Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:36:13 GMT

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۹۷۱۴

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را بشناسید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از موفق ترین محصولات شرکت پژو فرانسه، پژو ۲۰۶ بود که از همان ابتدای ورود خود مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این خودرو توانست در چند سال اول تولید خود، عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا را به دست آورد. در سال ۱۳۸۰ با شروع تولید این خودرو در ایران، به‌دلیل برخورداری از ظاهر جذاب و اسپرت، مصرف سوخت پایین و ایمنی مناسب، مورد توجه زیادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۹۱ با ورود خودرو‌های چینی به خصوص ام‌وی‌ام، مدل ۳۱۵ هاچ‌بک، این خودرو‌ها رقیب جدی برای پژو ۲۰۶ محسوب می‌شوند. این خودرو در ۶ تیپ متنوع در بازار ایران وجود دارد.

داخل کابین پژو ۲۰۶ از یک طراحی کاملا اروپایی برخوردار است. این خودرو به لطف طراحی خوب داشبورد توانسته است رضایت مشتریان خود را در بکارگیری از امکانات و تجهیزات جلب کند. در ساخت داشبورد این خودرو از مواد خوبی استفاده شده است، که نسبت به رقیب خود، یعنی ام‌وی‌ام ۳۱۵ از کیفیت بهتری برخوردار است. اما ضعف پژو ۲۰۶ در داشتن فضای کم داخل اتاق است. به‌خصوص اینکه ردیف عقب فضای پای کمی دارد، و در صورتیکه سرنشین جلو صندلی خود را به عقب بکشد، عملا فضای پایی برای سرنشین عقب باقی نمی‌ماند.

یکی دیگر از مشکلات پژو ۲۰۶ عدم محل مناسب کلید‌های شیشه‌بالابر است که بهتر بود همچون بقیه خودرو‌ها این کلید‌ها بر روی درب خودرو قرار می‌گرفت. پژو ۲۰۶ از نوع خودرو‌های هاچ‌بک بوده و دارای صندوق عقب کوچکتری نسبت به خودرو‌های سدان است. اما با داشتن قابلیت تاشدن صندلی های عقب، می‌توانید فضای صندوق عقب بیشتری در اختیار داشته باشید. از نظر تجهیزات، داخل اتاق تیپ‌های ۱، ۲ و ۴ یکسان و تیپ‌های ۳، ۵ و ۶ مشابه هم هستند؛ که این اختلافات شامل سیستم تهویه خودکار، شیشه عقب برقی، آیینه بغل‌های برقی و همچنین پشت سری صندلی‌های عقب است که فقط برای تیپ های ۳، ۵ و ۶ موجود است.

یکی از دلایل مهم، در موفقیت پژو ۲۰۶ در بازار پر تنوع خودروها، ظاهر جذاب و به‌خصوص اسپرت آن است، که بعد ۱۵ سال از تولید این خودرو، همچنان زیبایی خود را در بین تولیدات جدید شرکت‌های مختلف حفظ کرده است. چراغ‌های جلو کشیده ۲۰۶، همراه با کاپوت شیب‌دار و طراحی خاص آیرودینامیکی، باعث جذابیت این خودرو شده است. در قسمت عقب خودرو چراغ ترمز روی اسپویلر قرار دارد. از تفاوت‌های بیرون خودرو بین تیپ‌های ۲ و ۵ می‌توان به قاب آیینه بغل‌ها اشاره کرد، که در تیپ ۵ قاب سفید رنگ بر روی آیینه‌ها نصب شده است، که در تیپ ۲ وجود ندارد.

اگر در حین رانندگی خواستید، بدانید خودرو کنار شما ۲۰۶ از کدام تیپ است به آیینه بغل سمت شاگرد توجه کنید؛ اگر یک برجستگی کوچک (سنسور دما) در بخش زیرین بچشم خورد این خودرو مربوط به تیپ ۳،۴،۵ یا ۶ است و در صورت عدم وجود، تیپ ۱ یا ۲ است.

خودروی پژو ۲۰۶ به خاطر داشتن وزن کم، نسبت به خودرو‌های سدان مانند پژو ۴۰۵، سواری خشکی دارد؛ که این مشکل به همت کمک فنر‌های گازی خوب و وزن سرنشین‌های عقب تا حد قابل توجهی مرتفع می‌شود. از دیگر نکات منفی ۲۰۶، جلوبندی ضعیف این خودرو است که در سرعت‌گیر‌ها باید مواظب این موضوع باشید. این خودرو در جاده سواری راحتی دارد و قدرت این خودرو به راحتی جوابگوی نیاز روزانه شما می‌باشد. اما اگر بخواهید از کولر استفاده کنید، خودتان به‌طور آشکار افت قدرت موتور را احساس می‌کنید. البته این مشکل در مورد خودرو‌هایی که از موتور فرانسوی بهره‌مند هستند کمتر به چشم می‌خورد.

از دیگر نقاط ضعف این خودرو هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا بالا برای یک خودروی کاملا بومی‌‌سازی شده در کشور به نظر می‌رسد. همچنین تیپ ۵ به دلیل قدرت موتور بیشتر با شتاب صفر تا ۱۰۰، ۱۱.۶ ثانیه ۲.۵ ثانیه کمتر از شتاب ۱۴.۱ ثانیه تیپ ۲ است.

امروزه ایمنی به یکی از بخش‌‌های مهم در زمینه‌ ی خودرو تبدیل شده است. چیزی که پژو ۲۰۶ توانسته در تست تصادف Euro Ncap ۴ ستاره از ۵ ستاره را به دست آورد (فولترین مدل)، که در مقایسه با دیگر خودرو‌های موجود در این رده قیمت، برای ۲۰۶ امتیاز خوبی به حساب می‌آید.

از دیگر تجهیزات ایمنی در مدل‌های جدید این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم قطع خودکار سوخت و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر اشاره کرد. پژو ۲۰۶ در تیپ‌های ۵،۴،۳ و ۶ در کلیه مدل‌های تولیدی ۲ ایربگ است. ولی تیپ ۲ در مدل‌های ۹۰ به بالا به‌صورت تک ایربگ یا دو ایربگ موجود است، اما در مدل‌های ۹۲ و بالاتر تماما دو ایربگ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست گیاهان آپارتمانی گران قیمت و عجیب و غریبی که باید بشناسید!

هر خانه ای نیاز به استفاده از گل های آپارتمانی لوکس و لاکچری دارد. این گل ها علاوه بر بالا بردن روحیه شما، باعث اکسیژن سازی، افزایش زیبایی خانه و پرستیژ بالاتر می شوند. پس دارا بودن گل های زینتی خانگی و استفاده آن ها، مزیت های بیشتر نسبت به گیاهان ارزان قیمت دارد. پس اگر هزینه برایتان مطرح نیست و می خواهید بهترین های بازار گل ایران را از هر گل فروشی درو کنید، مطالعه این مقاله برای شما واجب است!

لیست گیاهان آپارتمانی گران قیمت (15 مورد برتر)

گیاهان گران آپارتمانی معمولا از یک سری ویژگی های نگهداری مشترک برخوردار هستند. به طور مثال تمام آن ها می توانند در شرایط بسته آپارتمان رشد خوبی را تجربه کنند. همچنین اکثریت گیاهان آپارتمانی گران قیمت با نور غیرمستقیم رشد می کنند. اما ظاهر آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. در لیست زیر نام برخی از محبوب ترین گل های زینتی آپارتمانی گران قیمت برای خرید گل های آپارتمانی لاکچری، ذکر شده اند.

· برگ انجیری ابلق (variegated Monstera3 Deliciosa)

· فیلودندرون جویپی (Philodendron joepii)

· برگ انجیری آبلیکوا (Monstera obliqua peru)

· آلوکازیا آزلانی (Alocasia Azlanii)

· فیکوس آلاستیکا (Burgundy Rubber Tree)

· پول چینی (Pilea Peperomioides)

· سینگونیوم پودوفیلوم (variegated)

· پولیشیاس فابیان (Polyscias)

· فیکوس آمستل (Ficus Alii)

· زاموفیلیا (ZZ Plant)

· تیلاندسیا (Tillandsia)

· مارانتا (Red Prayer)

· گالاتیا گورخری (Zebra)

· سرخس آشیانه پرنده (Bird’s Nest)

· فیکوس بونسای (Ficus Bonsai)

1. برگ انجیری ابلق (variegated Monstera Deliciosa)؛ گیاه ثروت

در بین گیاهان آپارتمانی گران قیمت به جرات می توان گفت که برگ انجیری ابلق گران ترین و محبوب ترین گل است. البته که گونه های مختلفی از این گل وجود دارند و هر کدام با قیمت متفاوتی به فروش می رسند؛ اما گونه دونسای این گل گران ترین نوع برگ انجیری است. بر روی برگ های این گل، حفره هایی کوچک وجود دارند که باعث خاص بودن آن شده اند.

همچنین لازم است بدانید که در تمام نقاط دنیا، از این گل به عنوان نماد صروت یاد می کنند. برخی از افراد مخصوصا در فرهنگ فنگ شویی، بر این باور هستند که این گل با توجه به نمادی که دارد، می توان ثروت آفرین باشد.

قیمت در برخی از نسخه های خاص: 3500 یورو

2. فیلودندرون جویپی (Philodendron joepii)؛ برگ های خاص

برای خرید گیاهان آپارتمانی گران قیمت اگر به دنبال نوعی از گل با برگ های خاص هستید، این گل را به شما پیشنهاد می کنیم. فیلودندرون جویپی برگ اصلی آن کشیده است و دو برگ کوچک زیر در پایین آن وجود دارد. اگر به ظاهر برگ های آن دقت کنید، رنگ سبز تیره براق را بر روی آن می بینید؛ به طوری که انگار جنس برگ چرم است. این گل به عنوان یک نوع گل گران قیمت آپارتمانی جدید محسوب می شود.

قیمت: بیش از 1000 یورو

3. برگ انجیری آبلیکوا (Monstera obliqua peru)؛ کوچک ولی خاص و گران

نوعی دیگر از گیاه برگ انجیری که از قیمت زیادی در گل فروشی های آنلاین و حضوری برخوردار است، برگ انجیری آبلیکوآ می باشد. این گل نهایتا می تواند تا 15 سانتی متر رشد کند؛ اما چیزی که باعث خاص بودن آن شده، برگ های آن است. در حال حاضر قیمت برگ انجیری آبلیکوآ نزدیک به 3 هزار دلار می باشد. برگ های این گیاه توری مانند هستند؛ چیزی که در هر گلی دیده نمی شود.

این موضوع باعث شده تا زیبایی و جذابیت زیادی در آن به وجود بیاید. در چند سال اخیر اینفلوئنسر های زیادی اقدام به تبلیغ این گل کرده اند و این نیز یکی از دلایل افزایش قیمت آبلیکوآ بوده است. به طور کلی گونه های بگر انجیری به ظاهر خاص برگ های خاص معروف هستند و هیچ غنچه در آن ها رشد نمی کند.

قیمت: 600 یورو

4. آلوکازیا آزلانی (Alocasia Azlanii)؛ گیاهان آپارتمانی گران قیمت کمیاب

یکی از گیاهان آپارتمانی گران قیمت که بسیار کمیاب هم است، آلوکازیا آزلانی می باشد. این گل در کشور مالزی پرورش داده می شود و معمولا گلخانه ای است. هر جایی نمی توان آن را پیدا کرد؛ اما معمولا گل فروشی های آنلاین آن را به فروش می رسانند. اگر این گل را از نزدیک ببینید، غرق زیبایی آن می شود؛ چرا که رنگ جذاب آن و رده های بنفشی که بر روی آن وجود دارد، بسیار به چشم می آید. این گل گران قیمت لاکچری هر منزلی را می تواند لوکس و بی نظیر کند.

قیمت برخی از مدل های خاص: 860 یورو

قیمت مدل های عادی: حدود 50 یورو

5. فیکوس آلاستیکا (Burgundy Rubber Tree)؛ بلند و مرتفع

فیکوس آلاستیکا می تواند تا 7 متر رشد کند؛ در واقع این گل با توجه به زیبایی و ارتفاعی که دارد، می تواند ظاهر فوق العاده لاکچری را در منزل شما به وجود بیاورد. رشد خوب این گل آپارتمانی گران قیمت بستگی به میزان توجه شما به آن است. در ابتدا باید دقت داشته باشید که نیاز به نور غیر مستقیم دارد. در ادامه برای آبیاری باید به فصل توجه داشته باشید.

به طور مثال اگر در فصول بهار یا تابستان قرار دارید، آن را مرتب آبیاری کنید به گونه ای که خاک آن همیشه مرطوب بماند؛ در این دو فصل رشد خیلی خوبی را تجربه می کند. اما در فصول سرد پس از خشک شدن خاک، آن را آبیاری کنید. این گونه گل به اندازه یک درختچه رشد می کند.

قیمت برخی از مدل های خاص: 916 یورو

قیمت مدل های عادی: حدود 35 یورو

6. پول چینی (Pilea Peperomioides)؛ رشد در رطوبت

اگر می خواهید برای دکوراسیون محیط هایی مثل حمام خود هزینه کنید، در بین گیاهان آپارتمانی گران قیمت می توانید سراغ پول چینی بروید. این گل می تواند در رطوبت رشد خیلی خوبی را تجربه کند. همچنین در زیر نور های مصنوعی مثل چراغ حمام، رشد می کند و هیچ مشکلی ندارد. پول چینی را می توانید حتی به صورت آویزان هم نگهداری کنید.

قیمت: 37 یورو

7. سینگونیوم پودوفیلوم (variegated)؛ گیاهان آپارتمانی لاکچری

این گل به صورت رونده رشد می کند اما بوته ای است؛ در واقع ساقه های آن کنترل شده رشد می کنند و می توانید از نفطه از فضای منزل خود با با پوشش ساقه ها و برگ های زیبایی که دارد تزئین کنید. به همین دلیل جزو گلهای گران قیمت آپارتمانی محسوب می شود. اگر قصد خرید گل سینگونیوم پودوفیلوم را از گل فروشی های آنلاین دارید، باید دقت داشته باشید که در فصول بهار و تابستان حتما خاک آن را دائما مرطوب نگهدارید. همچنین باید آن را هفته ای یکبار غبارپاشی کنید. این گل برای رشد نیاز به نور غیرمستقیم دارد.

قیمت مدل های خاص: 4400 یورو!

قیمت مدل های عادی: از 350 یورو

8. پولیشیاس فابیان (Polyscias)؛ لوکس ترین گل آپارتمانی

پولیشیاس فابیان را می توان یکی از لوکس ترین گیاهان آپارتمانی دانست. این گل دارای ساقه های بسیار تنومندی است که ظاهر فوق العاده زیبایی را به وجود آورده اند. به همین دلیل علاوه بر منزل، از آن می توانید در محیط های کاری مانند شرکت نیز استفاده کنید. این گل دارای برگ های کوچک و با رنگ های زیبایی مثل سبز روشن و تیره است.

خاک پولیشیاس فابیان باید دارای زهشکی مناسبی باشد تا آب از آن به راحتی عبور کند. این گل جزو گیاهان آپارتمانی گران قیمت محسوب می شود و خرید آن با قیمت قابل توجهی همراه است.

قیمت: 40 یورو

9. فیکوس آمستل (Ficus Alii)؛ زیباترین گل آپارتمانی

فیکوس آمستل دارای برگ های کشیده و بلندی است؛ معمولا این گونه از گل ها با ریزش برگ رو به رو می شوند؛ اما این گل شامل کمترین ریزش برگ در فصول سرد است؛ لذا از این بابت جای نگرانی نیست. برگ های این گل شامل رنگ های سبز روشن با لبه های تیره هستند. فیکوس آمستل نیاز به آبیاری زیادی دارد؛ لذا از این بابت باید مرتبط خشک بودن خاک آن را بررسی کنید. معمولا ساقه های باریک این گل را باغبان ها می بافند و شکل زیبایی را به این گل می دهند.

قیمت: بین 100 الی 300 یورو

10. زاموفیلیا (ZZ Plant)؛ گیاهان آپارتمانی گران قیمت

یکی از گل های گران قیمت آپارتمانی که نزد ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار است، زاموفیلیا می باشد. این گل به معنای واقعی آپارتمانی است؛ چرا که نیاز به توجه خیلی زیادی ندارد؛ کافی است سه بار در ماه آن را آبیاری کنید. از همه مهم تر این که قابل تکثیر است؛ لذا با یک بار خرید گل زاموفیلیا، می توانید آن را چندین بار تکثیر کنید.

همچنین گیاه زاموفیلیا نیاز به نور خیلی کمی دارد؛ در واقع در فضا های بدون نور هم به خوبی رشد می کند. زاموفیلیا در اکثر گل فروشی های حضوری و آنلاین فروخته می شود. به طور مثال از طریق گل فروشی آنلاین گلمون می توانید اقدام به خرید آن کنید.

قیمت: از 25 الی 150 یورو

11. تیلاندسیا (Tillandsia)؛ گلهای زینتی آپارتمانی گران قیمت

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید گل تیلاندسیا نیاز به خاک و آب ندارد؛ کمتر گلی پیدا می شود که بدون نیاز به خاک و آب رشد کند. این گل آب مورد نیاز خود را از طریق رطوبت موجود در هوا دریافت می کند. همچنین ظاهر فوق العاده جذابی دارد. به همین دلیل به یکی از گیاهان آپارتمانی گران قیمت تبدیل شده است. همچنین نباید از ظاهر و برگ های زیبایی که دارد غافل شویم.

قیمت: از 35 یورو

12. مارانتا (Red Prayer)؛ زیبا و دلنشین

برگ های سبزی تیره ای را تصور کنید که بر روی آن رده های قرمز وجود دارد؛ این ها مشخصات ظاهری گل مارنتا هستند. با توجه به رنگ های زیبایی که بر روی برگ های این گل وجود دارند، ظاهر لاکچری و زیبایی می تواند در منزل شما ایجاد شود. مارنتا یکی دیگر از گل های آپارتمانی گران قیمت است.

قیمت مدل های خاص: 90 یورو

قیمت مدل های عادی: 13 یورو

13. کالاتیا گورخری (Zebra)؛ گل گران قیمت آپارتمانی

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گران قیمت که می توانید بخرید؛ کالاتیا گورخری است. دلیل نام گذاری این گل به دلیل شباهت نقش و ظاهر برگ های آن با گور خر است. برگ های این گیاه سبز تیره همراه با رده های سفید رنگ بر روی آن است. برای خرید کالاتیا گورخری باید بدانید که این گل به آبیاری و نور زیادی نیاز ندارد؛ همچنین می تواند تا 20 سانتی متر رشد کند.

14. سرخس آشیانه پرنده (Bird’s Nest)؛ رشد آسان

در بین تمام گیاهان آپارتمانی گران قیمت به جرات می توان گفت که انواع سرخس، از فروش زیادی برخوردار هستند. این گل به دلیل رشد آسانی که دارد، بسیار برای نگهداری در منازل آپارتمانی مناسب است. به طوری که می تواند در نور کم رشد خوبی را تجربه کند. همچنین به دلیل ظاهر لوکس و زیبایی که دارد، از قیمت زیادی برخوردار است. سرخس آشیانه پرنده برگ های پر پشتی دارد و آن را می توانید حتی به صورت آویزان در منزل خود قرار دهید.

قیمت: 14 یورو

15. فیکوس بونسای (Ficus Bonsai)؛ گیاهان آپارتمانی گران قیمت مینیاتوری

گیاهان بونسای در واقع شکل کوچک، مینیاتوری و پرورش داده شده درخت های بزرگ هستند. فیکوس بونسای توسط باغبانان ژاپنی پرورش داده شده و قیت زیادی دارد. خرید فیکوس بونسای از گل فروشی های آنلاین زیادی امکان پذیر است. این گل درختچه ای شکل تنه قوی دارد و برگ های زیبایی را شامل می شود. به توجه به ویژگی های خاصی که نسبت به گیاهان دیگر دارد، می تواند ظاهر متفاوتی را در منزل شما ایجاد کند.

قیمت: 70 یورو

بهترین گل گران قیمت آپارتمانی کدام گیاه است؟

گل های آپارتمانی زینتی گران قیمت به صورت کلی جزو بهترین گل ها هستند که شما با کنار گذاشتن هزینه به عنوان یک فاکتور انتخاب، فقط به ظاهر و ویژگی های این گیاهان فکر می کنید. پس قطعا این بهترین گلهای گران قیمت آپارتمانی، بهترین انتخاب برای نگهداری در منزل شما هستند. گل هایی مثل بونسای، سینگونیوم پودوفیلوم و گروه گلهای زینتی Monstera می باشد.

دیگر خبرها

  • مهمترین درد‌های گردنی را بشناسید
  • متهم ردیف اول بیماری کبد چرب بشناسید
  • انواع بی‌خوابی و ۴ روش برای درمان آنها را بشناسید
  • انواع بی‌خوابی را بشناسید/ ۴ روش برای درمان
  • مکان های تاریخی مشهد که باید بشناسید
  • لیست گیاهان آپارتمانی گران قیمت و عجیب و غریبی که باید بشناسید!
  • اظهارنظر جنجالی نماینده جدید قم در صداوسیما؛ عامل جدید تورم را بشناسید | فیلم
  • میراث جهانی یونسکو در اصفهان را بشناسید
  • اینفوگرافیک/ ۸ ماده غذایی تقویت کننده مو را بشناسید
  • کوش آداسی، بهشت ترکیه را بهتر بشناسید