Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:09:08 GMT

شهر ارواح روی میز کافه نقد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۱۸۸۹

شهر ارواح روی میز کافه نقد

شصتمین کافه نقد تابستان با شعار "به تماشای اندیشه" با نمایش و نقد مستند "شهر ارواح" برگزار می‌شود که محصول سال ۲۰۱۷ سینمای انگلیس است.

به گزارش ایمنا، این نشست ازسوی دفتر تخصصی سینما وابسته به حوزه هنری اصفهان و فرهنگسرای رسانه در حوزه هنری اصفهان برگزار می شود.

مستند سینمایی "شهر ارواح" شاید در نگاه اول در مورد گروهی از روزنامه نگاران کار کشته باشد، اما در حقیقت موضوع اصلی این فیلم به طور خاص در باره این قشر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا هیچ درس تاریخی به شما ارایه نخواهد شد. در واقع کارگردان این مستند اطمینان دارد که یا شما از وجود “داعش” مطلع هستید و  یا حداقل با ظلم های وحشیانه ای که در طول جنگ های داخلی سوریه روی می دهد آشنایی دارید.

"هینمن" به عنوان کارگردان این مستند از موضوعات خودش مانند یک گروه از خبرنگاران که خود را "رقه در معرض قتل عام خاموش است "(RBSS) می نامند، تاثیر پذیری زیادی دارد. موقعیت آنهایی که در این گروه عضو هستند بسیار ترسناک تر از آن است که برای موقعیت های بهتر از این بدبختی ها چانه زنی کرده و یا درباره اینکه بشار اسد کجا متوقف می شود و یا داعش دوباره کی قتل و عام های خود را شروع می کند، بحث کنند. در اینجا مجرمان مطرح نیستند بلکه فقط ایدئولوژی رایج آنها و ابزاری که برای انتشار از آن استفاده می کنند، اهمیت دارد. تنها نکته ای که شاید "شهر ارواح" نتوانسته به خوبی آن را به تصویر بکشد این است که نمی تواند نظمی برای این جنگ های نابودکننده و بی دلیل پیدا کند؛ و این در حالی است که هیچ فیلم دیگری تا این حد متقاعدکننده نقش موثر رسانه را در جنگ های مختلف نشان نداده است.

مستند سینمایی "شهر ارواح" محصول سال ۲۰۱۷ انگلیس است و به عنوان برگزیده بهترین مستند آکادمی فیلم بریتانیا شناخته شد. این مستند با حضور "احمد مهرشاد" جامعه شناس و مدرس رسانه نقد و بررسی می شود.

علاقه‌مندان به سینما و رسانه می‌توانند برای حضور در نشست شصتم کافه نقد، یک‌شنبه ۱۸ شهریورماه ساعت ۱۸ به سالن سوره حوزه هنری، واقع در خیابان آمادگاه مراجعه کنند. حضور در این نشست برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حوزه هنری استان اصفهان سینما سینمای مستند کافه نقد اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود