Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانتس کلینتسویچ، معاون کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون (مجلس علیای روسیه)، به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «آمریکا با سازماندهی تمرین‌ها در خاک سوریه حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند در حالی که این تمرین‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که ائتلاف برای اقدام هماهنگ با گروه‌های تندرو (تروریست‌ها) تمرین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «این موضوع قابل توجه است. آمریکا از روسیه می‌خواهد در سوریه خویشتندار باشد در حالی که خودش تمرین‌هایی را با اهداف مبهم بدون در اختیار داشتن مجوز مقامات قانونی این کشور برگزار می‌کند.»

به گفته این سناتور روس، نه تنها این تمرین‌ها بلکه محل برگزاری آن‌ها مسائلی را ایجاد می‌کند، چون این کار عبارت است از  «پر کردن پادگان التنف از تندرو‌ها.»

فرانتس کلینتسویچ افزود: «به نظر می‌رسد این منطقه به شکل خاص انتخاب شده است در حالی که این تمرین‌ها می‌تواند برای اقدام هماهنگ با تندرو‌ها به کار برده شود که با دولت سوریه مبارزه مسلحانه می‌کنند.»

او  تاکید کرد این تمرین‌ها به خوبی نشان دهنده شاخصی دیگر از هدف آمریکا است: «ماندن در سوریه تا زمان نا مشخص و حمایت از گروه‌های تندرو تا آخر.»

نیرو‌های به اصطلاح ائتلاف ضدداعش تحت هدایت آمریکا روز جمعه تمرین‌هایی را در شرق سوریه آغاز کردند. ائتلاف در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این تمرین‌ها در پادگان التنف و در شعاع ۵۵ کیلومتری اطراف آن برگزار می‌شود. پادگان التنف یک پایگاه نظامی آمریکا را در سوریه در خود جای داده است و نیرو‌های آمریکایی در آن گروه‌های مسلح سوری را آموزش می‌دهند و مسلح می‌کنند.

اردوگاه آوارگان سوری رکبان در یک «منطقه امنیتی» نزدیک پایگاه نظامی آمریکا در التنف قرار دارد که آوریل ۲۰۱۷ به بهانه مبارزه با تروریسم به صورت غیرقانونی مستقر شد.

انتهای پیام/

انتقاد سناتور روس از اقدامات نظامی  آمریکا در سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند