Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نخست وزير عراق دستور تحقيق از مسئولان تأمين امنيت کنسولگري ايران در بصره را صادر کرد و وزير کشور عراق نيز از مجازات مسببان حوادث ديروز بصره و مأموران خاطي خبر داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزير کشور عراق در جلسه ويژه پارلمان اين کشور که براي بررسي اوضاع بصره تشکيل شده بود، خواستار محاکمه خاطيان و مقاماتي که به وظايف خود عمل نکردند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«قاسم الأعرجي»، وزير کشور عراق امروز (شنبه) طي سخنراني خود در جلسه ويژه پارلمان اين کشور که «حيدرالعبادي»، نخست وزير عراق نيز در آن حضور داشت، گفت که دستور داده است کساني که به اموال عمومي آسيب رسانده و به شرکت کنندگان در تظاهرات بصره حمله کردند، تحت پيگرد قانون قرار بگيرند.
او با بيان اينکه از ابتداي تظاهرات در مرداد ماه، دستورهاي لازم براي حمايت از تظاهرات کنندگان  صادر شد، تأکيد کرد که آن دسته از نيروهايي که مواضع خود در ادارات حکومتي را ترک کرده‌اند و از آن‌ها در برابر حملات محافظت نکردند، مجازات خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري «بدر»، وزير کشور عراق همچنين از تغيير برخي از فرماندهان امنيتي به منظور دادن فرصت جهت بازيابي موضع خود خبر داد و تأکيد کرد که بايد حفاظت از سفارتخانه‌هاي کنسولگري‌ها در عراق بيشتر شود.

دستور تحقيق نخست وزير عراق
حيدر العبادي دستور تحقيق از مسئولان تأمين امنيت کنسولگري ايران در بصره را صادر کرد.
«حيدر العبادي»، نخست‌وزير عراق با صدور دستوري خواستار تحقيق از يگان‌هاي امنيتي مسئول محافظت از نهادهاي عراقي و کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در بصره شد.
به نوشته خبرگزاري «الغد» عراق، العبادي اين دستور را به دليل کوتاهي اين نهادها در عمل به وظايفشان براي محافظت از اماکن مربوطه صادر کرده است.
وزارت امور خارجه عراق با انتشار بيانيه اي آتش زدن کنسولگري ايران در بصره را محکوم کرد و خواستار حمايت از نمايندگي‌هاي ديپلماتيک شد.
اين بيانيه افزود که چنين اقدامي به منافع عراق و روابطش با کشورهاي جهان ضربه مي زند.
احمد محجوب در اين بيانيه ادامه داد که اين تحولي نامناسب است که با وظيفه ميزباني ملي از نمايندگي هاي ديپلماتيک تضاد دارد.
وي افزود که حمله به نمايندگيهاي ديپلماتيک مردود است که به همين دليل از تظاهرکنندگان مي خواهيم مانع ضرر زدن به آن شوند.   

واکنش عمار حکيم
سيد عمار حکيم رهبر جريان حکمت ملي عراق تعرض به سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در بصره و ساير مراکز و دفاتر حزبي و دولتي را بشدت محکوم کرد.
حکيم جمعه شب در بيانيه‌اي نسبت به حوادث اخير بصره ابراز نگراني کرد و گفت که اکنون کشور در سراشيبي خطرناکي قرار دارد که نيازمند تأمل و دقت نظر واقعگرايانه است.
وي با اعلام مجدد حمايت از حقوق برگزار کنندگان تظاهرات مسالمت آميز اظهار داشته است: تظاهرات مسالمت‌آميز از جانب قانون اساسي تأييد شده و خواهان حقوق مشروع و ارائه خدمات به شهروندان است.
رهبر جريان حکمت ملي در ادامه بيانيه خود با محکوم کردن تلاش‌ها براي به انحراف کشيدن مسير تظاهرات و سوق دادن آن به سمت تخريب و آتش زدن عامدانه اموال عمومي، نمايندگي‌ها و کنسولگري‌ها از جمله کنسولگري‌ جمهوري اسلامي ايران از سوي افراد نفوذي، تصريح کرده است: مرجعيت عالي عراق در خطبه‌هاي اخير نماز جمعه تخريب و آتش زدن اموال عمومي و خصوصي را غيرشرعي و غيرقانوني دانسته‌اند.
حکيم در پايان اين بيانيه تاکيد کرده است: جريان حکمت ملي از همگان مي‌خواهد که بر ديدگاه‌ محافل ديني و اجتماعي، سياستمداران، چهره‌هاي برتر عشاير و فرهيختگان استان بصره تکيه کنند تا اوضاع را مهار کرده و اجازه پيشرفت شرايط به سمتي را ندهند که پايان خوشي دربرنخواهد داشت.

رسانه‌ها شامگاه جمعه از تعرض گروهي از افرادي که «معترضان» خوانده شده‌اند به کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در بصره خبر دادند. تصاوير منتشر شده حاکي است مهاجمان کنسولگري ايران در اين شهر را به آتش کشيده‌اند.
ناآرامي‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراضات به وضعيت نامناسب خدمات در اين شهر از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد در روزهاي اخير به شدت به خشونت کشيده شده است. اين ناآرامي‌ها تا کنون 9 کشته و ده‌ها زخمي به جا گذاشته است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق ايران بصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

کد خبر 6096732

دیگر خبرها

  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟