Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – ارکستر سمفونيک تهران طي دو شب، قطعه‌ي ماندگار «ني‌نوا» از ساخته‌هاي «حسين عليزاده» را با رهبري «شهرداد روحاني» در حالي اجرا کرد که اين آهنگسازِ برجسته، مهمانِ ويژه‌ي ارکستر بود. پيش از اين نيز در زمانِ رهبري «علي رهبري»، اين قطعه به اجرا درآمده بود و در جديدترين تجربه‌ي اجرا، «سيامک جهانگيري» و «حسين خوش‌چهره» به عنوان سوليست ني حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«حسين عليزاده» پس از پايان اجراي «ني نوا»،‌ اجراي اين قطعه را نوعي تداعي خاطره براي خودش دانست: «اجراي قطعاتِ‌ ايراني باعث نزديکي هنرمندان به يکديگر مي‌شود؛ به خصوص‌ من که با «شهرداد روحاني» در هنرستان هم‌شاگردِ يکديگر بوديم و حالا خوشحالم که بعد از آن همه سال، همه‌مان دستي در موسيقي داريم. به هر حال با وجودِ آنکه اين قطعات نت‌نويسي و آهنگسازي شده است؛ اما اين رهبر است که حسِ خود را به اثر منتقل مي‌کند و به همين خاطر است که هر اجرا، نفسِ متفاوتي دارد؛ همان‌طور که دستگاه «نوا» همان دستگاه است؛ اما نوازنده بر اساسِ حس و حال خودش آن را اجرا مي‌کند. به هر حال قطعه بسيار خوب اجرا شد و خوشحالم که اين قطعه توسط ارکستر اجرا شده است.»‌
از ديگر آثار اجراشده در کنسرتِ شبِ‌ گذشته مي‌توان به «ني نوا» به آهنگسازي حسين عليزاده، اورتور «پل» به آهنگسازي مهران روحاني، قسمت اول سوئيت سمفوني «زندگي» به آهنگساز عباس علوي و حسين کاج، کنسرتو براي گيتار و ارکستر به آهنگسازي امير محمودي با سوليست گيتار اشکان عقبايي، «مرثيه براي ويولن و ارکستر» اثر علي بيرنگ با سوليستي ويولن پدرام فريوسفي و اجراي آثار ديگري از آهنگسازان ايراني بخش هاي ديگر اين کنسرت را تشکيل داده بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید پاشازاده اظهار داشت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در روستای باری در بخش انزل ارومیه در حال اجرا است و به زودی در دیگر روستاهای این شهرستان نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این طرح قرائت کنتور، صدور به روز صورتحساب آب بها، ارزیابی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در خصوص تغییر کاربردی و تغییر تعداد واحد،برداشت نقاط UTM محل کنتور آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز، شناسایی واحدهای خالی از سکونت، شناسایی واحدهای دارای سکونت غیردائم، بروزرسانی شماره همراه مشترکین اجرا خواهد شد.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در خصوص تاثیر اجرای این طرح نیز گفت: اجرای این طرح باعث افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان و تکریم آنها می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • گروه‌های سرود در نمایشگاه کتاب به اجرا می‌پردازند
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است
  • اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه
  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»