Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:16:21 GMT

برقراری مقررات منع آمد و شد از عصر امروز در بصره

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۶۳۱۵

برقراری مقررات منع آمد و شد از عصر امروز در بصره

کمیته امنیتی شورای استان بصره از برقراری مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۶ به وقت محلی خبر داد.

به گزارش مشرق، جبار  الساعدی رئیس کمیته امنیتی شورای استان بصره به السومریه گفت مقررات منع آمد و شد در استان از ساعت ۱۶ تا اطلاع ثانوی برقرار می‌شود.

وی افزود هدف از این اقدام، تحکیم کنترل و سیطره امنیتی به  شکل کامل بر تمام مناطق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آیا مهاجمان فقط کنسولگری ایران را تخریب کردند؟ +عکس

الساعدی همچنین گفت جمیل الشمری همچنان در منصب خود به عنوان فرمانده عملیات بصره باقی خواهد ماند. این در حالی است که پیشتر منابع خبری از برکناری وی خبر داده بودند.

استان بصره طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات بوده است که با رخنه عناصر نفوذی، تظاهرات مسالمت آمیز مردمی به آشوب کشیده شد، عوامل نفوذی و اغتشاشگر مقرهای برخی احزاب و گروه‌های سیاسی و نهادهای دولتی و همچنین کنسولگری ایران را به آتش کشیدند، آنها همچنین به بیمارستانی که مجروحان حشد شعبی در حال مداوا هستند، حمله‌ور شدند به طوری که شب گذشته مسئولان استان از برقراری مقررات منع آمد و شد خبر دادند که امروز صبح آن را لغو کردند.

الفرات از بروز درگیری لفظی میان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و استاندار بصره در نشست امروز پارلمان خبر داد.

طرح مقتدی صدر برای حل بحران بصره

از سوی دیگر مقتدی صدر رهبر جریان صدر طرحی برای حل مشکلات و بحران به وجود آمده در بصره ارائه کرد.

رهبر مقتدی صدر طرحی برای حل بحران بصره ارائه کرده است. وی گفته است در صورتی که نشست امروز پارلمان منجر به راه‌حل‌های جدی،موثر و واقعی برای برطرف شدن رنج مردم بصره شود، باید مرحله دوم آغاز شود که شامل تشکیل کمیته‌های عادلانه و بی‌طرفانه‌ برای آغاز اجرای طرح‌های خدماتی در استان و دور کردن تمام فاسدانی که سبب بروز اوضاع نابسامان خدماتی شده‌اند.

وی افزود برای این کمیته‌ها سقف زمانی ۴۵ روزه تعیین می‌شود تا  تمام نیازهای فوری و ضروری را تامین کنند و برای نیازهای طولانی هم بعدا تصمیم‌گیری می‌شود، همچنین یک هسته امنیتی برای حمایت از بصره و برقراری امنیت در اسرع وقت تشکیل شود تا مردم از دخالت‌های داخلی و خارجی در امان باشند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام بصره تحولات منطقه تظاهرات عراق کنسولگری ایران در بصره مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت
  • حکم ۱۰ ساله کمیته انضباطی برای هوادار جنجالی سپاهان
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • حکم سنگین کمیته انضباطی برای هوادار جنجالی سپاهان