Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@19:05:05 GMT

بسته‌های تشویقی برای حمایت از دریانوردان ارائه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۸۴۸۴

بسته‌های تشویقی برای حمایت از دریانوردان ارائه شد

به گزارش پارس نیوز، 

محمد علی حسن‌زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 90 درصد تجارت جهانی از نظر وزن صرفا به طریق حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود گفت: برخی از مردم و حتی متخصصان حقوقی حمل و نقل از گستردگی اقدامات و الزامات زنجیره حمل در حوزه دریایی آگاهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش وسیعی از فعالیت‌ها در قالب زنجیره‌های ارزش و دانش در نهایت می‌تواند به جابجایی کالا از مبدا به مقصد منتهی شود که در این میان دریانوردان به عنوان یکی از بازیگران مهم و کلیدی همواره در صنعت حمل و  نقل دریایی نقش بسیار مهمی دارند.

حسن‌زاده تاکید کرد: امروزه در برخی شناو‌رها بسته‌بندی کالا یا ارائه سایر خدمات ارزش افزوده‌ای در طول سفر جزئی از وظایف دریانوردان محسوب می‌شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی به ضرورت داشتن دانش و تخصص‌های متعدد دریانوردان اشاره کرد و گفت: دریانوردان در کشتی‌های کوچک مجهز به تجهیزات تخلیه و بارگیری می‌تواند در بندر با راهبری جرثقیل‌های کشتی به تشدید فرآیند تخلیه و بارگیری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه با تخصصی شدن شناور‌ها به منظور استفاده حداکثری از مزیت اقتصاد مقیاس در هم و تسریع در تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر تعداد دریانوردان شاغل بر روی این دست از شناور‌ها کاهش قابل مقایسه‌ای نسبت به شناور‌های کالاهای عمومی و غیر تخصصی داشته است،‌ افزود: با تخصصی شدن کشتی ‌ها بنادر نیز به تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاها مجهز شده‌اند .

حسن‌زاده اظهار کرد: آنچه در عمل موجب شده تا زمان ارائه خدمت به شناورها در بندر به عنوان یک شاخص بهبود مستمر داشته باشد،‌ حال آنکه دریانوردان در مقایسه با گذشته زمان بسیار کمتری را در بنادر سپری می‌کنند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صیانت از نیروها ایجاب می‌کند تا کشورها در ارائه خدمات رفاهی به دریا نوردان و اجرای کنوانسیونMLC اهتمام جدی داشته باشند افزود: هر چند اجرای کنوانسیون می‌تواند مدت زمان کوتاه حضور دریانوردان در بندر را برای آنها به محیط خاطره انگیز تبدیل کند.

وی تدوین و تصویب بسته‌ها و مشوق‌هایی که بتواند از دریانوردان حمایت قانونی، ‌شغلی و اجتماعی را به همراه داشته باشد امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: دریانوردان در نقش سربازان اقتصادی در همه کشورها نقش قابل توجهی در تولید ناخالص ملی می‌توانند ایفا کنند.

حسن‌زاده توضیح داد : روز جهانی دریا نوردی می‌تواند دلیلی بر اهمیت دریانوردی بازرگانی به عنوان شریان تجارت فرامرزی کشور آگاه سازی آحاد جامعه از منزل و جایگاه رفیع دریا نوردی به عنوان بخش کلیدی از زنجیره‌های ارزش و داشتن در تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی کمک بسزایی کند.

بر اساس این گزارش روز جهانی دریانوردی امروز با حضور کیتاک لیم مدیر کل IMOو وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کیتاک لیم ادای احترام جانباختان سانحه سانچی را داشت و در پایان این مراسم وزیر راه  و شهرسازی از دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی  با اهدای لوح و تندیس 70 سال تاسیس سازمان جهانی دریانوردی تقدیر کرد همچنین در حاشیه این مراسم از لوح فشرده موسیقی دریانوردی نیز رونمایی شد.

بر اساس این گزارش دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو) امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار راه های تقویت همکاری های ایران و این سازمان بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون سازمان بنادر و دریانوردی وزن حمل و نقل صنعت کشتی اقتصاد شاخص جامعه تجارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی موسیقی وزیر امور خارجه ایران حمل و نقل سازمان بنادر و دریانوردی کشتی موسیقی وزیر راه و شهرسازی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب  در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: براساس برنامه ریزی و روند پیشرفت تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: هم اینک قطعات پل فلزی مسیر مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرا طرح انتقال یافته و مابقی نیز در فرایند انتقال به طرح قرار دارد.

وی یادآور شد: مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین نیز به اتمام رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نصب شده است.

شکیبی نسب تصریح کرد: با روند کنونی اجرا پل جاده دسترسی مجتمع بندری نگین پیش بینی شده تا شهریور ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین نیز با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که براساس پیش بینی ها انتظار است این طرح تا شهریورماه عملیاتی شود.

وی افزود: مشاور طرح تکمیل فاز نخست تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

شکیبی نسب اظهار کرد: در راستای آماده سازی زیرساخت های مجتمع بندری نگین جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در بازدید تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین همچنین روند تخلیه و بارگیری کامیون های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان