Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@09:16:57 GMT

بهترین عکاس سال سینمای ایران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۱۹۸۱

بهترین عکاس سال سینمای ایران مشخص شد

 
رویداد۲۴ چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران، جمعه ۱۶ شهریور برگزار شد.
نیکی کریمی دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران، در آغاز جهت خیرمقدم به مهمانان متن کوتاهی قرائت کرد و گفت: ایستادن و کار کردن با وجود مشکلات این روزها ممکن است به پوست کلفتی تعبیر شود اما معتقدیم این جمع ها از منبعی لایزال بهره میگیرد و آن عشق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق به سینما و هر آنچه می آفریند.
کریمی تاکید کرد: همه این دورهمی ها چه جشن و چه بزرگداشت و هر عنوان دیگری در واقع از همین عشق سرچشمه میگیرد.
اجرای این برنامه را سروش صحت برعهده داشت و پس از صحبتهای او کلیپ سه دوره گذشته جشن عکاسان و نیز کلیپ آماده سازی جشن چهارم پخش شد.
در ادامه پس از پخش کلیپی از دردل های امیر عابدی درباره فقدان امنیت اقتصادی و اعتباری در صنف عکاسان سینمای ایران، با حضور حسن فتحی و حسین محبی از این عکاس باسابقه سینمای ایران تجلیل شد.
حسن فتحی در این بخش در سخنان کوتاهی گفت: هر کدام از ما در مقام فیلمسازی در سینما و تلویزیون با عکاسان بسیاری کار کرده ایم. برای من در این میان همکاری با امیر عابدی تجربه ویژه تری بوده است. عکاسی که هم عکسهای فوق العاده ای میگیرد و هم حضورش را در حین کار احساس نمیکنید.
سپس فرهاد توحیدی، محمدمهدی عسگرپور و رضا کیانیان برای تجلیل از کامبوزیا پرتوی روی صحنه آمدند.
توحیدی و عسگرپور در این بخش از اهمیت حضور پرتوی در سینما گفتند و رضا کیانیان هم ضمن اشاره به علاقه اش به کارنامه سینمایی کامبوزیا پرتوی گفت: این سنتی که انجمن عکاسان گذاشته و هر سال از نمایندگانی از صنف های دیگر اعم از فیلمساز و بازیگر و غیره هم تجلیل به عمل می آورد، سنت بسیار زیبایی است.
مرتضی شایسته تهیه کننده سینما هنرمند دیگری بود که آئین بزرگداشت او با حضور حمید نعمت الله، افشین هاشمی و رضا مهاجر برگزار شد. شایسته در کلیپی که از او پخش شد از اهمیت عکاسی فیلم در فرآیند تبلیغات و اقتصاد سینما گفت.
نعمت الله ضمن تبریک به عکاسان سینمای ایران گفت: همیشه دوست داشتم در سینما عکاس باشم و فکر میکنم انتخاب جذاب تری برای کار بود.
این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به اینکه وقتی حرف از حرفه ای بودن در سینما باشد حتما یکی از ستون های استوار آن مرتضی شایسته است. لوح بزرگداشت را قرائت و آن را به مرتضی شایسته اهدا کرد.
گوهرخیراندیش بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در بخش بعدی با حضور مجتبی راعی، محمد متوسلانی و محمدحسین مهدویان تجلیل شد.
خیراندیش در ابتدا، صحبت خود را با این جمله آغاز کرد که یاد استادم عزت الله انتظامی همیشه جاودان و ماندگار است. او در ادامه جشن عکاسان را به عکاسان سینمای ایران تبریک گفت.
مجتبی راعی هم در سخنان کوتاهی گفت: بعضی فیلمها عکس های بهتری از فضای بصری خودشان دارند. بعضی نقش های گوهر خیراندیش هم همین طور است که در مواردی از کل فیلم بهتر و ماندگارتر است.
بزرگداشت ابوالفضل پورعرب بخش بعدی جشن عکاسان سینمای ایران بود که با پخش کلیپی از خاطرات او از عکاسان فیلمهایی که در آنها بازی کرده بود برگزار شد.
سعید سهیلی، محمدحسین حقیقی و خسرو دهقان برای بزرگداشت پورعرب روی صحنه آمدند.
سهیلی در سخنانی گفت: ما روی پرده سینما یا بازیگر می بینیم یا سوپراستار یا آرتیست و گاهی هر سه. سینمای ایران خوشبختانه از جنبه بازیگر رنج نمیبرد. کلکسیونی از بازیگران رنگارنگ چه در سالهای پیش از انقلاب و چه در پس از انقلاب داشته ایم. سینمای ایران اما همواره از نداشتن سوپراستار و آرتیست رنج میبرد.
سهیلی ادامه داد: وقتی میخواهیم دنبال سوپر استار و آرتیست بگردیم باید چراغ بردایم و بگردیم. به خصوص در سالهای پس ازانقلاب که یک جمشید آیا را بعنوان آرتیست داشتیم و یک ابولفضل پورعرب را بعنوان سوپراستار. پورعرب کاکل سینمای ایران در عرصه بازیگری در سالهای پس ازانقلاب است.
در بخش دیگری از آئین چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران، شهاب الدین عادل، هوشنگ گلمکانی و مرتضی پورصمدی بعنوان هیات داوران جشن روی صحنه آمدند. گلمکانی در این بخش بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.
در بخشی از این بیانیه تاکید شده بود در جشن چهارم هیات انتخابی در کار نبوده و کلیه آثار داوری شده اند.
در ادامه اردلان آذری عکاس فیلم «امیر» بعنوان استعداد برتر از میان عکاسان غیرعضو در انجمن عکاسان معرفی شد.
سپس امید صالحی عکاس فیلم «درساژ» و حسن هندی برای فیلم «پاسیو» بعنوان نامزدهای این دوره تجلیل شدند.
بنابر رای هیات داوران امیرحسین شجاعی برای فیلم «اتاق تاریک»  و سمیه جعفری برای فیلم «کشتی آلان» موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.
محمد فوقانی برای فیلم «سوتفاهم» تندیس برگزیده چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران را از آن خود کرد.
هنرمندانی همچون ابوالفضل پورعرب، رضاکیانیان، سعید سهیلی، فرهاد توحیدی، بابک کریمی، حسن فتحی، محمدحسین مهدویان، حمید نعمت الله، افشین هاشمی، گوهر خیراندیش، مجتبی راعی، محمدمهدی عسگرپور، احمدرضا معتمدی، سهیلا گلستانی، امیرحسین رستمی و… از سینماگران حاضر در این مراسم بودند.
چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران با حمایت خانه سینما و مجموعه سام سنتر برگزار شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس سینما کارگردان بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش 11میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

به گزارش فارس؛ مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر  و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از 160 هزار مخاطب فروشی بالغ بر 11 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.
 
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از 119 میلیارد تومان فروش در آستانه 2 میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از 30 میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با 25 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست فیلم سینمایی «مست عشق» با بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

دیگر خبرها

  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران