Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:43:44 GMT

60 فرصت شغلي در اراک ايجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۱۸۱۴

60 فرصت شغلي در اراک ايجاد شد

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - فرمانده سپاه ناحيه اراک گفت: 60 فرصت شغلي مستقيم امسال توسط اين نهاد انقلابي در نقاط مختلف شهري و روستايي اين شهرستان ايجاد شده است.

سرهنگ پاسدار«محمدرضا عسگري» روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: سه ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي امسال توسط سپاه ناحيه اراک به متقاضيان پرداخت شد که در اين فرآيند شمار قابل توجهي کارگاه خانگي فعال و زمينه اشتغال مستقيم 60 نفر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي،نرخ بهره تسهيلات اقتصاد مقاومتي سپاه ناحيه اراک را 10 درصد عنوان کرد و گفت: پرداخت اين تسهيلات متناسب با طرح اشتغالزايي متقاضي از 50 تا 150 ميليون ريال متغير است.
فرمانده سپاه ناحيه اراک اظهار داشت: تسهيلات اشتغالزايي سپاه ناحيه اراک در بخش هاي پرورش دام هاي سبک و سنگين، توليد قارچ، پرورش مرغ بومي، بلدرچين، کشت و برداشت و بسته بندي زعفران، توليد عسل، گياهان دارويي، محصولات گلخانه اي و صنايع تبديلي کوچک پرداخت شده است.
وي اضافه کرد: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي سپاه ناحيه اراک ادامه دارد و متقاضيان مي توانند با مراجعه به بسيج سازندگي شهرستان اراک طرح هاي اشتغالزايي خود را ارائه کنند و در صورت تامين اعتبارات، تسهيلات متقاضيان پرداخت مي شود.
سرهنگ پاسدار عسگري افزود: 532 نفر در قالب 35 گروه جهادي هفت روزه امسال به مناطق محروم شهري روستايي شهرستان اراک اعزام شدند که کمک به جمع آوري محصولات کشاورزي و پاکسازي محيط زيست، برپايي خيمه هاي سلامت در مساجد و ارائه ويزيت و داروي رايگان از مهمترين اقدامات اين اردوهاي جهادي است.
وي بيان کرد: 850 نفر نيز در اردوهاي يک روزه سپاه ناحيه اراک شرکت کردند که 120 نفر آنان در اردوهاي برادران بود و رنگ آميزي بيش از 10 هزار مترمربع فضاي مدارس نقاط محروم بخشي از فعاليت هاي اين گروه ها است.
فرمانده سپاه ناحيه اراک بيان کرد: 750 نفر از شرکت کنندگان اردوهاي جهادي يک روزه سپاه ناحيه اراک نيز بانوان بودند که ارائه مشاوره هاي اجتماعي، ازدواج، همسرداري، دوخت لباس، طب سنتي و برپايي خيمه هاي سلامت بخشي از فعاليت هاي اين گروه ها بود.
وي افزود: 40 نفر از بانوان بسيجي اراکي نيز در اردوهاي 10 روزه خواهران به دوخت لباس فرم مدارس دانش آموزان نيازمند پرداختند که در اين مدت 183 دست لباس فرم مدارس از طرف اين خواهران بسيجي دوخته و به افراد تحويل شد.
سرهنگ پاسدار عسگري گفت: در رزمايش محمدرسول الله (ص) نيز 65 گروه جهادي پنج تا 15 روزه تشکيل و از نهم شهريور ماه جاري با هدف مرمت و بازسازي منازل محرومان، ساخت مسجد، پخش بسته هاي فرهنگي و لوازم التحرير به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند و فعاليت اين گروه ها تا 29 شهريورماه جاري ادامه دارد.
سپاه ناحيه اراک علاوه بربخش مرکزي شهرستان اراک، شهرهاي داود آباد، کارچان و ساروق را نيز در بر مي گيرد.
6013/3017/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان

رئیس اداره تعاون کاشان از پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را ستون فقرات اقتصاد دانست و اظهار داشت: امسال دو ظرفیت یکی در بعد رسانه‌ای و دیگر در حوزه فرهنگی از آن بهره‌گیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به فوت 20 کارگر حوادث کارگاه‌های ساختمانی در سال گذشته، افزود: به مناسبت هفته کار و کارگر با دو تن خانواده‌های متوفی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی شهرستان کاشان دیدار و گفت‌وگو و از آنان دلجویی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش ابراز داشت: دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.

وی میزان تحقق اشتغال را 111 درصد و سهمیه پیش‌بینی شده برای اشتغال چهار و 432 مورد عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده 223 میلیارد تومان بوده است و از محل تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و 560 میلیون تومان پرداخت شده است.

اربابی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستاهایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برا هر اشتغال حداکثر 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری یکی از اقدامات است و از این رو 98 واحد تولیدی دارای خانه بهداشت کارگری است به نحوی که 9 مورد از این واحدها در سال گذشته افتتاح شده است در حالی که 170 واحد تولیدی باید خانه بهداشت کارگری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به کاهش رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی افزود: میزان رسیدگی به پرونده‌ها از 102 روز به 27 روز کاهش یافته است که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این مهم نشان از تلاش همکاران ما در این حوزه است.

وی از 63هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان خبر داد و ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و 200 واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

اربابی ضمن اشاره به کاهش دادخواست‌ها در حوزه کارگری گفت: 28 مورد شورای اسلامی کارگری در شهرستان کاشان فعال است و از سوی دیگر سه مورد انجمن کارگری جدید در این شهرستان به تازگی مشغول به فعالیت هستند و 50 مورد نیز نماینده کارگران در کاشان وجود دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است