Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@03:30:22 GMT

رئیس شورای شعر از سمتش استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۷۷۰۷

رئیس شورای شعر از سمتش استعفا کرد

به گزارش پارس نیوز، 

بهمنی در صفحه شخصی خود نوشت:

«سلام و‌ ...

نه، امروز دیروز‌ است‌

نه من‌

آن شاعری که دیروز‌

از فردایی می‌سرود که

امروز نیست.

از سال ۱۳۴۲ که به‌مهر‌بانی استادم گرامی‌یاد فریدون‌مشیری در‌ رادیو سرودن ترانه را تجربه می‌کردم تا امروز، هرگز از تشویقی مغرور و از انتقادی دلگیر نشده‌ام. در حال‌ حاضر‌ هم با همه‌ تلخی‌هایی که در شورا تحمل می‌کنم، دوست ندارم گله‌مند شرایط باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما صادقانه اعتراف می‌کنم که در جوانی‌ اگر ذات کلام در بیان را به‌ درستی نمی‌شناختم، در مسیر تا هفتاد‌وشش‌سالگی اندکی شاید آموخته باشم.

لبم‌عطش‌زده‌ی‌بوسه نیست‌حرف‌ بزن

شنیدنت عطشِ روح را می‌افزاید

متاسفانه روزگاری را می‌گذرانیم‌ که‌ برای‌تخریب "موسیقی" رندانه‌ دارند (ارج بایدو نبایدِهای) کلمه در ترانه را از باورهامان می‌ربایند.

جهت اطلاع: من با آگاهی‌ِ اشتباهم از قبول (ریاست شورای ترانه) - نه به‌دلیل این که شش ماه است کارشناسانش هم حقوقی دریافت نکرده‌اند. فقط به این دلیل که دیگر مزاحم ترانه‌های ضعیف نباشم. با شرم خداحافظی می‌کنم»

 

وقتی علت استعفایش را جویا شدیم، بهمنی گفت: این استعفا ارتباطی با موضوع مجوز آلبوم «ابراهیم» محسن چاووشی ندارد و من هیچ دخالتی در کار چاوشی برای این آلبوم نداشتم.

وی ادامه داد: متاسفانه انتشار آلبوم چاوشی ۹ ماه به تاخیر افتاد. با وجود اینکه اصلاحیه‌هایی به اشعارش وارد شده است اما اثر بسیار با ارزشی است. البته چند سال پیش به یک اثر این خواننده پاپ ایراد گرفتم آن هم به این دلیل که آن شعر در شأن چاوشی و حسین صفا شاعر اشعارش نبود. به هر حال استعفای من برای مجوز اشعار آلبوم اخیر محسن چاوشی نبوده است.

بهمنی در خصوص علت استعفایش اظهار کرد: موضوع استعفایم مربوط به خود دفتر شعر و فعالیت‌هایی است که در آن صورت می‌گیرد. نباید دفتر موسیقی زیر بار این ترانه‌های ضعیف برود. ما تذکر دادیم، اما دوستان حرف‌های ما را نپذیرفتند. من هم گفتم چرا مجوز به این اشعار ضعیف به اسم ما تمام شود.

حال باید منتظر باشیم و واکنش دفتر موسیقی ارشاد را در این باره ببینیم.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شعر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس شورای استعفا پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد

آلبوم «عشق ناباور» با آهنگسازی پیمان خازنی و صدای عمران درویش به مرحله تولید رسید و به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هانا استیفایی مدیر هنری این پروژه گفت: آلبوم «عشق ناباور» شامل ۱۰ قطعه و بر اساس موسیقی ایرانی شکل گرفته است و خواننده این اثر از مکتب‌خانه میزرا عبدالله برگرفته از رهنمودهای محمدرضا لطفی موسیقی را آموخته است.

وی با بیان اینکه از ترانه‌های امروز برای این اثر بهره گرفته شده، ادامه داد: مراحل ضبط با اشعاری از امیر ارجینی و احسان افساری در استودیو هنر پایان یافته است.

استیفایی توضیح داد: در آهنگسازی این آلبوم از موسیقی ایرانی و ارکستر سازهای ایرانی و کلاسیک استفاده شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • در مرحله دوم انتخابات، نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند، پیروز است
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر