Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:12:19 GMT

برسد به دست آقای افشانی، شهردار تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۶۱۱۱

معماری که با شرکت در یکی از فراخوان های شهرداری تهران، کوشیده بود سهمی تخصصی در آبادی یکی از محلات تهران ایفا کند و به دلایلی عجیب از این کار باز ماند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به شهردار تهران، خواستار رسیدگی به شکایتش شد.   به گزارش «تابناک»، متن نامه این شهروند، بدین شرح است:   شهردار محترم تهران   با سلام
در نامه‌ای که پیشرو دارید، من از اتفاقاتی که پیرو برگزاری یک مسابقه معماری در شهرداری منطقه ۱۷ افتاده، گزارشی مستند ارائه می‌کنم و در آخر در این رابطه درخواستی از شما دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری منطقه ۱۷ در اسفند ماه ۱۳۹۶ مسابقه‌ای با عنوان «طراحی محور تجاری خیابان یافت آباد شرقی» برگزار کرده است. در فراخوان، به این که برگزاری مسابقه طبق «آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهرسازی، مصوب سال ۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی» و به تبع، تحت نظارت «کمیته دائمی مسابقات معماری وزارت خانه راه و شهرسازی» است، اشاره‌ای نشده بود. احتمالا همین موضوع سبب شده تا مسابقه مذکور از منظر متخصصین فاقد اعتبار ارزیابی شود و مسابقه جز من شرکت کننده‌ای نداشته است.   من با میل و اشتیاق در مسابقه شرکت کردم چرا که خود بزرگ شده این محله هستم و این مسابقه را به عنوان فرصتی برای ارتقای کیفی محله ام مغتنم شمردم. پس از تحویل مدارک به شهرداری منطقه، مسئولین به گونه‌ای رفتار کردند که گویی هرگز چنین مسابقه ایی برگزار نشده است. بعد از گذشت دو ماه از روز تحویل طرح هیچ اطلاع رسانی درباره روند برگزاری، داوری یا اعلام نتایج انجام نشد. پی گیری‌های بنده نیز بی پاسخ ماند و هیچ یک از مسئولین حاضر به صحبت با من نشدند. به ناچار اعتراض خود را به رسانه‌ها بردم. در جوابیه شهرداری منطقه به تابناک دو موضوع سوال برانگیز وجود دارد. اول آن که اعلام شده است مسابقه چندین شرکت کننده داشته. این در حالی است که مدیر اجرایی مسابقه در مصاحبه با موج نیوز تایید کرده که بنده تنها شرکت کننده بوده ام؛ و دیگر آن که در این جوابیه آمده است طرح‌ها توسط هیئت داوران – البته بدون ذکر نام آن‌ها - داوری شده و همگی رد شده اند. در حالی که در همان مصاحبه مذکور، مدیر اجرایی مسابقه از داوری و رد طرح توسط شهردار منطقه خبر داده است.   همان طور که می‌دانید طبق آیین نامه، مدیر مسابقه نمی‌تواند در داوری دخالت کند و هیئت داوران متخصص باید به بررسی طرح‌ها بپردازند و مسابقه نمی‌تواند برنده‌ای نداشته باشد. به علاوه در این مصاحبه به واگذاری کار به فرد یا افرادی بدون این که در مسابقه شرکت کرده باشند. اشاره شده است. پس از این رویداد‌ها شهردار منطقه درخواست مصاحبه با هیچ رسانه‌ای را نپذیرفته و درخواست‌های مکرر بنده نیز برای ملاقات با ایشان بی پاسخ مانده است حتی برای برادر بنده که از کارمندان باسابقه شهرداری منطقه است مشکلاتی بوجود آمده که از ذکر جزییات آن می‌گذرم.   در ادامه برای شفاف شدن موضوع با یکی از اعضای شورای شهر تماس گرفتم و گزارشی از ما وقع به ایشان تقدیم کردم. ایشان هم قول پی گیری دادند و در نامه‌ای به شهردار منطقه خواستار ارائه توضیحات شدند، اکنون پس از گذشت دو ماه هنوز توضیحی از جانب شهرداری منطقه به ایشان داده نشده است.  
جناب آقای افشانی
سوال این است که چرا شهرداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی اقدام به برگزاری مسابقه به شکلی غیر قانونی کرده و در ادامه نه تنها در قبال عمل خود پاسخگو نبوده بلکه توضیحاتی خلاف واقع ارائه کرده است؟
در میان اتفاقات مذکور سفری به منطقه ۱۷ داشتید و پس از آن در مصاحبه‌ای گفتید احساس می‌کنم مسئولین منطقه کارشان را خوب انجام می‌دهند و مردم از ایشان راضی هستند. مگر نه اینست که شفافیت، پاسخویی و مبارزه با فساد پرکاربردترین عبارات در صحبت‌های شماست؟ من از مناطق دیگر بی خبرم، اما در رفتار شهردار منطقه ۱۷ آن تغییری که ما با شرکت در انتخابات و با «امید» در پی ایجاد آن بودیم مشاهده نمی‌کنم و گویی در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. بنده به عنوان یک شهروند منطقه ۱۷ درخواستی از شما دارم. موارد مطروحه در بالا را بررسی کنید و در صورت تایید، دستور عزل شهردار منطقه را صادر کنید.
مجید حاجی زاده
کارشناس ارشد معماری
پلی تکنیک میلان

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (ع) با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسرا‌ها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • خروج علیه شهردار تهران
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود