Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - شهردار گرگان گفت: منابع مالی ناشی از فروش املاک متعلق به شهرداری گرگان تنها در امر سرمایه گذاری و ارزش آفرینی در مناطق مختلف شهر استفاده می شود وعواید آن در هزینه های جاری خرج نخواهد شد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا دادبود عصر شنبه در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: تعادل بخشی در توسعه شهری، کسب درآمد پایدار و سرمایه گذاری در مناطق مختلف گرگان از دلایل فروش برخی از املاک شهرداری براساس قانون بودجه سال 97 و افق توسعه شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نظر داریم تا اجرای پروژه های سرمایه گذاری را از مناطق جذاب گرگان به همه مناطق شهر تسری دهیم.
به گفته وی، شاید اجرای برخی طرح ها در زمین ها و املاک شهرداری در مدت زمان دو تا سه سال آینده درآمدهای مضاعفی را نسبت به فروش این املاک حاصل سازد، اما برای رونق سرمایه گذاری در مناطق مختلف شهرداری گرگان نیاز به نقدینگی دارد و این فروش نیز براساس بودجه سال 97 در دستور کار است.
به گزارش ایرنا شهرداری گرگان براساس لایحه تقدیمی خواستار موافقت شورای شهر با فروش یکی از املاک شهرداری در منطقه مینا گل گرگان شد که اعضای شورا با وجود موافقت ضمنی، رای گیری و تصمیم گیری در این خصوص را به هفته بعد و اخذ نرخ های جدید کارشناسی از اراضی منطقه موکول کردند.
طبق بودجه سال 97 شهرداری گرگان مبلغ 370 میلیارد ریال از درآمدهای این مجموعه براساس فروش املاک آن تامین خواهد شد.
در این جلسه همچنین لایحه ای از سوی شهرداری گرگان با موضوع تامین اعتبار ومجوز پرداخت هزینه تجدیدنظرخواهی در خصوص یکی از پرونده ها علیه شهرداری مطرح شد.
براساس دادنامه دادگاه بدوی در این پرونده شهرداری گرگان مکلف به پرداخت مبلغ 40میلیارد ریال غرامت به یکی از شهروندان است که هزینه تجدید نظر خواهی آن به مبلغ تقریبی 2میلیارد ریال به تصویب اعضای شورا رسید.
بهرام غریب مسوول حقوقی شهرداری گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص علت این غرامت گفت: بیشتر این مطالبه غرامت مربوط به احداث و بازگشایی خیابان ها و معابر توسط شهرداری در دهه های 60 و 70 است و اینک با وجود کمیسیون توافقاتی دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم.
برخی از اعضای شورای شهر نیز به افزایش تعداد شکایت شهروندان در این حوزه اشاره کردند و خواستار ریشه یابی این موضوع و ورد دستگاه های نظارتی به این امر شدند زیرا به عقیده آنها حجم بالای شکایت به منظور مطالبه غرامت از شهرداری روال معمولی را دنبال نمی کند و قابل پیگیری است.
گرگان مرکز استان گلستان است.
7333/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته از خودکفایی شهرداری قم در زمینه تولید آسفالت مورد نیاز در سطح شهر و فروش مازاد آن به بخش خصوصی خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱۰ هزار تن آسفالت توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و حمل و پخش شد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی ساخته شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت شهرداری قم در سال گذشته توانست به خودکفایی صددرصدی برسد و علاوه بر آن فروش به بخش خصوصی نیز اتفاق افتاد.

بخشی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توانسته است در حوزه تأمین آسفالت علاوه بر تأمین مصرف مناطق و پروژه‌های شهرداری، رقابت خوبی با بخش خصوصی در زمینه کیفیت و قیمت داشته باشد و بخش خصوصی در چهارچوب مقررات موجود به شکل خریدار به شهرداری مراجعه کرده است.

وی با اشاره به نیاز شهرداری قم به معادن و تولید مصالح معدنی برای زیر اساس و اساس آسفالت ادامه داد: معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها آن را در دستور کار داشته است و نزدیک به ۷۰ درصد نیاز شهرداری از این معدن تأمین می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک بگیرد، اضافه کرد: مجوز این کار از مجاری قانونی اخذ شد و در سال جدید بهره‌برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

بخشی با اشاره به اهمیت تأمین به موقع مصالح برای پروژه‌های شهری گفت: در این زمینه نیز حرکت به سمت خودکفایی است تا ۱۰۰ درصد مصالح مصرفی و خاکی پروژه‌های شهری قم در سازمان توسعه و عمران شهرداری تأمین شود.

کد خبر 747139

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم