Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام محمد موحدی  آزاد دادستان انتظامی قضات کشور عصر شنبه در مراسم تجلیل از قضات نمونه استان گلستان، اظهار کرد: تشویق قضات از بندهای قانونی نظارت بر عملکرد قضاتی است که در حوزه شغلی خود به نحو احسن قضاوت کرده و تمامی اصول اشتغال در این حرفه را راعایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قضات باید در اجرای قانون دقت عمل بیشتری داشته باشند تا مبادا جامعه به سمتی کشیده شود که در تشخیص حق اشتباه کنیم.

موحدی آزاد افزود: جامعه قضات باید در حوزه فقهی و فرهنگی قوی تر عمل کنند، چرا که تجربه نشان داده هر کجا که در زمینه فرهنگی جدیت بیشتری به کار گرفته شده آن مساله به معضل فرهنگی تبدیل نشده و هر کجا که ملاحضه کاری صورت گرفته و قانون اجرا نشده، بیشترین ضربه را خورده ایم.

وی ادامه داد: اگر پیام رسان خارجی تلگرام زودتر از زمان فعلی مسدود می شد و با آن برخورد قانونی صورت می گرفت آسیب کمتری به جامعه می زد و این در حالی است که وجود همین پیام رسانی خارجی در مدت فعالیت مداوم تهدید های امنیتی و اجتماعی زیادی را برای مردم و جامعه به همراه داشت.  

موحدی آزاد در رابطه با شکایت برخی مراجعان از طولانی شدن دادرسی ها گفت: بسیاری از شکایت های وارده  در رابطه با اطاله دارسی ها  وارد است، اگر چه در بسیاری موارد هم پس از بررسی های انجام شده شکایت از اطاله دارسی ها وارد نبوده و بیشتر جنبه بررسی پرونده ها مد نظر بوده است.

وی افزود: چنانچه قضات در روزهای تعطیل هم برای بررسی برخی پرونده ها در منزل وقت بگذارند بسیاری از مشکلات دادرسی ها و از جمله نارضایتی ها از اطاله دادرسی ها کاهش خواهد یافت.

وی تند نویسی دادیاران شعبات را یکی دیگر از مشکلات مطرح شده عنوان کرد و گفت: دادیاران باید دقت عمل بیشتری در رابطه با نوشتن متون دادرسی ها داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

دادستان انتظامی قضات با اشاره به ورود به ماه محرم اظهار کرد: فرهنگ عاشورا به عنوان یکی فرهنگ فقهی و دینی باید بیشتر مورد توجه مردم و بخصوص قضات قرار گیرد چرا که واقعه عاشورا بخاطر دفاع از حقوق مردم ایجاد شد و می تواند به بهترین الگو در امر قضاوت قضات مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد ۲۰ نفر از قضات نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های  دادستان انتظامی قضات کشور در گلستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • (ویدئو) برخورد شدید مینی‌بوس با دیوار حسینه به خاطر نقص فنی
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید