Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@18:27:43 GMT

بیش از هشت میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۸۹۸۸

بیش از هشت میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد

به گزارش شنبه شب ایرنا، دکتر اسدالله رجب در همایش دیابت در آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 50 درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند که رقم قابل توجهی است و باید در این زمینه اطلاع رسانی و آموزش های لازم انجام شود.
وی افزود: 12 درصد جمعیت بالای 20 سال کشور مبتلا به دیابت و بر اساس آمارها بیش از 90 درصد، مبتلا به دیابت نوع دوم هستند و ابتلا به دیابت نوع یک کمتر از 10 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن دیابت ایران اضافه کرد: نزدیک به 425 میلیون نفر در دنیا مبتلا به این بیماری هستند و به رغم اقدام های پیشگیریانه، همچنان هم این بیماری در جهان رو به گسترش می باشد.
او با اشاره به تغییر توازن بین شهرنشینی و روستانشینی عنوان کرد: ابتلا به بیماری دیابت در پی رشد شهرنشینی و کاهش فعالیت جسمانی، کم تحرکی، استرس و تغذیه نامناسب افزایش دارد.
رجب با تاکید بر لزوم پیشگیری گفت: کنترل استرس و آرامش، تحرک بدنی و تغذیه مناسب بهترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری از دیابت و عوارض آن است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل نیز به ابتلای نزدیک به ۶ هزار نفر در این شهرستان به بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: برای سه هزار و 900 نفر در این زمینه پرونده تشکیل شد.
دکتر مسعود دهقانی عنوان کرد: آمار دقیقی از مبتلایان به دیابت در سطح کشور و این شهرستان وجود ندارد که علت آن فقدان آگاهی تعداد زیادی از مبتلایان به دیابت می باشد.
وی افزود: نزدیک به ۸.۵ درصد مردم آران و بیدگل مبتلا به دیابت هستند و طرح غربالگری نیز در هشت مرکز بهداشتی و درمانی این شهرستان در جریان است و پیش بینی می شود تا 2 هزار بیمار دیابتی دیگر شناسایی شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به مرگ سالانه پنج میلیون نفر در دنیا بر اثر ابتلا به بیماری دیابت بیان کرد: نزدیک به ۱۰ درصد از مرگ و میرها در این شهرستان بر اثر ابتلا دیابت است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ابتلا به بیماری اصفهان بهداشتی و درمانی جهان شبکه بهداشت و درمان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

این روز‌ها با ورود سامانه بارشی جدید اقصی نقاط کشور حتی مناطق خشک و کویری با بارش شدید باران همراه شدند. بارش‌هایی که منجر به جاری شدن سیلاب، خروش دوباره رودخانه‌ها و آبشار‌های فصلی شد.

خروش دوباره رودخانه فصلی و سیلابی شدن آن در حاشیه جاده قدیم شهرستان آران و بیدگل بر اثر بارش شدید باران از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش درآورد.

منبع: حسن حفیظیان  - اصفهان

بیشتر بخوانید:

آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد