Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@15:26:08 GMT

سناریوی جدید آمریکا در شمال شرق سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۹۰۲۱

با عزم دولت و ارتش سوریه برای پاکسازی آخرین پایگاه گروه های تروریستی در شمال این کشور، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی دولت آمریکا به دنبال ماجراجویی برای ایجاد بحران جدید است.

با نزدیک شدن پایان ماه عسل گروه های تروریستی در سوریه، حامیان تروریست ها تلاش می کنند سناریوی جدید فتنه را در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه اجرا کنند تا عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در محور شمالی تحت تاثیر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، ایجاد درگیری میان نیروهای سوری و شبه نظامیان کُرد در استان حسکه و در نهایت اشغال مناطق تحت کنترل دولت، راهبرد جدید دولت آمریکا برای ایجاد آشوب در شمال شرق سوریه است تا عملیات در محور شمالی تعلیق شود.

در حال حاضر، ۹۴ درصد از خاک استان حسکه در شمال شرق سوریه در تصرف شبه نظامیان کُرد است که به صورت مستقیم توسط نیروهای. آمریکایی حمایت می شوند و نیروهای ارتش و عشایر مساحتی در حدود ۶ درصد (بخش هایی از شهرهای حسکه و قامشلی) را در کنترل دارند

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به تحرکات شبه نظامیان کُرد به سرکردگی نیروهای آمریکایی در استان حسکه اشاره کرد و گفت: شبه نظامیان کُرد برای شعله ور کردن درگیری ها و به راه انداختن آشوب، یک کاروان نیروهای ارتش سوریه را در استان حسکه هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان اینکه کاروان ارتش سوریه در نزدیکی میدان» السیاحی» در حومه شهر «قامشلی» هدف حملات شبه نظامیان کُرد قرار گرفت، افزود: ۱۴ تن از نیروهای ارتش در این حملات شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

اسامی  ۱۳ تن از شهدای امروز ارتش سوریه در استان حسکه به شرح ذیل است:

«حسن عدنان خلوق، سام کامل وسوف، علی حسن ددران، ربیه دباح نیوف، وجدی محمد درویش، باسل ندیم الصالح، سلیمان علی صلوح، علی اسامه سلیمان، مغیث محمد ناصر، جمیل اسمائیل، علی یوسف رمضان، محمد علی عیسی و اسامه احمد العبد الله»

 

 

به گفته منابع میدانی، پیکر ۱۴ شهید نیروهای ارتش سوریه به بیمارستان شهر قامشلی انتقال داده شد و پس از بررسی کامل در زادگاه هایشان تشییع می شوند؛ اکثریت نیروهای شهید ارتش در این محور از علویان سوریه هستند.

 

 

به گزارش مشرق، کاروان نیروهای ارتش سوریه با ۴ خودروی نظامی در حال حرکت بودند که توسط شبه نظامیان کُرد در ورودی شهر قامشلی که به جاده شهر حسکه متصل می شود، هدف قرار گرفته شدند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت آمریکا فتنه سوریه خاک شعله بیمارستان جاده سوریه آمریکا سناریو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام یک پایگاه نظامی و دو شهرک در شمال فلسطین را هدف حمله موشکی و راکتی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شهرک «شومیرا» در شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به شهرک حانین در جنوب لبنان، با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر را در منطقه «نتوعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

همزمان منابع عبری زبان از حمله موشکی به شهرک «اویویم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

همچنین گردان‌های مجاهدین اعلام کرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت عمر ابو شریعه بنیانگذار این گردان‌ها هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های القسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر را در شرق منطقه «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد