Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور عراق حمله روز جمعه عناصر نفوذی و اغتشاشگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کرد.   به گزارش صدای ایران به نقل از السومریه نیوز، فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کرد و خواستار تحقیق فوری در این زمینه شد.
خبر دیگر اینکه "حسن العاقولی" نماینده ائتلاف سائرون در نشستی خبری گفت که در نشست امروز پارلمان که با حضور 172 نماینده و حیدر العبادی نخست‌وزیر و استاندار بصره و شماری از وزرا برگزار شد همه نقطه نظرات خود را مطرح کردند اما پاسخ نخست‌وزیر در زمینه بحران بصره قانع کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از العبادی خواست که استعفا و از مردم عذرخواهی کند. 
این نماینده عراقی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش برای تشکیل دولتی قوی که خواسته‌های مردم را برآورده کند گفت: ما خواستار گام‌های جدی هستیم.
پیش از این ائتلاف الفتح خواستار استعفای دولت شده بود.
استان بصره از چند ماه قبل شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمت‌رسانی است تا اینکه از چند روز قبل برخی از عوامل نفوذی دشمن و عناصر فرصت طلب در صف معترضان رخنه کرده و دست به کشتار مردم و اقدامات خرابکارانه از جمله به آتش کشیدن مقرهای احزاب و مراکز دولتی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این استان زدند.
به نوشته تسنیم، نمایندگان پارلمان عراق امروز شنبه نشستی فوق العاده برای بررسی اوضاع بصره با حضور حیدر العبادی نخست‌وزیر، قاسم الأعرجی وزیر کشور، عرفان الحیالی وزیر دفاع، حسن الجنابی وزیر منابع آبی، آن نافع وزیر سازندگی، عدیله حمود وزیر بهداشت و اسعد العیدانی استاندار بصره برگزار کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور عراق حمله به کنسولگری ایران کنسولگری ایران در بصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار کرده و پس از حضور در مراسم امضای ۸ سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

روسای مجالس ملی و سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با ابراهیم رئیسی ملاقات کردند.

همچنین روسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر دکتر رئیسی بود.
در روز دوم سفر نیز دکتر رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه آیت الله رئیسی بود.

در ادامه رئیس جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکترای افتخاری و دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به شهر کراچی بود.

دیگر خبرها

  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود