Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@22:02:02 GMT

فاصله امکانات اسکواش ایران با مدعیان آسیا زیاد است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۰۷۷۷

فاصله امکانات اسکواش ایران با مدعیان آسیا زیاد است

غزال شرف پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کیفیت فنی ملی پوشان ایران دست کمی از دیگر مدعیان آسیا نداشت، اما تفاوت در مراحل آماده سازی و نبود امکانات مناسب در مراحل گوناگون، اسکواش زنان ایران را از مدال دور کرد.
وی بیان کرد: اسکواش در سال 2018 برای اولین بار وارد بازی های آسیایی شد و رقابت در این رشته بالا بود و در حضور ورزشکاران کشورهای جنوب شرق آسیا ، مدل آوری دشوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو تیم ملی اسکواش زنان ایران افزود: رشد این ورزش ایران در سال های اخیر محسوس بود و با تغییر نسل و ورود ملی پوشان جوان، ایران به رده ششم آسیا رسید ولی تا رسیدن به رده های بالای آسیا راه طولانی در پیش است.
شرف پور ادامه داد: میانگین سنی زیر 20 سال تیم ملی دختران بزرگسال، نوید بخش آینده امیدوار کننده در رویدادهای معتبر است که به شرط فراهم شدن نیازها و رفع کمبودها می توان به مدال های رنگارنگ دست یافت.
وی گفت: امسال برای اولین بار در یک رویداد معتبر از چند اسکواش باز قدرتمند آسیا امتیاز گرفتیم که اگر به این روند ادامه دهیم، امکان شکست تیم های قدرتمند دور از دسترس نیست.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران اظهارداشت: برگزاری اردوی 25 روزه برون مرزی، کمک زیادی به رفع نواقص تیم برای حضور در بازی های آسیایی داشت که استمرار این گونه اردوها، شرایط را برای موفقیت اسکواش زنان ایران امکان پذیرتر می کند.
شرف پور به یکی از کمبودهای مهم اسکواش پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: نبود زمین های استاندارد و مطابقت نداشتن آب و هوای آخرین اردوی تیم ملی قبل از اعزام با محل برگزاری مسابقه، موجب ناهماهنگی بازیکنان و تطبیق نداشتن در زمان بازی شد.
وی گفت: برگزاری اردو در استانی مانند گلستان که آب و هوایی نزدیک با شهر محل برگزاری مسابقات داشت می توانست بخش مهمی از این مشکل را برطرف کند ،اما امکانات ضعیف مانع از پذیرش این میزبانی در گلستان و یا استان های دیگر شد.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران بیان کرد: هیچ کدام از استان های کشور شرایط سه روز تمرین در روز و یا تجهیزات بدنسازی مناسب و پایگاه های قهرمانی مجهز را ندارند و به همین دلیل فدراسیون مجبور شد مراحل پایانی و مهم تمرین را در تهران برگزار کند.
شرف پور افزود: روند پیشرفت اسکواش زنان ایران با همه محدودیت ها مطلوب است که فراهم شدن امکانات مناسب و ایده آل، راه رسیدن به پیشرفت ها را هموارتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: چشم انداز آینده ام در اسکواش کسب مدال در دوره آینده بازی های آسیایی و کسب رنک ( رتبه ) مطلوب در جهان است.
ملی پوش اسکواش زنان ایران گفت: رسیدن به این افتخارات بدون همراهی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان هیات اسکواش گلستان و مسوولین استانی و شهرستانی غیرممکن است و امیدوارم با توجه بیشتر این افراد، جای خود را در جمع برترین های این رشته در آسیا پیدا کنم.
شرف پور بیان کرد: رقابت های رتبه بندی جهانی این رشته هر سال یک بار برگزار می شود و ورزشکارانی که می خواهند در این رویداد بزرگ شرکت کنند باید حق عضویت سالانه 300 پوندی را پرداخت کنند.
وی گفت: یک سال در این مسابقات شرکت کردم اما به دلیل ناتوانی در پرداخت این مبلغ سالانه از ادامه حضور در آن خودداری کردم.
عضو گلستانی تیم ملی اسکواش زنان ایران بیان کرد: امیدوارم امسال که به پیشرفت بیشتری در اسکواش رسیده ام با حمایت مسوولان استان و شهرستان عازم این مسابقات شوم تاعلاوه بر به نمایش گذاشتن استعدادهایم ، نقاط ضعف خود را یافته و برای حل آن تمرین کنم.
به گزارش ایرنا هجدهمین دوره بازی های آسیایی برای 23 ورزشکار اعزامی گلستان به اندونزی با کسب 3 مدال طلای تیمی و کوتاه ماندن دست ورزشکاران رشته های انفرادی از مدال به پایان رسید.
در دوره گذشته بازی های آسیایی 20 ورزشکار گلستانی در رشته های گوناگون اعزام شدند که حاصل تلاش آنها 2 نقره تیمی در کبدی زنان و مردان و یک طلا در والیبال مردان بود.
3091/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اداره کل ورزش و جوانان اردوی تیم ملی ایران زنان والیبال رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

کیفیت مسابقات هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر و به‌طور مشخص ۲‌تساوی بدون گل تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان آنقدر پایین بود که صدای عالم و آدم را در آورد. این دو مسابقه بار دیگر ثابت کرد ما در فوتبال کشور به‌طور جدی با بحران کیفیت مواجه هستیم و اگر گاهی تک‌وتوک مسابقاتی پرگل و جذاب از کار در می‌آیند، آنها را باید به‌حساب حادثه گذاشت، وگرنه رویکرد کلی چیز دیگری است و شواهد هم نشان می‌دهد فوتبال باشگاهی ما در حال درجا زدن و چه بسا پسرفت است. کار به جایی رسیده که جواد خیابانی، گزارشگر پرگوی تلویزیون احتمالا در یکی از معدود جملات درست و منطقی‌اش گفته هیچ‌یک از ۴‌تیم بالای جدول استحقاق قهرمانی در این فصل را ندارند. به‌طور مشخص اما اگر قرار باشد در مورد این ۴‌تیم حرف بزنیم، باید این را هم اضافه کنیم که آنها سال جدید خورشیدی را چندان خوب شروع نکرده‌اند و هر کدام به دلایلی فعلا در بهار مردود هستند.

استقلال

با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس همچنان در صدر جدول قرار دارد و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. با این حال کارنامه آبی‌ها در بهار چندان خوب نبوده است. آنها ۴‌مسابقه برگزار کرده‌اند که در ۲‌تا از آنها برابر مس رفسنجان و تراکتور به تساوی دست یافته‌اند و ۲‌پیروزی حداقلی برابر شمس‌آذر قزوین و آلومینیوم اراک هم در کارنامه‌شان ثبت شده است. شاید اگر پرسپولیس فرصت‌طلب‌تر بود، الان با سبقت از رقیب سنتی تاوان سنگینی را بابت این مساوی‌ها به استقلال تحمیل می‌کرد. داستان فوتبال نازیبای تیم جواد نکونام هم مسئله غیرقابل تغییر کل این فصل بوده و شاید فقط در بخشی از بازی با شمس‌آذر شاهد نمایش قابل‌قبولی از این تیم بودیم.

پرسپولیس

کارنامه پرسپولیس در بهار روی کاغذ بد نبوده؛ ۳‌برد و یک‌مساوی در ۴‌مسابقه لیگی. با این حال ۲‌مسئله، عملکرد شاگردان اوسمار ویرا را زیر سؤال می‌برد؛ یکی اینکه آنها در این بازه زمانی با شکست برابر آلومینیوم اراک در مسابقات حذفی یک جام را از دست دادند و دیگری اینکه کیفیت کار سرخپوشان در مسابقه با سپاهان واقعا خوب نبود. یکی از نقاط برتری و امیدبخش هواداران در تعامل با اوسمار این بود که تیمش فوتبال خوبی بازی می‌کند، اما در بازی بزرگ برابر طلایی‌پوشان واقعا چنین چیزی ندیدیم. آیا باید به فراز و فرودهای فنی پرسپولیس اوسمار عادت کنیم یا اینکه تیم او به روند مطلوب هفته‌های گذشته باز خواهد گشت؟

سپاهان

احتمالا می‌توانیم آنها را ناکام‌ترین تیم فصل تا اینجای رقابت‌ها بدانیم. سپاهان با وجود پتانسیل انسانی بسیار بالایی که دارد و نیز با توجه به اینکه از نظر مالی هرگز در هیچ تنگنایی قرار نداشته، واقعا نتایج خوبی به‌دست نیاورده و فوتبال باطراوت سابق را هم بازی نمی‌کند. یک مساوی بدون گل بد در تبریز برابر تراکتور، شکست مقابل نفت در آبادان، پیروزی‌های حداقلی مقابل ملوان و استقلال ملاثانی که این دومی در جام حذفی و به ضرب و زور پنالتی دقیقه‌۱۱۷به‌دست آمد و نهایتا هم یک مساوی بد و بدون گل دیگر مقابل پرسپولیسی که در دقایق آخر ۱۰‌نفره هم شده بود، کارنامه تیم مورایس در بهار است. آیا راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد؟

تراکتور

بین مدعیان، قطعا بدترین عملکرد را در فصل بهار، همین تراکتور داشته است. آمار همه‌چیز را می‌گوید؛ ۶‌بازی، بدون برد. تراکتور در حضور تماشاگرانش با سپاهان و استقلال بدون گل مساوی کرد و آلومینیوم اراک را هم نتوانست ببرد. اوج فاجعه اما شکست ۴‌گله مقابل ذوب‌آهن بود که به برکناری پاکو خمس انجامید. در مسابقه حذفی با ذوب‌آهن هم تراکتور متوقف شد و نهایتا در ضربات پنالتی به لطف درخشش حسین پورحمیدی به برتری دست یافت. شکست برابر نساجی در مازندران نیز حاصل تنها خروج تراکتور از تبریز در سال ۱۴۰۳بوده است. نیاز به توضیح بیشتری هست؟

کد خبر 849252 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا
  • تیم ملی اسکواش در مشهد برای آسیا آماده می شود
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • حریفان ایران در والیبال چلنج کاپ زنان مشخص شدند
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • حریفان ایران در چلنج کاپ والیبال زنان مشخص شدند