Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:49:25 GMT

کارتهای اعتباری ایرانی‌ها در چین ابطال شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۱۵۹۱

کارتهای اعتباری ایرانی‌ها در چین ابطال شد

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع برخورد بانکهای چینی با تجار و دانشجویان ایرانی بارها تکرار شده است. دی ماه سال گذشته بود که حساب ایرانی‌های مقیم چین، تجار و دانشجویان ایرانی به بهانه تبعیت از تحریم‌های احتمالی آمریکا مسدود شد. البته این اولین باری نبود که چین، حساب ایرانی‌ها را در این کشور مسدود می‌کرد؛ بلکه هر بار بهانه‌ای جدید برای آن می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن هم که چینی‌ها حساب دانشجویان ایرانی و برخی تجار را مسدود کرده بودند دلیل اصلی‌شان اجرای برخی قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی بود.

سال گذشته، برخی تجار با دریافت اخطارهایی از سوی برخی بانکهای چینی مواجه شدند که مسدود شدن حسابهای شان  را خبر می‌داد و البته از تغییراتی در سیاست این کشور در مقابل ایران حرف می‌زنند که شاید آینده درخشانی را پیش روی تجارت خارجی دو کشور قرار ندهد. آن زمان اعلام شد که حسابهای شرکتهای ایرانی ثبت شده در چین یک به یک در بانکهای چینی در حال بسته شدن است و موضوع، تنها منحصر به دانشجویان و اشخاص حقیقی ایرانی نیست.

حال هم، خبر از چین می‌رسد که بانکهای چینی در حل ابطال کارتهای اعتباری مشتریان ایرانی  خود به دلیل تبعیت از تحریم‌های آمریکا هستند که قرار است از آبان‌ماه امسال تشدید شود.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تائید این خبر گفت: بانکهای چینی در حال ابطال کارتهای اعتباری اعم از مسترکارت و ویزاکارت های مشتریان ایرانی خود هستند.

وی افزود: تبعیت از تحریم‌های آمریکا بیشتر از دور قبل شده است و در انطباق عملیات خود با FATF هم بسیار جدی هستند.

سلطانی گفت: مشتریان ایرانی اکنون تنها فقط با یوان چین امکان کار دارند.

کد خبر 4397865 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: پدرام سلطانی چین ویزا کارت یوآن چین مردم علیه احتکار بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی دلار تحریم اقتصادی ایران قیمت دلار نفت خام وزارت راه و شهرسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عباس آخوندی صادرات غیرنفتی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد

اصغر جهانگیر درخواست ابطال مصوبه مزد ۱۴۰۳ از سوی دیوان عدالت اداری گفت: تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، وی در رابطه با مصوبه مزد سال ۱۴۰۳ و اینکه فعالان کارگری معتقدند که دیوان عدالت اداری با توجه به عدم امضای نمایندگان کارگری در شورای عالی کار و بند‌های این مصوبه باید نسبت به این مساله ورود کرده و آن را ابطال کند، آیا در این خصوص تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان محلی برای حل و فصل دعاوی در محیط جامعه و اداری و کارگری شناخته می‌شود و لذا اگر کسی معتقد است که احجافی بر او صورت گرفته یا تخلف قانونی صورت گرفته است یا تضییع حقی از او شده است باید برای احقاق حقوق خود به دستگاه قضایی و دیوان عدالت مراجعه و طرح شکایت کند و صرف اینکه اعتقاد داشته باشیم که از افراد تضییع حقی شده، اما شکایتی نکنند دیوان مستقلا وارد نمی‌شود.

وی افزود: در این خصوص تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴