Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:11:36 GMT

الفتح و سائرون خواستار استعفای حیدر العبادی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۸۷۰۳

الفتح و سائرون خواستار استعفای حیدر العبادی

به گزارش جماران؛ ائتلاف های انتخاباتی الفتح و سائرون خواستار استعفای حیدر العبادی نخست وزیر و وزیران دولت وی به اتهام ناتوانی در رفع مشکلات کشور بویژه بحران بصره شدند.

نمایندگان عضو ائتلاف الفتح (به رهبری هادی العامری) در پارلمان عراق و نیز ائتلاف سائرون (مورد حمایت سید مقتدا صدر) که همپیمان العبادی نیز هست روز شنبه در پایان نشست فوق العاده پارلمان، در نشست های خبری جداگانه بر ضرورت استعفای فوری دولت کنونی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ائتلاف الفتح دولت العبادی را به کوتاهی و ناتوانی و هزینه نکردن اعتبارات مصوب برای استان بصره متهم کرد و از احزاب خواست برای تحقق خواسته های مردم دولتی قوی و توانمند تشکیل دهند. 

نمایندگان ائتلاف سائرون نیز خواستار استفعای العبادی و کابینه وی و عذرخواهی از مردم شدند و بر تشکیل دولتی قدرتمند تاکید کردند. 

انتقادات از حیدر العبادی در روزهای اخیر و با اوج گرفتن بحران در بصره بویژه خشونت های اخیر که به کشته شدن 11 تن و زخمی شدن بیش از 100 نفر و آتش زدن دهها مرکز حزبی و ساختمان های دولتی شد، افزایش یافته است. 

هر چند دوره نخست وزیری العبادی رو به پایان است اما تاخیر ائتلاف های انتخاباتی پیروز در تشکیل ائتلاف (فراکسیون) بزرگ پارلمانی که اختیار تشکیل دولت جدید را دارد، سبب توقف این روند شده است. 

در حال حاضر دو محور رقیب یکی به نام ائتلاف سازندگی (العامری - المالکی) و دیگر ائتلاف سازندگی و بازسازی (صدر - العبادی) بر سر تشکیل فراکسیون بزرگ با هم رقابت دارند. اختلاف این دو محور بر سر نحوه شمارش نمایندگان تحت پوشش برای تحقق حد نصاب نصف بعلاوه یک کرسی های پارلمان، موضوع را به دادگاه عالی قانون اساسی برد که هنوز پاسخی به آن نداده است. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت عراق حیدر العبادی هادی العامری ائتلاف سائرون ائتلاف الفتح درگیری ها در عراق رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست