Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی مؤیدی خرم‌آبادی امروز در حاشیه دومین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور نماینده سه قوه در وزارت کشور تشکیل شد، گفت: با مصوبه اخیر دولت مقرر شده تا پایان سال کلیه اموال تملیکی که در انبارها نگهداری می‌شود، تعیین تکلیف شود و بخش‌هایی که باید صادر شود، صادر شده و بقیه به فروش رود یا در صورت لزوم منهدم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قول می‌دهم تا پایان سال هیچ‌گونه اموال تملیکی که قطعیت پیدا کرده، در انبارها نگهداری نشود.

وی ادامه داد: متولی نگهداری و تعیین تکلیف این اموال سازمان اموال تملیکی است، البته چهار دستگاه یعنی وزارت صمت، بهداشت، جهاد کشاورزی و وزارت نفت هم در مورد این اموال اظهارنظر می‌کنند.

مؤیدی خرم‌آبادی با بیان اینکه عدد دقیقی از اموال تملیکی در سال جاری اعلام نشده است، گفت: اما براساس آماری که توسط سازمان اموال تملیکی برای سال ۹۶ به ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام شد و نامه آن مکتوب و موجود است، این اموال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در انبارهای انبار تملیکی نگهداری می‌شود که با دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت این اموال امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهرا چهار پرونده کلان مانع تصمیم‌گیری در مورد اموال تملیکی است، افزود: در حال حاضر صدها پرونده در حال رسیدگی قضایی است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: پرونده قاچاق خودرو هم در حال رسیدگی است و مراحل قضایی آن در حال طی شدن است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

وی در مورد قاچاق حامل‌های انرژی نیز اظهار داشت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده،‌اما همچنان شاهد هستیم که در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی بحث قاچاق سوخت کارگروهی تشکیل شود تا توسط آن کارگروه مکانیزم‌های مبارزه با قاچاق سوخت بررسی شود.

مؤیدی خرم‌آبادی گفت: موارد مختلفی برای جلوگیری از قاچاق سوخت مدنظر است که یکی ازآنها احیای دوباره کارت سوخت است.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای قاچاق مربوط به پوشاک، قطعات خودرو، لوازم خانگی و بهداشتی است، اظهار داشت:‌کالاهای مکشوفه قاچاق نسبت به سال گذشته تاکنون ۱۲۳ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و حوزه‌های تخصصی نظرشان در رابطه با استفاده از یک قلم کالای تملیک شده مثبت باشد، آن کالا به فروش می‌رسد و به بازار برگردانده می‌شود در غیر این صورت تصمیمات دیگری در مورد آن اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است