Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:22:55 GMT

مغرب سفیر هلند را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۸۶۸۹

فارس نوشت: پس از آنکه «استیو بلاک» وزیر خارجه هلند گزارشی به پارلمان کشورش در خصوص انتقاد از شرایط بازداشت معترضان «حراک الریف» در مغرب، ارائه کرد وزارت خارجه مغرب سفیر هلند را احضار کرد.

یک مسئول وزارت خارجه مغرب گفت که این وزارتخانه مراتب اعتراض خود در خصوص دخالت در امور داخلی مغرب را به «دیزری بونیس» سفیر هلند ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه مغرب دیشب سفیر هلند را احضار کرده و به وی گفته است که اقدام وزیر خارجه هلند در ارائه گزارشی به پارلمان این کشور در خصوص بازداشت‌شدگان در مغرب، بیانگر عدم احترام به دستگاه قضایی مغرب است، زیرا روند رسیدگی به پرونده‌های بازداشت‌شدگان «حراک الریف» همچنان ادامه دارد.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب نیز اعلام کرد که نامه‌ای به همتای هلندی خود ارسال و موضع مغرب در مخالفت با دخالت در امور داخلی این کشور را بیان خواهد کرد.

وزارت خارجه مغرب همچنین به سفیر هلند ابلاغ کرد که دیدار دوجانبه وزرای خارجه مغرب و هلند که قرار بود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، به تعلیق درآمد.

دادگاه مغرب اخیرا و پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز اعتراضات در منطقه «الریف» واقع در شمال مغرب، «ناصر الزفزافی» رهبر این اعتراضات که به جنبش «الریف» معروف شده است، به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

۴۵ نفر نیز از دیگر اعضای این جنبش به ۲ الی ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند. این احکام به صورت غیابی و در نبود متهمان صادر شده است.

جنبش «الریف» پس از سلسه حوادثی که در شهر «الحسیمه» در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۶ به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن یک فرد ماهی‌فروش شد، شکل گرفت و در چندین شهر نیز تظاهرات گسترده‌ای بر پا شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی

جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه امروز با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه