Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو، عایق‌های صوتی جدیدی را وارد بازار کرد که علی‌رغم ضخامت بسیار کم قدرت جذب و افت انتقال صوت و آبگریزی بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو عایق‌های صوتی جدید مبتنی بر فناوری‌ نانو را به بازار عرضه کرد که قادر به رفع و کاهش صداهای ناخواسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه ساخت این عایق در سال 1395 تحت پوشش برنامه "نانومچ" ستاد توسعه فناوری نانو قرار گرفت تا با استفاده از حمایت‌های این برنامه بتواند مسیر تجاری‌سازی را طی کند.

 در این محصول دانش‌بنیان سازه‌های الیافی بی‌بافت با مواد نانو به شیوه‌ای مناسب پوشش داده شدند تا خواص عایق‌بندی صوت ایجاد شود. این عایق نتیجه 6 سال تحقیق و توسعه علمی بوده و خواصی نظیر انعطاف‌­پذیری بالا، نصب آسان و قابلیت آبگریزی را ارائه می‌دهد.

جذب و افت انتقال صوت، آبگریزی، عدم اشتعال و یا کندکنندگی آتش، زیبایی ظاهر به دلیل قابلیت رنگ‌پذیری و چاپ با طرح‌های متنوع و عدم ایجاد اثر منفی برای محیط و نصاب از جمله ویژگی‌های این عایق است.

ضخامت این عایق کمتر از یک سانتی‌متر و قابلیت انعطاف‌، حمل و نقل آسان و برش به شکل دلخواه را دارد.

عدم انتشار گاز سمی یا بو، عدم رشد میکروب، کاهش پرتی فضای داخلی پس از نصب نسبت به محصولات مشابه از دیگر مزایای این محصول است؛ ضمن آنکه در مقایسه با پشم سنگ با ضخامت یکسان، این عایق عملکرد بسیار بهتری دارد.

این محصول علاوه بر تاییدیه‌ نانومقیاس ستاد نانو، تاییدیه‌ آزمون‌های خواص صوتی از دانشگاه شریف و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را نیز دارد.

پذیرش اولیه‌ ثبت پتنت این فناوری در آمریکا انجام شده و در داخل کشور نیز این فناوری به صورت پتنت به ثبت رسیده‌است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت با ظرفیت تولید روزانه بیش از 10 هزار متر مربع قادر به تولید ساختارهای الیاف بی‌بافت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ستاد نانو شرکت دانش بنیان نانو عایق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسعود ایرانی اظهار کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.
وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات، گفت: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.
ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.
در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو