Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@03:51:05 GMT

شرکت BMW خودروهای خود را به دستیار صوتی مجهز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۰۷۳۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمان گذشته سفر کردن از شهری به شهر دیگر بسیار کار دشوار و طاقت‌فرسایی بود. نبود وسیله نقلیه مناسب و سفر کردن با اسب، شتر و یا حتی پای پیاده دلیل این سختی بود. اما حالا با وجود وسیله‌ای به نام خودرو سختی مسافرت کردن به حداقل رسیده است. شرکت‌های خودروسازی در تلاشند با بهتر کردن عملکرد خودروها هر روز تجربه‌ی بهتری هنگام استفاده از آن‌ها به ما بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستیارصوتی پنج‌شنبه در رویداد TechCrunch Discident رونمایی شد. دیتر می، معاون ارشد محصولات دیجیتال، این تکنولوژی را معرفی و مهارت‌هایش را فراتر از صرفا "دستورات صوتی" اعلام کرد. وی در جلسه معرفی قابلیت جدید خودروهای این شرکت گفت: "این دستیار صوتی با شما زندگی می‌کند."

واضح است که آن را برای نمایش اطلاعاتی مانند تاریخ تولد ملکه انگلیس یا دستور پخت کیک شکلاتی نساخته‌اند. کار اصلی این دستیار کنترل کردن کیفیت رانندگی شما، دادن اطلاعات از مسیر، پیدا کردن مقصد و بهترین مسیر برای رسیدن به آن و مواردی از این قبیل است. به گفته دیتر می، این دستیار صوتی بیشتر شبیه یک کمک‌راننده است.

آن‌چه که واقعا دستیار BMW را متمایز می‌کند، مهارت‌های خودکار آن است. دیتر می می‌گوید: "دستیار شما همه چیز را درباره خودرو شما می‌داند. برای مثال اگر خودرو شما صدای عجیب ایجاد کند، چراغی شروع به چشمک زدن می کند و شما می توانید به سرعت دلیل این صدا را از دستیار خود بپرسید.

شما می‌توانید نام دستیار خود را تغییر دهید. همچنین امکان گفت‌وگو های کوچک با او نیز وجود دارد. این دستیار می‌تواند الگوهای رفتاری شما را به‌خاطر بسپارد و این توانایی موجب ارتباط بهتر با او می‌شود. از آن‌جایی که ما زمان زیادی در خودرو خود سپری می‌کنیم، سیستم هوش‌مصنوعی به سرعت الگوریتم رفتاری ما را تشخیص خواهد شد. برای مثال اگر ما همیشه در یک بازه زمانی به باشگاه برویم، پس از نشستن در خودرو نیازی به گفتن مقصد نیست و خودرو از پیش آن را می‌داند.یک نظرسنجی از شرکت مشاوره دیجیتال Capgemini نشان داد 85 درصد از کاربران دستیار صوتی ترجیح می دهند از این ابزار در حال حرکت استفاده کنند.

ما بارها شاهد توانایی خودروها در ساختن یک سفر بی‌نظیر بودیم حالا زمان آن رسیده است که با کمک این توانایی جدید با خودروهای خود صحبت کنیم و بیشتر از سفر خود لذت ببریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودروهای برقی به کشور شود.

به گزارش مشرق،علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس