با این طرح، یک سیاست جدید در دنیا ایجاد شده که محصول جمع بندی اشتباه‌های گذشته است و حالا به راه حلی مبتنی بر توسعه شهری رسیده‌اند.

تعیین تکلیف باغات مجهول‌المالک پایتخت

پیروز حناچی - معاون شهرسازی شهرداری تهران- از تعیین تکلیف باغات مجهول‌المالک در پایتخت خبر داد.

وی در مورد سرانجام طرح شناسایی باغات تهران گفت: کارشناسان شهرداری تهران تاکنون ۶۰۰۰ قطعه باغ را در شهر تهران شناسایی کردند که برای حدود ۳۰۰۰ باغ شناسنامه صادر شده است.

ورود شورا به مساله زباله‌های بیمارستانی/ کاهش معنی‌دار حجم زباله‌های عفونی

افشین حبیب‌زاده  - معاون نظارت شورای شهر تهران- از بررسی وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی در شهر تهران خبر داد.

وی در مورد جزییات بررسی کمیته نظارت شورای شهر تهران، درباره وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی گفت: چند ماه پیش کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گزارشی را از وضعیت زباله‌های بیمارستانی و عفونی دریافت کرد.

عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل در برخی داروخانه‌ها/مردم مجددا واکسن جدید تزریق کنند

دکتر علی واشقانی -رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو- با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال گذشته از سوی برخی از داروخانه‌ها دریافت کردیم، گفت: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی از توزیع واکسن آنفلوآنزای جدید از این هفته خبر داد و گفت: متاسفانه یکسری گزارش‌ها به ویژه در استان فارس داشتیم مبنی بر این که برخی از داروخانه‌ها به صورت غیر قانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل را عرضه کردند که این داروخانه‌ها شناسایی و برخوردهای قانونی لازم با آنها انجام شده است.

طرح "دهان و دندان عاری از پوسیدگی" ویژه دانش‌آموزان در سال ۹۷ + جزییات

دکتر حمید صمدزاده - رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت- از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز مقطع ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی در سه بخش آموزش، پیشگیری و درمان، از ابتدای سال ۹۴ آغاز شد، گفت: این طرح، تقریبا ۶۱هزار مدرسه از مدارس مقطع ابتدایی شهری و روستایی در کشور را با جمعیت حدود ۷میلیون دانش‌آموز تحت پوشش خود قرار داده است.

در تامین ارز مواداولیه داروها مشکلی نداریم/توقف صادرات دارو به عراق و افغانستان

 کامران یوسفی - مدیرعامل شرکت داروسازی سها- با اشاره به اینکه این شرکت ۱۰۳ قلم دارو را تولید می‌کند، گفت: در شرایط فعلی با مشکلی در زمینه تأمین ارز برای واردات مواد اولیه دارویی مواجه نشده‌اند؛ ما پرداخت نقدی ملزومات جانبی داروها به شرکت‌ها مشکل نقدینگی را ایجاد کرده است.

وی در مورد وضعیت‌های این شرکت اظهارکرد: وظیفه ذاتی ما تولی دارو برای رفع نیازهای درمانی کشور است و ما حدود ۱۰۳ نوع دارو را در شرکت داروسازی سها تولید می‌کنیم که شامل تمام دسته‌های دارویی است.

اظهارات ابتکار درباره بستری نکردن فرزندان در بیمارستان‌ها بدون اذن پدر

معصومه ابتکار - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری- با اشاره به برخی اعتراضات در مورد عدم همکاری جراحی و بستری فرزندان در بیمارستان‌ها بدون اذن پدر گفت: وزیر بهداشت معتقد است که در مورد این موضوع مشکل و مسئله جدی وجود ندارد و در بیشتر مواقع این طرح به صورت سلیقه‌ای در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخی اعتراضات در مورد عدم همکاری جراحی و بستری فرزندان در بیمارستان‌ها بدون اذن پدر افزود: این مسئله موضوعی است که باید بررسی شود،  وزیر بهداشت در مورد این مسئله معتقد است که در این موضوع مشکل و مسئله جدی وجود ندارد و  بیشتر مواقع این طرح به صورت سلیقه‌ای در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

نگاهی به آمارهای «خودکشی» در جهان و ایران

درحالی ۱۰ درصد از مرگ‌های جهان مربوط به خودکشی است که این میزان رقمی حدود ۸۰۰ هزار نفر در جهان را در برمی‌گیرد و خودکشی جزو ۱۰ عامل اصلی مربوط به مرگ در جهان محسوب می‌شود؛ با این وجود آمارها نشان می‌دهد نرخ خودکشی در ایران تقریبا نصف نرخ جهانی است.

آمار خودکشی‌ در ایران به نسبت جهان، میزان کمتری را نشان می‌دهد؛ به طوریکه این رقم در ایران حدود پنج نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است، حال آنکه در جهان رقمی بیش از ۱۲ نفر بین هر ۱۰۰ هزار نفر است. شاید به همین دلیل هم باشد که روز ۱۰ سپتامبر به نام «روز پیشگیری از خودکشی» نام گرفته تا به بهانه‌ای برای پرداختن به این آسیب اجتماعی که دارای ریشه‌های متعدد است و نیز عوامل ایجاد و پیشگیری‌کننده آن، تبدیل شود.

اجرای طرح «ایران مهارت» در ۱۰ درصد مدارس/ ارائه برنامه ویژه مدارس در ۳ پایه

علی زرافشان - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش- ضمن اعلام این خبر که امسال طرح «ایران مهارت» در ۱۰ درصد مدارس کشور با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، گفت: پایش کارآفرینی نیز با کمک دانشگاه تهران برای سه میلیون دانش آموز دوره اول متوسطه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دوره متوسطه همزمان با استقرار ساختار جدید نظام آموزشی، فعالیت‌های کیفیت‌بخشی را شروع کردیم، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه‌هایی را در دست انجام داریم که اختصاص دو ساعت آموزش در هفته برای مدرسه تحت عنوان «برنامه ویژه مدرسه» در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از جمله آنهاست.

۱۰ میلیون دلار کمک خارجی برای حفاظت از اکوسیستم بختگان

رئیس گروه آسیا و اقیانوسیه در کنوانسیون تغییرات آب و هوا، با اشاره اینکه کنوانسیون بین‌المللی تغییرات آب و هوا به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز کشورهای در حال توسعه در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازوکارهای مالی ایجاد کرده است، از تصویب ملی پروژه حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی بختگان به منظور دریافت کمک ۱۰ میلیون دلاری خبر داد.

 یکی از ابهامات مهم در بحث الحاق به توافق‌نامه تغییرات اقلیمی پاریس، دستیابی کشورهای در حال توسعه به منابع مالی و تکنولوژیکی به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است. در کشور ما نیز یکی از نگرانی‌ها برای الحاق به توافق‌نامه پاریس عدم توانایی‌ مالی و فناورانه دراستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییر اقلیم است.

احتمال تبدیل تالاب میان‌کاله به کانون گردوغبار/تأثیر گردوغبار در بروز سرطان‌های گوارشی

مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست- با اشاره به اینکه براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ۷۵ درصد سرطان‌های گوارشی ناشی از گرد و غبار است، گفت: به دلیل استقرار کشور ما در کمربند بیابانی و نبود الگوهای صحیح توسعه‌ای امکان ایجاد کانون‌های گردوغبار وجود دارد و برای مثال تالاب میانکاله ممکن است به کانون گردوغبار تبدیل شود.

وی در نشست خبری با موضوع اقدامات ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار که امروز (شنبه،۱۷ شهریورماه) در محل سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما در کمربند بیابانی واقع شده است و تغییرات بارشی صورت گرفته در اثر تغییر اقلیم باید بدانیم که گردوغبار پدیده‌ای است که تا مدت‌ها در این منطقه وجود خواهد داشت.

مکاتبه با وزارت صنعت برای جایگزینی ۱۰ هزارتاکسی و۵۰۰۰ اتوبوس در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به آمادگی دستگاه‌های مختلف برای آغاز سال تحصیلی گفت: از ابتدای آبان ماه تردد هرگونه خودروی آلاینده، کامیون، کامیونت و ون‌های فاقد معاینه فنی در کلانشهر تهران ممنوع است.

 کیومرث کلانتری در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران با موضوع طرح جداسازی آب و املاح در مخازن سوخت که توسط یکی از مخترعان در این جلسه ارائه شد گفت: این طرح، طرح خوبی است که دستگاه مربوطه قبلا تاییدیه‌های آن را صادر کرده بودند؛ بنا بر دستور استانداری قرار شد که این طرح به صورت پایلوت از جایگاه‌های دولتی سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اجرا شود.

هزینه هر اتوبوس با ارز ثانویه یک میلیارد و ۴۰۰ تومان است/لزوم تخصیص ارز دولتی به حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اگر تخصیص ارز دولتی در حمل و نقل عمومی نباشد، ارز ثانویه سیستم نوسازی را قفل می‌کند، گفت: هزینه هر اتوبوس با ارز ثانویه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ تومان است. بنابراین باید حمل و نقل عمومی را به مثابه کالای اساسی در نظر بگیریم.

 محسن پورسیدآقایی در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: از کل ناوگانی که برای تخصیص ارز دولتی ثبت سفارش شده است، حتی یک عدد هم اتوبوس گازسوز شهری نیست. هر چند که قول دادند که ظرف چند هفته آینده کار تخصیص ارز برای اتوبوس‌های گازسوز شهری انجام شود ولی آنچه که به آن ارز دولتی اختصاص داده شده، کامیون‌ها و کشنده‌ها است.

ممنوعیت موقتی تردد وانت‌بارها و کامیونت‌ها در تهران از اول مهرماه

سردار محمدرضا مهماندار -رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- از اعمال محدودیت موقتی در تردد وانت‌بارها و کامیون‌ها در دو هفته آغازین ماه مهر خبر داد.

وی در این باره گفت: به منظور روان‌سازی و مدیریت ترافیک در آستانه آغاز مهرماه و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس با مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از اول تا ۱۱ مهرماه ممنوعیت موقتی تردد برای وانت‌بارها و کامیون‌ها اعمال شده است.

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در تهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی، دارای نقص فنی و خودروهای دودزا خبر داد.

سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت:‌ برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، خودروهای دارای نقص فنی و همچنین خودروهای آلاینده همواره از سوی مأموران پلیس انجام شده است اما با توجه به فرا رسیدن نیمه دوم سال از این هفته طرح تشدید برخورد با این تخلفات در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

نگاهی به آمارهای «خودکشی» در جهان و ایران

عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل در برخی داروخانه‌ها/مردم مجددا واکسن جدید تزریق کنند

نهایی شدن مطالعات دستورالعمل TOD شهری

۱۰ میلیون دلار کمک خارجی برای حفاظت از اکوسیستم بختگان

طرح "دهان و دندان عاری از پوسیدگی" ویژه دانش‌آموزان در سال ۹۷ + جزییات

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برنامه ویژه مدرسه بسته اخبار اجتماعی ایسنا تالاب میانکاله خودکشی سلامت دهان و دندان شهرداري تهران واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟