Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه شهرداری تهران برای برپایی مراسم عاشورای حسینی دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت:‌ بودجه شهرداری کفاف هزینه‌های برگزاری این مراسم‌ را نمی‌دهد و مردم باید خود این هزینه‌ها را برعهده بگیرند.

حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که چرا امسال شهرداری و شورای شهر از برگزاری نمایشگاه عطر سیب و همچنین هیأت‌های مذهبی حمایت نکردند، اظهار کرد: در بودجه سال 97 شهرداری تهران شهردار ردیف بودجه‌ای را تحت عنوان کمک به برگزاری مراسم آیین عاشورایی و اربعین پیشنهاد کرده و شورای شهر نیز با آن موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ردیف بودجه دو میلیارد و 345 میلیون تومان در نظر گرفته شد، گفت: کاهش ردیف بودجه کمک به برگزاری این مراسم دو علت داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این دو علت عنوان کرد: تراز مالی متعادل شهرداری تهران و مجموعه بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها، پیمانکاران، افرادی که املاک و مستغلات‌شان در گذشته برای اجرای طرح‌های توسعه شهری تملک شده است و تا کنون نتوانسته‌اند بهای مربوطه را دریافت کنند رقمی در حدود چهار برابر بودجه سالیانه شهرداری تهران است. لذا در چنین شرایطی طبیعی است که حوزه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری راهبرد ریاضت مالی و اقتصادی را انتخاب کنند.

رسولی با تأکیدبر کاهش هزینه‌ها در شهرداری تهران عنوان کرد:‌ شناسایی منابع جدید درآمدی و تلاش برای پرداخت دیون طلبکاران باید مورد توجه قرار گیرد. شهرداری علاوه‌بر هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی و نگهداشت شهر باید به این دست از وظایف خود نیز عمل کند.

وی در توضیح دلیل دیگر اضافه کرد: نوع برپایی آیین عاشورایی از قرون گذشته تا به امروز، به‌عنوان یک اعتقاد قلبی جامعه شیعه در ایران به گونه‌ای بوده که عاشقان امام حسین (ع) جذب این حماسه می‌شدند و همواره تأمین منابع هیأت‌ها، احداث تکایا، حسینیه‌ها و اطعام عزاداران حسینی در دهه اول برعهده عاشقان امام حسین (ع) بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران با توجه به منابع محدودی که در اختیار دارد و این منابع محدود هم از سوی مردم تأمین می‌شود، در این رابطه حداقل مسئولیت را دارد، گفت: شهرداری تهران باید بیشتر نقش تسهیل‌گری داشته باشد تا مجامعی که مشغول عزاداری هستند؛ به‌صورت یکسان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رسولی تأکید کرد: شهرداری این توان را ندارد که از لحاظ مالی به صورت عادلانه به همه هیأت‌ها رسیدگی کند و البته رویکرد شورای شهر پنجم دولتی کردن آیین برگزاری عاشورای حسینی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شیوه هزینه بودجه در نظر گرفته شده اضافه کرد: این بودجه برای اعزام زائرین تهرانی به کربلای معلی در مراسم اربعین در نظر گرفته شده است. بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها این بودجه صرف برخی خدمات مورد نیاز زائران تهرانی خواهد شد.

انتهای پیام/4039/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) همه ساله در مازندران مراسم دسته روی، عزاداری و روضه خوانی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه حضور هیأتی از مازندران در کربلای معلی و طی نشست با مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مقرر شد با حضور ایرانی‌ها و زائران در کربلا مراسمی در بعثه با همکاری شورای هییات مذهبی مازندران مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شود.

وی گفت: این مراسم در عراق و کربلایی معلی برگزار می‌شود و از کاروان‌ها و دسته‌های مختلف زوار در این مراسم حضور دارند.

رئیس شورای هییات مذهبی مازندران همچنین از برپایی موکب پذیرایی و عزاداری خبر داد و گفت: در این مراسم از عزاداران پذیرایی می‌شود.

باقری گفت: این مراسم از ساعت ۱۷ روز جمعه در نمازخانه هتل مستقر در کربلای معلی آغاز شد و این مراسم توسط کاروان هیأتی شهرستان نکا و مهدیه بزرگ ساری، شورای هیأت مذهبی و بعثه مقام معظم رهبری درحال برگزاری است.

کد خبر 6095920

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه