Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@18:13:03 GMT

قضات نمونه استان گلستان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۶۹۲۹

قضات نمونه استان گلستان معرفی شدند

۲۰ قاضی نمونه استان گلستان امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات تجلیل شدند. ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد عصر امروز در مراسم تجلیل از قضات نمونه استان گلستان با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد افرادی که به خطا می‌روند در دستگاه قضایی بمانند، اظهار داشت: همان‌گونه که در برخورد با قضات متخلف، تعارف نداریم از قضات شریف و توانمند دستگاه قضایی نیز تجلیل می‌ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای طرح شناسایی و ارتقاء قضات توانمند خبر داد و افزود: در قالب این طرح، بازرسانی از دادستانی انتظامی قضات، محسوس و نامحسوس به همه حوزه های قضایی کشور، سرکشی می کنند و با بررسی پرونده ها و آراء صادر شده از سوی قضات، قضات توانمند و برجسته را شناسایی و برای ارتقاء و تقدیر به رئیس قوه قضاییه معرفی می‌کنند.

وی افزود : سال 95 بیش از 3 هزار قاضی در کشور شناسایی و تقدیر شدند و بانک اطلاعاتی سال 96 نیز در حال تکمیل است.

موحدی‌آزاد، با برشمردن مصادیق تخلف قضایی در پرونده‌ها گفت: مهم‌ترین تکلیف شرعی قضات، رسیدگی عادلانه و صدور حکم بحق است و باید همکاران قضایی ما مراقب باشند در عین تلاش برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کیفیت را فدای سرعت نکنند.

دادستان انتظامی قضات کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: عاشورا دانشگاه پرورش انسانهای عدالت طلب است و این ماه فرصت مناسبی است تا بار دیگر فرهنگ عاشورا را مرور کنیم.

علی رنجبر معاون دادستان انتظامی کشور در امورنظارت وارزشیابی قضات هم در این مراسم گفت: بیش از 10 درصد قضات کشور را تشویق کرده ایم و هم اکنون همه قضات کارنامه قضایی دارند که رفتار، مدیریت پرونده ها و رسیدگی قضایی در این کارنامه مدنظر قرار می گیرد و افرادی که نمره بالای 70 از 100 را دریافت کنند علاوه بر تقدیر ارتقاء سمت هم خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: با تلاش جهادی همکاران دادگستری استان تعداد پرونده های مسن، در 5 ماهه امسال 31 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

هادی هاشمیان افزود: با برنامه های پیشگیری انجام شده و بسیج همه ظرفیت های استان مانند ریش سفیدان ، اساتید دانشگاه و روحانیون شیعه و سنی در سال های اخیر شاهد روند کاهش جرایم خشن در استان هستیم .

به گفته وی، کاهش حدود 9 درصدی ضرب و جرح و 5 درصدی تهدید از ابتدای امسال تا کنون، نشان از موفقیت تلاش های انجام شده در استان است.

در این مراسم از 20 نفر از قضات دادگستری استان گلستان، جعفرابراهیم نیا روشن، سید محمدجواد ابراهیمی، محمود اسپانلو، محمد انصاریان، محمد تاجیکی بالاجلینی، سیداحمد حسینی، سید سعید حسینی، علیرضا رمضانی، محمدجواد شعبانی حاجی، محمدعلی صادقی، سید باقر طباطبائی، رمضانعلی عابدی، حجت الاسلام باقری، ابراهیم کاهه، محمدرضا مجیدی، یوسف مومنی کشتلی، محمدحسین نوبخت، عبدالباسط نوری زاد و علی یزدانی تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد

با انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت نوزدهم در فلسطین آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، «محمد مصطفی» امروز پنجشنبه به عنوان نخست وزیر جدید دولت تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شد.

مصطفی پس از این انتصاب، ترکیب وزرا کابینه تشکیلات خودگردان را که شامل ۲۲ وزیر بود، به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارائه کرد.

محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، قرار است سمت وزیر خارجه این تشکیلات را نیز بر عهده داشته باشد.

محمود عباس ضمن ابراز اعتماد به کابینه پیشنهادی از سوی مصطفی، با صدور فرمانی تصویب تشکیل دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.

محمد مصطفی اواخر اسفند از سوی محمود عباس مأمور تشکیل کابینه فلسطین شده بود.

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه خفگی چوپان و گوسفندان
  • امنیت کشور مرهون رشادت جوانان ما در مرزهاست
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است