Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

علی سلیمانی، مجری و بازیگر  فیلم‌هایی همچون تنگه ابوقریب، سرزمین پدربزرگ، تونل، اشنوگل و.. در ابتدا باشنیدن اینکه ما در کشورمان سینما و تئاترها موقوفه بسیاری داریم، با بیان اینکه وقف هنری خیلی خوب است و از شنیدن چنین چیزی شگفت زده شدم، افزود: ما هرساله تئاتری در ماه مبارک رمضان در ستایش مولا علی(ع) برگزار می‌کنیم که خیلی از بچه ها به صورت نذری بازی می‌کنند و خودشان را وقف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا مبلغی نمی‌گیرند و یا اگر بگیرند، خیلی کم و به عنوان تبرک هدیه ای دریافت می‌کنند.

بازیگر فیلم سینمایی در حال اکران «تنگه ابوقریب» با اشاره به اینکه واقفین، می‌توانند بلیط سینما و تئاتر برای افرادی که توانایی خرید بلیط ندارند، وقف کنند تصریح کرد: به یاد دارم در دوران نوجوانی ام، در مسجدی سمت جوادیه، یک آدمی به نام مرحوم حاج آقا راسخچی خودش را وقف ما کرده بود. اینکه ما را اردو و تئاتر می‌برد و فیلم پخش می‌کرد. حتی جوایزی که به ما می‌داد، کتابهایی همچون داستان راستان استاد شهید مطهری بود و خودش در هدایت من به سمت سینما و تئاتر بسیار موثر بود. اینکه ابتدای ورود من به فضای هنر، از طریق کسی بود که خودش را وقف ما کرده بود، خیلی امر ستودنی ای بود.

وی با بیان اینکه هنر آموزگار است گفت: اگر وقف های هنری و سینمایی بیشتر شود، جوانان می‌توانند در فضاهای فرهنگی تنفس کنند و از فضاهایی همچون قهوه‌خانه ها دور شوند. فضاهای فرهنگی که وقف می‌شود، به ما یاد می‌دهد که در چه مکانی با چه کسانی چگونه حرف بزنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازی فیلم سینمایی بلیط تئاتر تنفس بلیط تنفس فیلم سینمایی قهوه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ