Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز شنبه با اشاره به ممانعت ائتلاف سعودی آمریکایی از سفر هیات انصارالله به ژنو برای انجام مذاکرات صلح گفت: آمریکایی ها به خاطر منافع اقتصادی خود که از جنگ یمن حاصل شده، تمایلی برای پایان یافتن این جنگ ندارند.

به گزارش المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: آمریکایی ها به شکل های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی از جنگ یمن سود می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آمریکا در جنگ یمن به دنبال تحکیم سلطه خود بر منطقه است و این جنگ در بُعد اقتصادی منبع درآمد آن ها است.
رهبر انصارالله یمن در خصوص مذاکرات صلح در ژنو گفت: خود آمریکایی ها نیز در خصوص موفقیت این مذاکرات خوشبین نیستند و هیچ امیدی به آن ندارند.
وی در خصوص خواسته های هیات انصارالله برای شرکت در مذاکرات ژنو گفت: آن چه که هیات عنوان کرده شرط محسوب نمی شود بلکه یک حق طبیعی و قانونی است.
عبدالملک بدرالدین الحوثی اضافه کرد: هیچ توجیهی برای ممانعت از سفر هیات ملی مذاکره کننده وجود ندارد که خواستار حضور در ژنو و تامین امنیت و تضمین بازگشت به صنعا هستند.
وی با اشاره به اینکه در دور نخست مذاکرات ژنو برای هیات مذاکره کننده انصارالله مشکلات زیادی به وجود آمد، گفت: متجاوزان به هیات ملی یمن اجازه بازگشت به صنعا را نمی دادند و ما تنها زمانی توانستیم هیات مذاکره کننده را به صنعا بازگردانیم که آن ها را با جاسوس های آمریکایی که نیروهای امنیتی دستگیر کرده بودند مبادله کردیم.
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: ما با اینکه چین یا روسیه و یا حتی کویت امنیت سفر هیات مذاکره کننده به ژنو را تامین کنند مخالفتی نداریم.
عبدالملک الحوثی افزود: کشورهای متجاوز حق ندارند که درمورد همراهی بیمار یا زخمی با هیات مذاکره کننده شرط وضع کنند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
حملات نظامی ائتلاف سعودی در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ، موجب بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی و ساخت موشک و پهپادی داخلی در ارتش و کمیته های مردمی و به کابوسی برای سردمداران و نیروهای نظامی سعودی و اماراتی تبدیل شده است.
شبک**9365**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن انصارالله آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: فرانسه به خاطر اوکراین خودش را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه اعلام کرد کشورش زیر پاشنه ایالات متحده گیر کرده است. او خواستار توقف تحویل تسلیحات به کی یف و آغاز مذاکرات صلح شد.

به نقل از پراودا، وی در صفحه شخصی در ایکس نوشت: نه یک یورو، نه یک سلاح به اوکراین! فقط مذاکرات صلح! فرانسه برای اوکراین زلنسکی نابود خواهد شد! برعکس، فرانسه آزاد و مستقل همه اینها را متوقف خواهد کرد و از منافع ملی و صلح دفاع خواهد کرد!

فیلیپو افزود: فرانسه کسب‌وکارش را ورشکسته می‌کند، ارتشش را خالی می‌کند، از سرما می‌میرد، به گاز و زغال سنگ بازمی‌گردد، تا از یک پیرمرد آمریکایی اطاعت کند و به منافع رئیس مافیای اوکراینی خدمت کند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • یان ماتسن گزینه جانشینی آلفونسو دیویس در بایرن مونیخ
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم